987 visninger
|
Oprettet:
veste.... {{forumTopicSubject}}
Kan man få andre veste end de syge gule?
Tænker lidt knald blå eller rød...
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 141
mar 2008
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Fart og den vest hænger ofte sammen, så tror at bilister har en tendens faktisk ja at opdage en motorcyklist bedre end en uden.
men men men.. i og med at dem der køre virkelig stærkt ikke har vest på, er det jo i sig selv derfor at dem der bære veste ikke bliver smadret lige så ofte som dem der kører hurtigt uden vest.
Jeg er selv af den overbevisning, at hvis man overholder fartgrænserne i danmark så kan enhver spa**er nå at se en før det er for sent.
Min holdning, men ja ville til enhver tid bære en vest hvis det betød at der var en bilist mere der opdagede en, men tror desværre ikke at det er hovedårsagen til at de når at se en (forår og efterår hvor solen hænger lavt, kan jeg bedre se en sammenhænd mellem at blive opdaget og have en vest på).
feb 2010
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
feb 2010
Ja det er så en af de særtilfælde jeg snakker om, hvor det jo så godt kan betale sig måske at bære en vest, men spørgsmålet er om du ikke var blevet kørt ind i selvom du havde vest på? - altså bilisten var ude i stand til i virkeligheden at køre bil.
mar 2008
feb 2010
Kan være det er mig der er forkert på den, men bruger vejarbejdere ikke orange veste ?
Der er forresten også nogle der forbinder de gule veste med knallert/scooter kørere. så tror ikke man kan sige at man bedre kan skældne mcr og knallerter fra hinanden ved at knalde en vest på..
feb 2010
Ved ikke, det er bestemt ikke utænkeligt at der er færre der bliver overset, men om det er på grund af vesten kan vi jo ikke sige så meget om.
Det eneste man kan se af ulykkerne er at de sker, om vestene så var dem der i sidste ende reddede en mcist skal være usagt.
Er ulykkerne på mc faldet eller steget de sidste par år med veste? - i forhold til antal kørte km...?
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
feb 2010
Teoretisk set har du nok ret, det er nok nemmere at opdage en mcist der ser pragende ud og fanger øjne, men om det er den eneste der gør at en bilist alligevel kører ud og så ikke lige når over... ja....
Tror at de 200kr på en vest vil være bedre betalt til et kursus til mental undersøgelse af bilister...
feb 2010
feb 2010
Kigger tit på mc ulykker, og det er ret tit folk uden vest på,
tror ikke jeg har set en med vest på endnu.
men nyhederne har jo også med at vise de meste retarderede mc ulykker og ikke familie far med vest der kører ind i siden på en bil....
feb 2010
Tjo, det har du ret i
Men er sikker på at du også er mere opmærksom end de fleste bilister, i og med at du har erfaring med mc kørsel.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
De fleste ulykker der vises i nyhederne er solo-ulykker (der kan i bare se! det er motorcyklisternes egen skyld!), og en gul vest får jo heller ikke en til at svinge bedre :0)
My 5 cents..
feb 2010
Så skal de andre farver (rød,blå) nok være lavet i et synlighedsgørende materiale som de orange og grøngule de skinner jo lidt.
Ellers kan man muligvis købe de originale og male/spraye dem med noget holdbart, men de er nok ikke lovlige mere (i udlandet)
feb 2010
feb 2010
så tror jeg næsten folk kigger så meget på en at de styre ind i en.
mar 2010
Men tjek lige "disclaimeren":
Brug ikke dette produkt, mens du kører bil, cykler eller arbejder med nogen form for maskiner. Må ikke bruges, hvis du har drukket alkohol eller er i situationer, hvor det er nødvendigt for dig at være ved fuld bevidsthed om omgivelserne.
Hvornår faen skulle man så bruge den? - mens man sover? :0)
feb 2010
Der står jo ikke noget om mc
Så du kan jo sagsøge dem hvis du kommer ud for et udheld med den på
feb 2010
ja, synes også motorcykler skulle have lov til at bære blå blink og sirene
mar 2010
http://www.tasco-safety.com/high_visibility_products/plain-safety-vests.html
http://www.made-in-china.com/showroom/nanoglo/product-detailtqVJafoGvgkj/China-Fluorescent-Pigment-Match-DayGlo-Color.html
:0)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Om man så kan lide dem er en anden sag.
Morten P - og for den sags skyld andre:
Jeg synes I er kanonmeget optagede af passiv sikkerhed. Selvfølgelig er det godt at være pakke ind, hvis man kommer ned at ligge, men var det ikke noget bedre IKKE at komme ned og ligge????
Hvis man brugte lige så meget energi i MC-kredse på aktiv/ forebyggende sikkerhed, som man gør på passiv sikkerhed(udstyr), ville meget se helt anderledes ud - det er i hvert fald min overbevisning:-)
DET ALLERVIGTIGSTE SIKKERHEDSUDSTYR SIDDER MELLEM ØRERNE!
jul 2008
Hende der kørte ud foran mig for nogen uger siden, ville sq ikke have fået øje på mig, selvom hele min cykel var neon.
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
Ser ikke noget galt i en gult vest, slet ikke når det er jagt sæson og cyklen er gået kold ude midt i en skov:-D
aug 2008
Følger: 1 Svar: 6
Efter at være blevet overset og påkørt af en venstresvingende billist er min opfattelse af vesten dog en anden. Ja den er grim, men hvis den kan sørge for at min cykel IKKE bliver totalskadet, og jeg slipper for at besøge det rare personale på sygehuset, er den så ikke det værd? Alle kan jo sige "den virker sikkert ikke", men hvem ved om det lige er dén der gør at den snotskovl af en billist, som ville have torpederet dig, stopper op og venter med at køre ud fra sin vigepligt.
Det er svært at bevise om vesten har en effekt, men hvorfor ikke lade tvivlen komme den til gode. Jeg vil hellere ligne en morfar end en pandekage.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Gul vest og ølkasse bag på hænger sammen!!!!
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Der er absolut ingen tvivl om at man bliver set, derfor har jeg droppet den igen!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Da MC-ister fik nærlys på blev antallet af ulykker halveret fra år til år. Det steg så igen, da bilerne også skulle have lys på, men slet ikke til samme niveau som fø.
Vedrørende udvanding, så tvivler jeg meget på den faktor. Der er stadig meget få MC-er sammenlignet med antallet af quadbikes med skilderhus(biler).
Jeg er selv ejer af en gul vest, en god en endda, der ikke blafrer. Jeg er ikke særlig flink til at bruge den, men især på lange motorvejsstræk er den altså rar.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 520
Folk tror ikke på de har nogen effekt..!!
Der skal ikke den helt store eksamen til, for at kunne se, at det er nemmere at få øje på en neon grøn vest, frem for en mørk jakke..
Der er selvfølgelig forskel på hvordan man sidder på cyklen.
Sidder man ret op, kan man selvfølgelig se mere af vesten, end hvis man ligger meget fremover.
Men kan man bare se lidt af den, så er man da uden tvivl nemmere at få øje på, det kan folk da forhåbentlig indse..!!
Hvorfor mon ambulancerne er neon grønne, hvorfor mon MC betjenten kører med den, hvorfor mon vejarbejderen går med den..
SELVFØLGELIG er den nemmere at få øje på, det siger da sig selv.
Tror mere det bunder i, at folk syntes det ser kikset ud, at have en gul vest uden på lædertøjet, når man nu kommer der på raceren..
Jeg kører ikke selv altid med min, netop fordi den jo ikke er videre smart, men er ikke i tvivl om at den har en stor effekt ang. synlighed i trafikken.
Så drenge, lad nu være med at bilde jer selv og andre ind, at den ikke har nogen effekt, men stå hellere ved at I ikke kører med den, fordi I mener den får jer til at se kikset ud..
jul 2008
jul 2008
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 520
Her er lidt om ambulancefarver.
http://tinyurl.com/3xrae4e
Der står iøvrigt.
Citat:
"De stærke gule og grønne farver er blevet testet til at være de mest synlige og dermed sikre i trafikken."
Citat slut.
Anders>>
Hvorfor mener du at en vest "absolut ikke kan ses" når man sidder på en ZX9R..??
Her er en Kawa grøn ZX9R, og det er da tydeligt at se mandens brystkasse, og dermed vil en vest jo osse være synlig.
(link fjernet)
Du vil måske også påstå, at når de kører kampanger omkring reflekser på tøjet, når man går ved en vejside, det er også helt til grin og useriøs..??
Det handler om at bliver set, sværre er det ikke.
Lige så vel som nogle monterer vibralys, eller kører med fjernlyset tændt.
Jeg fatter ikke helt hvorfor der skal gøres grin med sikkerheden når snakken falder på veste.
Men igen, det er folks forfængelighed der gør udslaget er jeg sikker på.
Du skriver i et tidligere indlæg, hvor du prøver på at være morsom ang. veste og vejarbejdsmanden, at hvis du ser en med vest om søndagen, så kan det ikke være en vejarbejder, men en der er skør !!
Hva er det for en latterlig kommentar.
At du selv mener du er for smart til at køre med en gul vest, det er dit eget valg.
Men hvis man skal måle intelligensen på ham der kører med vest, og på ham der er for smart til den, så ved jeg godt hvem jeg ville spille på som vinder
veste....