1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

ADVARSEL!!!P bøde ADVARSEL!!!P bøde

Hej
Fik lige i går en p bøde(afgift) for at holde med det ene sæt hjul på fortovet ved mit eget hus på en stille villavej.
Ved godt at færdselsloven siger at man ikke må.
Troede bare ikke at p vagter kørte rundt i villakvartererne, men koncentrerede sig om steder hvor det er til gene når man parkere uhensigtsmæsigt.
Mener også at det er politiets rolle at opretholde færdselsloven og ikke p vagter, det er jo en afgift og ikke en bøde jeg har fået.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL!!!P bøde
  • #1   20. jun 2009 svinsk

• #2   20. jun 2009 Nok en sur / irritereret nabo i området der har ringet

• #3   20. jun 2009 De må ikke give en p-bøde så den klager du bare over, det er politiets opgave at sørge for færdselsloven bliver overhold så med mindre der er skiltet med det er en p- zone har de intet at gøre der!!!

• #4   20. jun 2009
    Var lige inde og tjekke færdselsloven, det er ikke ulovligt at holde med det ene hjulpar på fortovet hvis køretøjet vejer under 3,5 t. og det ellers ikke er til gene for fodgængere.
    MEDmindre kommunen har vedtaget en ATGIFT for dette. Bare utroligt at p vagter ikke kan finde vigtigere steder at kontrolere.

• #5   20. jun 2009 Holda helt ok hvor latterligt, den smækker du lige tilbage i hovede på dem igen... hmmmm

• #6   20. jun 2009 du må igang med dk's nationalsport, BROK DIG

• #7   20. jun 2009 Nemlig Dækmand... LOL

• #8   20. jun 2009 Ved at Kolding kommune lige har vedtaget at det er ulovligt at parkere med et ene hjulsæt på fortovet, men jeg havde da også hørt at det var politiet der skulle skrive en bøde hvis det var...

• #9   20. jun 2009 P vagten skal da bare være glad for at jeg ikke så ham, så havde han/hun sku fået et ordentlig møgfald.
    Men nu er i advaret at man ikke engang foran sit eget hjem er i sikkerhed for de blodsugere, det kan være de er provisions lønnet :-)))))

• #10   20. jun 2009 det er en kæmpe pengemaskine....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   20. jun 2009 Og nu undersøger du lige de lokale forhold, dvs. men der har ansvar for parkeringskontrol i nærområdet! Det er nemlig ikke - betinget - Jens Betjent der har- eller skal løfte opgaven!

Men indrømmet... det er sgu' da lidt småligt det der..... smiley

• #13   20. jun 2009 Og så check lige de kommunale parkeringsrestriktioner, det er nemlig op til kommunen at definere om du f.eks. må holde med det ene hjulpar på fortovet. Som eksempel er det her i København forbudt, medens det i Frederiksberg Kommune er helt i orden.

JLL

• #14   20. jun 2009 Det var da godt nok helt til grin.. p-vagter sku væk fra gaden..

• #15   20. jun 2009 jep, det er noget svineri. Og kan godt blive et problem på de små villaveje. De er også begyndt på det her i Horsens.
    Jeg har endda oplevet P-vagter kører rundt i Fredericia om natten

• #16   20. jun 2009 Bjarne

Kantstensparkering er iht den almindelioge færdselslov OK, men der findes et antal politikredse, hvor tingene er anderledes.

Og så forresten - Politiet må da absolut slå ned på ulovlig parkering. Det skal de faktisk1 At der så er områder, hvor det generelle opsyn er udliciteret er en anden sag,

Dette er da et et tilfælde af små sko, men bor man i en kreds, hvor man ikke må kantstensparkere - nå ja - så betal og kom videre i livet

• #17   20. jun 2009 Det er komunen der bestemmer om der er lovlige eller ej at parkere på fortovet

Teknisk forviring burde kunne hjælpe dig

• #18   20. jun 2009 Nabokrig Aghh

• #19   20. jun 2009 Knud har talt -og som jeg tolker det er budskabet fra den meget vise mand, som vanligt at alm borgere blot skal finde sig i at lade sig bolle i røven. Helt som i trådene med hans elskede kriminelle "berigere", hvor ders massive kriminalitet skal nedtones(nå det var et sidespring) sorry.

Bjarne:
    Det kunne tyde på, at du har en emsig nabo eller, at vagterne som vanligt går i meget små sko.
    Jeg ville undersøge om bøden juridisk er beretiget. Er bøden beretiget så betal da en klagesag vil være alt for krævende da resultatet alligevel falder ud til vagtens fordel.

Er bøden ikke beretiget ville jeg klage og gå helt til tops og forlange at den pågældene pengegriske p-vagt fik en næse for at genere alm. skatteydende borgere.

Lad endelig høre, hvad du kom frem til.

• #20   20. jun 2009 her i skive er det i vald fald for budt og jeg kender flere der har fået agifter for det....

jeg syntes også at jeg høret at det var sådan i de fleste andre byer men de bare ikke gjorde så meget ud af det....

• #21   20. jun 2009 Jaah, fortovs parkering har jo altid været forbudt....de er desværre bare begyndt at håndhæve reglen.
    Må man egentlig smide geden på fortovet, hvis den ikke spærre for de gående?

• #22   20. jun 2009 Det jo ikke verdens undergang???? smiley så snup en kiks og indse du har gjord noget ulovlig smiley

• #23   20. jun 2009 tag straffen som en mand - jeg kom først

Kenn du vrøvler - har du gloet på Barbies bryster før du skrev

• #24   20. jun 2009 Ja og parkere du dyret i en p-bås så brokker naboerne sig over det til boligselvskabet, fordi du optager en hel parkeringsplads, lige nettop til deres bil. Alt andet hvad der skal siges i sagen er blevet sagt, så gider ikke bruge tid på det.

• #25   21. jun 2009 Tjek lige om reg.nr på bøden passer med den på bilen, er set før at folk har fået en bøde og så sat den på en anden bil for at se om de bare betaler den.

• #26   21. jun 2009 Hunter/bonneville:

Det er meget enklere end du opfatter det.

Der er tre krige i japansk filosofi:

1: den krig du uden videre kan vinde - den skal du udkæmpe!
    2: den krig du kan vinde for en eller anden pris - den skal du udkømper, hvis den er prisen værd-

3: Den krig di ikke kan vinde - den skal du bare holde dine fedtede fingre langt væk fra.

Sådan en sag som den nævnte er et tilfælde af tredie japanske krig!!!!

• #28   21. jun 2009 Enig med "Miss".

At lægge sig ned hver gang er for vattet og fejt, hvilket blot bunder i konfliktskyhed..

• #30   21. jun 2009 Miss:

Jeg har nu læresætningerne fra en temmelig lang række japanske forretningsfolk;-)

Historisk set - og faktisk stadig - er det japanske samfund stærkt lagdelt. Der er derfor meget stor forskel på, hvem der har hvilke muligheder. Det er nøjagtig en af grundene, at der er så stor bevidsthed om hvilket udgangspunkt man har i en konfliktsituation.

Der er så også det faktum at herskere har en nærmest "guddommelig" status, og endelig effekten af individdets ubetydelighed.

De to sidstnævnte ser man slå igennem, når for eks. der sendes kamikaze folk ud. Hari Kiri har aller oftest hundet sted ved erkendels af, at man har tabt ansigt, eller under pres fra andre grupper man føler ansvar for.

Sådan har jeg da i hvert fald forstået det.

• #32   21. jun 2009 Hej
    Havde nu heller ikke tænkt mig at gøre det store nummer ud af det.
    Ville bare advare andre så man kan spare de penge.
    Fik engang en p afgift i føtex p hus, der gik jeg ind og brokkede mig og så betalte de den sku for mig, så nogle gange kan det betale sig.
    Denne her bøde betaler jeg og holder for eftertiden nede på vejen.

• #33   21. jun 2009 Bjarne J

Hvilken by er det som det er sket i

• #34   21. jun 2009 Miss:

Det er måske hele forskellen - jeg talte strikt om, hvor megen ulejlighed man skal påføre sig selv for en P-bøde, man alligevel ikke slipper for:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#35   21. jun 2009 Wow.... Jeg henter popcorn & cola... anyone? :o)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#38   21. jun 2009 .~~(((Miss)))~~~ : Øhhh... skulle du have popcorn & cola med eller??? :o)

Kommentér på:
ADVARSEL!!!P bøde

Annonce