Så prøvede jeg DET ;-( {{forumTopicSubject}}
3die gang på skole MC idag - det går fint med gear/kobling m.m. men synes det er grænseoverskridende hurtigt at køre 80, så jeg tuller lidt mellem 60-70 hvor jeg føler mig sikker.
Kommer gennem Vipperød der holder en bil og skal ud fra Brugsen - ællingen uden stumt K har ubetinget vigepligt. Hun holder stille, men da jeg er ca 8m fra hende drøner hun ud foran mig.
Heldigvis havde jeg en forventning om at hun IKKE kunne køre bil og var allerede i alarmberedskab. På et hængende hår nåede jeg at bremse uden at få skolevogn og den anden skole MC i nakken.
Heldigvis skete det lige før vi sluttede dagens 2 lektioner, for med mine gele ben havde jeg ikke været istand til at køre meget længere.
Utroligt at man ikke tager mere hensyn når der kommer 2 skoleMC´er med efterfølgende skolevogn.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Opfat samtlige billister som potentielle mordere, der har trukket deres kørekort i en automat. Så er du godt på vej til at slippe med livet i behold. Det er dog ingen garanti.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
Nå men intet er så galt at det ikke er godt for noget - fik MEGET ros for min håndtering af situationen....
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
mar 2008
mar 2008
Det glæder mig rigtigt meget at jeg har en stor potion trafik-rutine med i baglommen så jeg kan forudse situationer som den idag. Men indrømmet jeg følte mig nøgen og skrøbelig på to hjul.
Undres kan man over manglende hukommelse, for der står netop noget i teoriundervisningen at man skal være særlig opmærksom på skolevogns køretøj - det glemte hun vist idag.
Daj72: Det med farten kommer vel med rutinen. Ser det som et sundhedstegn at jeg har respekten for det nye. I forhold til de andre på holdet er jeg priviligeret, da jeg fra første sekund næsten havde styr på gear og kobling - der kom lige lidt gammel Yamaha 4 gears rutine op i mig. Kørte i øvrigt med tun og 90 km/t på Ymerrysteren (kæft at man turde)
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
På en måde var det måske meget godt at du oplevede dette med skolevognen bagved - for så havde du jo nogle at tale situationen igennem med.. og få den ros du fortjente...
Held og lykke med kortet - og husk at tage denne oplevelse med i bagagen når du skal derud på "egne" hjul..... Det skal nok gå alt sammen når du er så god til at læse trafikken....
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
1: "den vigtigste " Der er som udgangspunk ingen der holder tilbage for dig, før det modsatte er bevist.
2: Hold altid øje med hvad der kommer bagfra, man kan sjældent nøjes med et piskesmeld hvis man på MC bliver påkørt bagfra.
3: Der er som udgangspunkt altid grus på vejen i svingene, ind til det modsatte er bevist.
4: Hvis du bliver presset eller provokeret i traffiken så undgå hvis muligt at provokere tilbage.
5: Hold ikke på din ret, men kør på en måde, så du gør opmærksom på din ret til at køre der som MC, derved undgåes en del presseri og farlige situationer.
Så prøvede jeg DET ;-(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside