ôhlins til GSX-R 750 {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen
Håber nogle kan hjælpe mig.
Jeg har en GSX-R 750 K1, som jeg synes er lidt slap i affjedringen foran. Den dykker nået ved hårde indbremsninger og hvis den "tilfældigvis" skulle komme op på forhjulet at stå, går den helt i bund. Jeg kan ikke mærke den går i bund, men jeg har kørt med den gamle racer trick (strip omkring det indvendige gaffelben), i et stykke tid, og den afsløre at den er HELT i bund.
Jeg har forsøgt at spænde fjeder forspændningen, stille olie ventilerne hårdt, men stadig går den i bund, hvis man skulle komme til, at kører lidt på forhjul.
Nu er jeg nået dertil, hvor jeg nok har besluttet mig for, at sætte nye fjedre i i gaflen. Jeg har set på www.ohlins.com el. .se at man kan få nye fjedre der.
Har i nogle erfaringer med det?
Der er 3 forskellige typer. Jeg går ud fra at det er forskellen i, hvor hårde de er! xxxxx - 80, xxxx - 85 og xxxx - 90. Hvilken model skal der vælges til AKTIV landevejs kørsel, med måske en enkelt trackday imellem?
(link fjernet)
Desuden er der 6 forskellige slags olie til gafflen. hvilken bør bruges?
Er der andre fjedre mæker som i kan anbefale?
www.theducklings.dk
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
feb 2005
Det lader til at Gert har meget godt fat i hvad hans problem er, nemlig at hans fjeder er for svag. Så Gert du skal finde en fjeder med en springrate der passer til din vægt. hvis fjederen ikke er korrekt, har selve støddæmperen ikke optimale forhold at arbejde under.
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
I grove træk er det fjederen der bær dig og olien der dæmper! Har lige skiftet til olie da min var for hård!
feb 2005
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
Peter har ret.. Din forgaffel får en hård belastning, når du kører på forhjulet.... Den bliver straffet!
Hvis din forgaffel bunder ud kan du gøre følgende:
1. Stivere fjedre
2. Mere fjederforspænding. (Obs, pas på du ikke får for lidt hæng)
3. Reducer luftmængden i forgaflen.
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 514
Prøv at stille dæmpningen lidt hårdere, så går den ikke så hurtig i bund....
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 514
ôhlins til GSX-R 750
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside