{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

slip on {{forumTopicSubject}}

Hej

Til foråret har jeg planer om at anskaffe mig en z750 eller street triple. Kan man montere slip on udstødning uden at skulle tilpasse med en powecommander? På min sv havde jeg komplet leo v. system med powercommander. Det kørte rigtig godt men koster også hurtig knaster. Hvis det bare er lyden man går efter og ikke hk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slip on
  • #1   15. nov 2008 jah du kan roligt smide en slip on på uden skulle tænke på motorstyring.

  • #2   15. nov 2008 lyder godt.

  • #3   15. nov 2008 Det vil jeg ikke give Sune ret i... Tryk ændring i bagpotten kan sagtens give anledning til en om-mapning.. det ses på de fleste mc'ere jeg har mødt. Så, får du monteret potter, hvilket jeg også selv vil gøre - så hold lige øje med tændrørene.. Det er sjældent man ikke skal lave ændringer på benzin tilførslen. Det er meget lidt den elektroniske computer kan ændre.

  • #4   15. nov 2008 er godt klar over der kan forkomme tryk ændringer i udst systemet.
    men alle de rulninger jeg har set med slip on potte har det højst givet lidt plus heste hvis det har gjort noget.

    vil sku godt se rulletest beviser på at en bag potte med en smule mindre modstand skulle få den org mapning til at ødelægge evt. efttekt og efttekt kurven


  • #5   15. nov 2008 kan give andy ret hvis vi snakker kompelt udst hvor alle rør bliver en smule større.
    fordi det er der følerne sidder.og det er da den meste modstand opstår.¨


  • #6   15. nov 2008 Jeg har selv skiftet til en Slip-on..

    Og min "kurve" er da super..

    Så alt er vil relativt.. Hvor meget man bør gå op i den slaks..
    Selvf. Hvis knallerten har fået "ALL IN".. Så er det jo en helt anden historie..

    /Rass


  • #7   15. nov 2008 Ja men så længe det ikke skader motoren. Kan nok godt leve med at undvære en hest eller to. Det kommer hurtig til at koste med PC og mapning osv..

  • #8   15. nov 2008 er lige med på en lytter. Synes også det er vanvittig dyrt med power commander..

  • #10   15. nov 2008 Jeg satte en slip on potte på min egen... ved godt den har kaburator.. men måtte gå 15 dyse numre op ! Det er ret meget...

    Og ja, meget af modstanden ligger i forrøret... Men det kan godt have effekt at skifte bagenden alene.


  • #11   16. nov 2008 det er jo også noget helt andet på en karburator motor... den har jo ingen lambdasonde hvor den måler blandingsforholdet og ud fra dette samt div andre faktorer(gasspjælds potentiometer etc), justerer benzin indsprøjtningen. denne føler sidder oftest lige efter samlingen af rørerene fra alle cylindre. måler den en for mager blanding spæder den selv op... det er jo hele ideen med sådan en. dog har den saføli et "span" at køre indenfor.. så hvis man ændrer på forrør osv, passer parametrene i "spannet" ikke længere.

    på mange biler slukkes lambda funktionen ved fuld gas(ved så ikke om det samme gælder på en mc)


  • #12   16. nov 2008 matthias.. er det ikke tilstrækkeligt at bruge en af de på forhånd programerede maps til en given udstødning. Hvad koster indkørsel på et dyno rullefelt ca..?

  • #13   16. nov 2008 Tak for det i hvert fald.. Jeg tar det til mig. Så må vi se hvad det ender ud i til foråret smiley

  • #14   10. dec 2008 hey. jeg har kørt 6000km med en mivv slipon på min z750. den lyder fedt specielt uden db-killer. men sådan en slipon på en z 750 fjerner sku en del af det dejlige moment helt fra bunden.. men så skriger det til gendgæld på toppen. husk at standart potten er monteret med et spjæld der kan åbne og lukke alt efter omdrejninger og bidrage til moment. det frakobler du ved at skifte

Kommentér på:
slip on

Annonce