{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

Syn af Honda Rebel 450 {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop modtaget min honda rebel 450 fra 87 fra sælger idag. Pga. lidt forsinkelse og et par misforståelser mht. omregistreringen så lykkes det ikke at få den omregisteret før den 1. årige gældende syn udløb.

Den har vel kørt under 500 km. siden den sidst blev synet. Den virker til at være mekanisk og teknisk i orden og lys m.m. virker fint. Bremser virker fint dog slæber forbremsen en anelse på men det er tilsyneladende kun når man skubber cyklen baglæns. Er der nogen der kender til det problem?

Bremsellys er lidt træg til at slukke når fodbremse slippes. Er det noget man bør sørge for foregår med en hurtigere respons for at undgå anmærkninger??

Tror i der er nogen grund til at gøre en helt masse ved sådan en fætter og skulle der være noget i vejen for bare at kaste den igennem et syn i morgen uden videre tjek???

Fordæk skal skiftes men har mønster nok til at bestå et syn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af Honda Rebel 450
  • #1   17. jun 2007 Tjek pos.lys. Min fik anmærkning på det for et par uger siden.
    Check kæde og tandhjul..de er lidt pjattede med at glo efter det. Så naturligvis skive-tykkelse og bremse evne...hvis lys og blinkere virker...og der intet slør er...saamt den ikke er skæv. Then you're good to go smiley


  • #2   17. jun 2007 Ring imorgen og få en tid hos den lokale synshal, ikke APPLUS. I mellem tiden fixer du lige bremselyset, der mangler måske bare lige lidt olie. Destro flere småting der er, jo større er chancen for en omstilling.
    De private synsteder er ikke så emsige som Applus som har lønnet personale.

    Held og lykke.


  • #3   17. jun 2007 Palle> Er helt enig. Brugte en af de lokale fuskere, med Drive-in syn. Mægtigt flinke..udover de kaldte min MC en scooter...hehe

  • #4   17. jun 2007 Bjørn> De hænger stadig på at de var Statens Bilsyn..og er (ofte) RET grundige (fair nok...meeen...)...


  • #5   17. jun 2007 Okay. Positionslys virker. Det undrede jeg mig nemlig over da jeg havde slukket tændingen og var på vej væk. Så var der lys på stadigvæk. Hmm aha oplevelse. Mener dog kun det var det bagerste men det må jeg lige checke i morgen. Mangler lys i garagen. Kæde tandhjul: - tandhjul som ny. Kæde pæn på rullerne men lidt rød på siderne. Hvid coating ovenpå det let røde fra sidste oliering. Går det så ikke også? Altså bare den er velsmurt?

    Vedr. bremselys var jeg faktisk lige ude og smøre det et halvt minut efter jeg havde postet da jeg kom til at tænke på det. Det var godt nok kun lige lidt låseolie i mangel af bedre men i morgen får det noget WD40 i alle bevægelige dele. Den lider lidt under at have installeret fremflyttersæt som ikke virker særligt gennemtænkt i den aksel der holder bremsepedalen. Alternativt vil jeg forsøge at spænde den fjeder der skubber pedalen tilbage en tand hvis muligt . den sidder skjult bag et plasticdæksel holdt af en voldspændt skrue. Men alting skal vel være spændt groft ellers rasler det vel af igen.

    Jeg overvejer dog at benytte applus da de ligger 500 meter væk og jeg ikke kender nogle fusker synshaller. Må lige forhøre mig hos en mekanikerven. Mener dog de benytter applus.

    Foreløbig tak for input. Er jo totalt grøn.


  • #6   17. jun 2007 De er mest interesserede i bagtandhjul, at tænderne ikke er slidt skæve.
    Min manglede også pos.lys på front, fik anmærkning (ikke dumpet dog..så jeg var rriiiiimelig ligeglad).

    Er også grøn..spurgte også herinde.
    Blev vildt nervøs, og tænkte at Gamle Betty...nu dumper hun..men nej..alt var ok, minus det sk*de pos.lys front.

    Så tag det roligt...med mindre ting er slidt, lys virker ikke, og at der er slør eller skævhed..så kan du højst få anmærkinger..og trygt køre på motorkontor og få dine papirer smiley
    Det er ikke som bil..der kan man dumpe på ALT muligt andet....katalysator..rust i bærende dele..osv.


  • #7   17. jun 2007 Jamen tak for det folkens. Så tror jeg bare jeg glider ned til applus. Anmærkninger er til at leve med. Og så kan jeg jo nemlig få den omregistreret hurtigst muligt.

  • #8   17. jun 2007 Også min tanke.
    Men må indrømme, jeg droppede Applaus..og brugte en lokal.
    Men mest fordi den var nærmest.


  • #9   20. jun 2007 Snakkede med min mekaniker kammerat. Han er værkfører hos en opel forhandler hvor de har synsmand et par gange om ugen.

    Det var vist klogt at køre derud. Han kommenterede røde reflekser på siden men sagde at dem skulle man bare dække af med tape en anden gang.

    Dernæst sagde han at manglende positionslys foran er noget han skal dumpe den på. Men min kammerat lovede at lave det for mig så det gik han med til. Så var der fordækket der var lidt mørt og revnet. Den kunne han egentlig også dumpe den på men da jeg fortalte jeg havde bestilt et nyt så gik den også. Begge dele bliver alligevel udbedret inden for en uge og før jeg skal til at køre meget.

    Så en utrolig positiv oplevelse og til en pris på kun 225 kr. Det bliver ikke bedre så. Det var opel i Brande. Så hvis i skal have noget synet så kan jeg godt anbefale ham.



  • #10   20. jun 2007 Pos.lys får du anmærkning på, man dumper altså ikke.
    Ellers ville min ikke være blevet synet.


  • #11   20. jun 2007 Tillykke med synet.

    Nu er det sådan, at reglerne bliver gradbøjet rundt omkring og synsfolkene har hver især deres kæphest.
    Det er også en god ting, at bruge det samme sted hver gang og på den måde, at få et tillids forhold, så går tingene nemmere.
    Nu har jeg fået synet køretøjer jævnligt gennem de sidste 25 år og idag uden problemer, faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg har haft en omstilling.


Kommentér på:
Syn af Honda Rebel 450

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce