1.660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ringkernetransformer - dæmpning??? Ringkernetransformer - dæmpning???

Hej.

Jeg har brug for noget lys i en ny stue, og har sat et Herstal pendel-sæt op, som jeg havde til at ligge.

Transformeren i sættet omformer 220 til 12 volt, og er formentligt en form for elektronisk reguleret omformer, da den også kan dæmpe lamperne (touch-type)

Vores lampeudtag er af den nye trådløse IHC-type fra LK, og er ligeledes elektronisk reguleret (kan også dæmpe op og ned).

Mit spørgsmål er... Herstal omformeren larmer en del (en højlydt summen, når lamperne er slukket) og vil ikke tænde hver gang. en gang i mellem, er man lige nødt til at røre lamperne for at tænde dem.

Men bortset fra støjen og problemet med at de ikke vil dimme op hver gang - kan man riskere at omformeren til lamperne brænder af, eller kan der ellers ske noget ved at sætte en elektronisk reguleret omformer til en elektronisk dæmper.

Jeg har læst noget med at man ellers kun må sætte jernkernetransformere til elektroniske dæmpere, men jeg skal bruge noget lys, og jeg havde lampesættet til ligge, så...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringkernetransformer - dæmpning???
  • #1   15. jun 2009 IHC wireless dæmpere skulle virke til begge transformertyper, dvs både jernekerne og elektroniske traffoer.. ved ik om det kan give et problem med dæmpningen fra afbryderen når der samtidigt er dæmpfunktion i selve lampen?? Summen vil sikkert skyldes at når du dæmper på selve lampen ikke er "slukket" helt, men kun dæmpet i bund, som så betyder max modstand i dæmperen..

• #2   15. jun 2009 prøv at bytte om på de to ledninger der går fra selve trafoen ned til lamperne, nogle gange virker det, så de tænder hver gang.

men de trafoer fra herstal sutter bare max

• #4   16. jun 2009 Dannie

Så må du sgu da være både døv, stum og blind.

Det siger alt, at man kan gå ud i bilka og få dem byttet uden at skulle vise en bon.

• #5   16. jun 2009 Det er fordi du dæmper strømmen/spændingen inden nr 2 lysdæmper så den ikke har nok at arbejde med...... Det er ikke en korrekt måde at montere det på....... der skal kun være 1 lysdæmper.........

• #7   16. jun 2009 Jeg er også trekker og kan kun tilskrive mig listen med folk der påstår herstal er det værste lort der findes.

• #8   16. jun 2009 Dannie

Nu er jeg også selv elektriker, har dog "kun" været det i 9 år.....

Det er et velkendt faktum at herstals tranformer sutter max røv.

Tak for udstemmen ??? Hvis du føler at jeg svinede dig, må du sgu være noget sensitiv, men det er jo dit problem smiley

• #9   17. jun 2009 Så-så... rolig nu gutter. Jeg har løst "problemet" som sådan - jeg har simpelthen erstattet Herstal-sættet, med et sæt 220v pendeller - så nu behøver i ikke slås mere... smiley

Iøvrigt kan jeg fortælle at vi har fået monteret trådløs IHC fra LK i 1/4 af vores hus, og jeg er ikke satans tilfreds med systemets virkemåde.

Det virker dog perfekt som efter hensigten, og det er virkeligt nemt at montere en ny kontakt overalt, hvor man ønsker det. Lampeudtag og stik uden dæmpning virker også helt perfekt - men der er en enkelt ting som jeg ligesom synes at LK har glemt...

Alle udtagene med dæmpning SKAL være belastet med mindst 20 watt, for at man kan programmere dem og for at de virker ordentligt... det er sørme flot, nu hvor elsparepærene er begyndt virkeligt at komme frem. Hvis man kan leve med en lysstyrke over sit sofabord, som svarer til 200 watt i de gamle pærer, så er det fint, meeen... og een sparepære går SLET ikke. Så kan man tænde, men ikke slukke sit lys igen... det er vist en ommer, LK????

Kommentér på:
Ringkernetransformer - dæmpning???

Annonce