1.092 visninger
|
Oprettet:
GULE VESTE.... {{forumTopicSubject}}
Lige for at følge op på den tråd, som på mystisk vis forsvandt i røgen fra en "ninjakugle"
Jeg kører ikke med gul vest.....jeg prøver ikke på at presse nogle til at tage deres fine vest af....og jeg ville sætte pris på at der ikke var nogle som prøvede på at presse mig til at tage en på...
Ganske simpelt, gør som det passer DIG bedst..
(jeg er dog blevet set med en gul vest i en ordentlig brandert)
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 106
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Nu er der ingen vej udenom , har man først haft en gul vest på skal man køre med den til evig tid :=))
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
feb 2008
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 202
har tanket jonji....
jun 2009
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
apr 2009
men du fik det til at lyde som at man ville dø hvis man kørte UDEN..
men jeg er egentli ligeglad hvad folk har på.. hvis man vil ses så skal man køre NØGEN rundt
jun 2009
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
jeg er bange for at de gule veste til sidst bliver helt alm dagligdag og folk så ikke længere respektere vesten.
dvs at eks vejarbejdere redningsmandskab osv osv ikke længere bliver taget hensyn til og de blir så overset i trafikken.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
feb 2008
feb 2008
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 8 Emner: 27 Svar: 110
apr 2009
noget jeg får øje på er en cykel med mange vilde farve og høj lyd!!
f.eks REPOSL!!
jun 2009
Mit indlæg var ment som en løftet finger, en lille klap på skulderen for at folk skulle forstå at JEG PERSONLIG mener det er en FORDEL om flere bruger vest, men jeg brugte meget tydlig sprog for netop at give netop et godt "Råd"...
At nogle så ønsker at bruge denne andlædning til et personandgreb, siger mere om dem end om mig, jeg holder mig til emnet.
Jeg ser at det ER en forskel på de som har og ikke har en vest, at det skal gå ud over vejarbejdere eller andre, tror jeg ikke på, eftersom disse haver en anden farve, men det er MIN mening at en vest ER mere synlig også om dagen på en MC'ist og cyklist, og jeg setter pris på de som bærer en sådan når jeg er ude at køre i min Lastbil, OG på min mc.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Selvfølgelig virker en GUL vest - Selvfølgelig vil et roterende blink på hjelmen, selvfølgelig øger vibralys synligheden, selvfølgelig øger xenon lygter synligheden, og rent faktisk hjælper tændt nærlys om dagen også - det er dokumenteret, og selv om effekten faldt da bilerne også fik lys på, hjælper det stadig!
Problemet her handler jo slet ikke om vestes effektivitet - det handler om at finde undskyldninger for sin egen forfængelighed:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jan K er altså en mand, der tilbringer sit halve liv med at kigge ud gennem bilruder og spejle i al slags vejr.
... man bør i hvert fald lytte, når en virkelig kompetent mand udtaler sig inden for et område, han har erfaringer med
jun 2009
jun 2009
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Lidt synd hvis det gik ud på noget personligt , men ja jeg fik sku også morgen kaffen galt i halsen
Og jeg er også lidt træt af jeg ikke fik svar på mine spørgsmål
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Jeg er helt enig..
jun 2009
jun 2009
Men hvordan faen er det lige man finder den
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
kørte en dag iført orange asfaldarbejder jakke altså en af de der skrig orange med 1000km refleks på og aligevellet var der en fra hjemmeplejen der fresed ud foran mig.
efter at havet fulgt hende til dørs på plejehjemmet og givet hinde en salve omhandelene hendes mislykket drabs forsøg.
og selvfølig onsket om bædre held i morgen.
sagde kvinden bare jamen jeg troed det var en knallert.
så det eneste der hjælper på overtredelse af færdselsloven paragraf 26
er en straf ramme gældene fra 1500 kr hvis det bare er snupjensen der ser det til 16 års ubetinget spjæl tur hvis der er drab
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 323
"DMC: DMC er imod en generel brug af "sikkerhedsveste" til motorcykelkørsel. Brugen af dem bør overvejes nøje og afstemmes efter behov og kørestil.
FORDI:
•"Sikkerhedsveste" signalerer primært, at personen ikke kører og ufrivilligt er i nærheden af kørende trafik pga. havari, udførelse af vejarbejde, politiarbejde e.l. - og har sin opmærksomhed rettet mod opgaven - ikke mod trafikken
•Denne opfattelse flugter med flere EU-landes krav om anvendelse af veste under ufrivillige stop eller uheld
•Det er vigtigt, at en generel brug af "sikkerhedsveste" ikke nedsætter eller fjerner den sikkerhedsmæssige fordel, som den har for personer den arbejdsmæssigt eller ufrivilligt befinder sig tæt på kørende trafik
•Et evt. påbud om at køre med "sikkerhedsvest" vil således udvande vestens betydning for de personer, hvis sikkerhed afhænger af den i en arbejdsmæssig eller ufrivillig situation
•Generel brug af "sikkerhedsvest" til almindelig motorcykelkørsel bør derfor erstattes af iøjnefaldende farver på f. eks. spejle eller styrthjelm".
jun 2009
PS Tyskerne skrev det samme i Motorad for 2-3 år siden , og de vil have dem forbudt
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Jeg har i et stykke tid holdt øje med, om jeg ser dem der kører med gule veste (og jeg er mindst lige så dygtigt til det som andre i traffikken) da vi lige skal diskutterer hvornår man har en mening der vægter, har jeg kørt lastbil/mc/mobilkran/blokvogn/traktor/kanllert/cykel/scooter osv. For ikke at glemme en enkelt mz..... og kører jeg aaaaaaflere km end de fleste
Så er det på plads!!
Det er yderst sjællent at man pga. vesten ser personen tidligere. oftest er det folk der kører naked bikes, i opret siddende stilling.
Alla kåbemaskinerne gemmer føren..
Dette er taget, som modkørende, dvs. mine lygter skulle reflekteres..
Endnu værre er det hvis man skal ud fra en sidevej. der har jeg endnu ikke set en person tidligere pga. vesten. og det er en af de situationer der sker mang ullykker i!!
Jeg har valgt nogle utraditionelle løsninger på minemaskiner, ud over, at det vigtigeste sidder mellem mine øre!! jeg stoler ikke på NOGEN overhovedet i trafikken....... derudover, (disse ændringer har jeg endnu ikke fået lavet på denne mc, jeg lige har fået) når jeg bremser blinker mit bremselys!.. Når jeg blinker med overhalingsblinket, blinker mine foreste blinklys med! Når jeg har langt lys på, lyser mine foreste blinklys, Desuden køere jeg med en H4 pære fra biltema i sverige, som er på 60/80W
ALT i alt, ting der gør mig mere synlig.
På den jeg har købt nu, laver jeg nogle ændringer i forhold til ovenstående, som galt min gamle mc..
Jeg regner med om muligt, at finde et par spejle med blinklys i, som vil blive koblet sammen med strømkredsen fra positionslyset, så de lyser permanent! det øger chancen for IKKE at blive taget for at være en knallert..
Får jeg en bøde for mine lysshows??? så betaler jeg, og smiler næste gang jeg passerer en sidevej, hvor der holder en bil stille fordi jeg blev set......
Jeg vil ikke pådutte andre den slags løsninger (nogle af dem anbefales i feks. Australien) MEN forbeholde mig retten til at tænke selv, og frasorterer de forslag, andre måtte komme med, hvor jeg er uenig. Venligst gør det samme selv.
(mindre mig om diskusionen om gule/hvide forlygter knaller/MC.. det ville heller ikke virke. Fru hansen på 60 kan sku ikke huske hvad der var hvad!!)
MVH
Jesper
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
Jeg så dig godt, men troede ikke du kom så hurtigt...
Jeg skulle lige SMSe..
Jeg talte lige med min passager...
Jeg tabte lige min smøg, såe...
Men fedt du har en sådan en vest på. Det er dejligt du gør noget for din egen sikkerhed. Bare synd jeg er en spasser i trafikken og hverken orienter mig eller bedømmer noget som helst.
Her til aften, klokken 18, var jeg i bil på vej ind mod Århus. Der var så en gennemsnits dansk billist der lige ville skifte vognebane, med mig lige ved siden af.
Måske det kunne undgåes hvis min bil havde haft en gul vest på? eller bare en anden form for falsk sikkerhed....
GULE VESTE....