{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

GULE VESTE.... {{forumTopicSubject}}

Lige for at følge op på den tråd, som på mystisk vis forsvandt i røgen fra en "ninjakugle"

Jeg kører ikke med gul vest.....jeg prøver ikke på at presse nogle til at tage deres fine vest af....og jeg ville sætte pris på at der ikke var nogle som prøvede på at presse mig til at tage en på...

Ganske simpelt, gør som det passer DIG bedst..

(jeg er dog blevet set med en gul vest i en ordentlig brandert)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GULE VESTE....
  • #1   8. okt 2009 Er der nogle lande hvor det er lovpligtigt at have sådan en på ?

• #2   8. okt 2009 Og det billede vil hærge dig for eftertiden smiley

• #3   8. okt 2009 Kim....
    Nu er der ingen vej udenom , har man først haft en gul vest på skal man køre med den til evig tid :=))

• #5   8. okt 2009 Jan K gik da helt amok fordi folk ikke tog hans råd til sig han

• #6   8. okt 2009 Der er dømt 778

• #8   8. okt 2009 Aaaarhh, jeg vil sgu hellere ses i en gu lvest end i en lædervest overstrøet med bizare anders and mærker !!!

• #9   8. okt 2009 se jeg er tilbage i live, og jeg havde min vest på.....
    har tanket jonji....

• #10   8. okt 2009 Rigtig Mogens S, det var ment som et råd, men sjovt var det at sætte ting på kant...

• #11   8. okt 2009 Gul Vest!! Satme nej.. Føj for heldvede...

• #12   8. okt 2009 HUNTER !... du skal jo ikke spise den , og så alligevel hvis valget stod mellem og køre med den eller æde den , så æder jeg sq gerne en vest eller to :=))

• #13   8. okt 2009 Jan, der er jo ingen der siger du dør af at have din gule vest på, så forstår ikk hvorfor at du skriver at du er levende tilbage ??

men du fik det til at lyde som at man ville dø hvis man kørte UDEN..

men jeg er egentli ligeglad hvad folk har på.. hvis man vil ses så skal man køre NØGEN rundt smiley

• #14   8. okt 2009 Ja ja, jeg dør nok ik, men sjovt er det at folk reagerer på et indlæg på så mange måder. Og helt i orden for mig om nogen vil køre uden den vest, jeg vil helst have den på, det ER en billig livforsikring. Og snak om forsikring, så er det flere DANSKE forsikringsselskaber som er ved at vurdere ændring af sine vilkår, så man netop skal have en vest på for at forsikringen skal være gyldig, men DET er det IKKE mig der har foreslået, syns måske lidt i overhånd for mye formynderi, vil nu helst at det skal være frivillig, men det er jo det samme med en sikkerhedssele (i en bil), bruger du ikke det, så er det problemer med din forsikring om det sker noget.

• #15   8. okt 2009 jeg syntes det med de gule veste er gået lidt over gevind.
    jeg er bange for at de gule veste til sidst bliver helt alm dagligdag og folk så ikke længere respektere vesten.
    dvs at eks vejarbejdere redningsmandskab osv osv ikke længere bliver taget hensyn til og de blir så overset i trafikken.

• #16   8. okt 2009 Der mangler jo også undersøgelser om den gule vest rent faktisk højner synligheden i dagslys.. Om aftenen virker den som refleks... Men om dagen har den sgu inden påbevist virkning... Faktisk tror jeg personligt at den kan have en negativ virkning i og med at folk tror de bliver mere synlige og ikke er nær så agtpågivende..

• #17   8. okt 2009 synes gule veste er ok, når folk raver rundt i en brandert, så kan man lige gi lidt plads

• #18   8. okt 2009 Gul vest og så min bare r.. , det er typisk folk som friværdi ´s bikere som f.eks Jan K som himler op om hvor farligt det er at køre uden gul vest og typer som ham der med garanti vil gøre sit til at forsikringsselskaberne påtvinger os andre til at bære sådan en gul satan, hvis vi vil have forsikring på geden. Jeg mener personlig at det skal være op til en selv om man vil køre med eller uden den gule vest og ikke noget som man skal tvinges til, bare fordi den ældre generation af hr. og fru danmark er begyndt at færdes på to hjul og ikke vil stå tilbage for naboen. Næh det var bedre at i blev hjemme ved kaffebordet og nøjes med at slå os ihjel med bilen som i plejer, når i overser os gul vest eller ej...

• #20   8. okt 2009 Jeg synes ikke den gule vest er mere "synlig" om dagen når solen står højt, absolut ikke!

noget jeg får øje på er en cykel med mange vilde farve og høj lyd!!

f.eks REPOSL!!

• #21   8. okt 2009 JEG BEKLAGER, om nogen forstår mit "Råd" som noget andet end akkurat det. Det ER selvfølgelig op til enhver hvad han eller hun gør!!!

Mit indlæg var ment som en løftet finger, en lille klap på skulderen for at folk skulle forstå at JEG PERSONLIG mener det er en FORDEL om flere bruger vest, men jeg brugte meget tydlig sprog for netop at give netop et godt "Råd"...

At nogle så ønsker at bruge denne andlædning til et personandgreb, siger mere om dem end om mig, jeg holder mig til emnet.

Jeg ser at det ER en forskel på de som har og ikke har en vest, at det skal gå ud over vejarbejdere eller andre, tror jeg ikke på, eftersom disse haver en anden farve, men det er MIN mening at en vest ER mere synlig også om dagen på en MC'ist og cyklist, og jeg setter pris på de som bærer en sådan når jeg er ude at køre i min Lastbil, OG på min mc.

• #23   8. okt 2009 Jan K

Selvfølgelig virker en GUL vest - Selvfølgelig vil et roterende blink på hjelmen, selvfølgelig øger vibralys synligheden, selvfølgelig øger xenon lygter synligheden, og rent faktisk hjælper tændt nærlys om dagen også - det er dokumenteret, og selv om effekten faldt da bilerne også fik lys på, hjælper det stadig!

Problemet her handler jo slet ikke om vestes effektivitet - det handler om at finde undskyldninger for sin egen forfængelighed:-)

• #25   8. okt 2009 Der er lige en lille ting, vi ikke skal glemme:

Jan K er altså en mand, der tilbringer sit halve liv med at kigge ud gennem bilruder og spejle i al slags vejr.

... man bør i hvert fald lytte, når en virkelig kompetent mand udtaler sig inden for et område, han har erfaringer med smiley

• #27   8. okt 2009 Hørt, Knud Hørt...

• #28   8. okt 2009 Uanset vest eller ikke, kør fornuftigt...

• #29   8. okt 2009 Hvem slettede egenligt den anden tråd ?

Lidt synd hvis det gik ud på noget personligt , men ja jeg fik sku også morgen kaffen galt i halsen

Og jeg er også lidt træt af jeg ikke fik svar på mine spørgsmål smiley

• #30   8. okt 2009 Cartman:
    Jeg er helt enig..

• #31   8. okt 2009 Per E, jeg lukket den selv, den var for meget personandgeb...sorry...send mig gerne en besked...

• #32   8. okt 2009 Nå jeg ved at tråden stadig findes derude i Cyber , lige som sidste gang , der var rav i den
    Men hvordan faen er det lige man finder den smiley

• #33   8. okt 2009 de der væste hjælper som en i f..
    kørte en dag iført orange asfaldarbejder jakke altså en af de der skrig orange med 1000km refleks på og aligevellet var der en fra hjemmeplejen der fresed ud foran mig.
    efter at havet fulgt hende til dørs på plejehjemmet og givet hinde en salve omhandelene hendes mislykket drabs forsøg.
    og selvfølig onsket om bædre held i morgen.
    sagde kvinden bare jamen jeg troed det var en knallert.
    så det eneste der hjælper på overtredelse af færdselsloven paragraf 26
    er en straf ramme gældene fra 1500 kr hvis det bare er snupjensen der ser det til 16 års ubetinget spjæl tur hvis der er drab

• #34   8. okt 2009 DMC har formuleret spørgsmålet om gul vest således......og jeg kan ikke selv formulere det bedre, så værsgo':

"DMC: DMC er imod en generel brug af "sikkerhedsveste" til motorcykelkørsel. Brugen af dem bør overvejes nøje og afstemmes efter behov og kørestil.

FORDI:

•"Sikkerhedsveste" signalerer primært, at personen ikke kører og ufrivilligt er i nærheden af kørende trafik pga. havari, udførelse af vejarbejde, politiarbejde e.l. - og har sin opmærksomhed rettet mod opgaven - ikke mod trafikken
    •Denne opfattelse flugter med flere EU-landes krav om anvendelse af veste under ufrivillige stop eller uheld
    •Det er vigtigt, at en generel brug af "sikkerhedsveste" ikke nedsætter eller fjerner den sikkerhedsmæssige fordel, som den har for personer den arbejdsmæssigt eller ufrivilligt befinder sig tæt på kørende trafik
    •Et evt. påbud om at køre med "sikkerhedsvest" vil således udvande vestens betydning for de personer, hvis sikkerhed afhænger af den i en arbejdsmæssig eller ufrivillig situation
    •Generel brug af "sikkerhedsvest" til almindelig motorcykelkørsel bør derfor erstattes af iøjnefaldende farver på f. eks. spejle eller styrthjelm".

• #35   8. okt 2009 For faen , det står jo så flot , så hvorfor selv finde sige egne formuleringer

PS Tyskerne skrev det samme i Motorad for 2-3 år siden , og de vil have dem forbudt

• #38   8. okt 2009 Det er ærgeligt, hvordan mange menesker ikke tør, tage imod andres indput, og indlæg derfor bliver personlige..

Jeg har i et stykke tid holdt øje med, om jeg ser dem der kører med gule veste (og jeg er mindst lige så dygtigt til det som andre i traffikken) da vi lige skal diskutterer hvornår man har en mening der vægter, har jeg kørt lastbil/mc/mobilkran/blokvogn/traktor/kanllert/cykel/scooter osv. For ikke at glemme en enkelt mz..... og kører jeg aaaaaaflere km end de fleste smiley
    Så er det på plads!!

Det er yderst sjællent at man pga. vesten ser personen tidligere. oftest er det folk der kører naked bikes, i opret siddende stilling.
    Alla kåbemaskinerne gemmer føren..

Dette er taget, som modkørende, dvs. mine lygter skulle reflekteres..
    Endnu værre er det hvis man skal ud fra en sidevej. der har jeg endnu ikke set en person tidligere pga. vesten. og det er en af de situationer der sker mang ullykker i!!

Jeg har valgt nogle utraditionelle løsninger på minemaskiner, ud over, at det vigtigeste sidder mellem mine øre!! jeg stoler ikke på NOGEN overhovedet i trafikken....... derudover, (disse ændringer har jeg endnu ikke fået lavet på denne mc, jeg lige har fået) når jeg bremser blinker mit bremselys!.. Når jeg blinker med overhalingsblinket, blinker mine foreste blinklys med! Når jeg har langt lys på, lyser mine foreste blinklys, Desuden køere jeg med en H4 pære fra biltema i sverige, som er på 60/80W

ALT i alt, ting der gør mig mere synlig.

På den jeg har købt nu, laver jeg nogle ændringer i forhold til ovenstående, som galt min gamle mc..
    Jeg regner med om muligt, at finde et par spejle med blinklys i, som vil blive koblet sammen med strømkredsen fra positionslyset, så de lyser permanent! det øger chancen for IKKE at blive taget for at være en knallert..
    Får jeg en bøde for mine lysshows??? så betaler jeg, og smiler næste gang jeg passerer en sidevej, hvor der holder en bil stille fordi jeg blev set......

Jeg vil ikke pådutte andre den slags løsninger (nogle af dem anbefales i feks. Australien) MEN forbeholde mig retten til at tænke selv, og frasorterer de forslag, andre måtte komme med, hvor jeg er uenig. Venligst gør det samme selv.
    (mindre mig om diskusionen om gule/hvide forlygter knaller/MC.. det ville heller ikke virke. Fru hansen på 60 kan sku ikke huske hvad der var hvad!!)

MVH
    Jesper

• #39   9. okt 2009 Jeg troede det var en knallert...
    Jeg så dig godt, men troede ikke du kom så hurtigt...
    Jeg skulle lige SMSe..
    Jeg talte lige med min passager...
    Jeg tabte lige min smøg, såe...

Men fedt du har en sådan en vest på. Det er dejligt du gør noget for din egen sikkerhed. Bare synd jeg er en spasser i trafikken og hverken orienter mig eller bedømmer noget som helst.

Her til aften, klokken 18, var jeg i bil på vej ind mod Århus. Der var så en gennemsnits dansk billist der lige ville skifte vognebane, med mig lige ved siden af.
    Måske det kunne undgåes hvis min bil havde haft en gul vest på? eller bare en anden form for falsk sikkerhed....

Kommentér på:
GULE VESTE....

Annonce