{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

God R maskine {{forumTopicSubject}}

Der findes så mange nye og gamle super racer gade maskiner nu om dage.
Så med hånden på hjertet, og egoet lagt til side, hvilke kværne ligger så i toppen når det kommer til ydelse og styre egenskaber:
Lad os dele den op i 2 katergorier:
Før 2000 og efter 2000

Jeg ved ikke selv en skid så jeg kommer ikke med nogle bud.
Dog er der mange (virker det som om) der mener at R1éren er i toppen og så er der dem der har set ghostrider som mener at en busa gør det bedst når det kommer til ydelse vs styre egenskaber.

Husk, lad ego og holdninger til mærke ligge med mindre det kan bakkes op af fakta.
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God R maskine
  • #1   24. sep 2008 det vil uanset hvad blive personligt om man mener den ene er bedre end den anden .......

    det du søger er 2 kataloger med tal der kan sammenlignes , lån mc-revyen på biblioteket


  • #2   24. sep 2008 PT. er den bedste i test jo Blade ´08... inden den var det Gixxer K7... før den ved jeg ikke og før 2000 da slet ikke; men du må jo finde gamle test på google og der kan du jo så se hvad pressen skrev smiley

    Jeg kigger altid på www.motorradonline.de eller www.ps-online.de


  • #3   24. sep 2008 Honda CBR 900 Fireblade, ubetinget det aller bedste.

    Måske ikke den højst ydende, men helt klart bedste køreregenskaber. Og kvaliteten er også helt i top...I hvert fald hvad jeg får at vide på værkstedet.


  • #4   24. sep 2008 Og generel ville jeg sige, at de dersens track-test som de som regel laver med de nye ræsere for mig ikke er specielt interessante fordi helt ærlig, JEG er sku ligeglad om min cykel, kørt af en lille italiener på en eller anden bane, er 0,5 eller 1 sek. langsommere end vindercyklen.
    For mig er det som regel mere interessant at se diverse data om cyklens præstationer (som sandsynligvis også er lavet med en 50kg testpilot men skidt smiley og hvordan cyklen generelt performer i de forskellige kategorier.


  • #6   24. sep 2008 Jeg elsker lys chokolade, mørk stinker for vildt og hvid kan gå..

    Underlig tråd.


  • #7   24. sep 2008 vtr sp1 konge cykel!!

  • #8   24. sep 2008 Nå ja, men nu tænkte jeg mere i retning af om der var nogen her der havde kørt mange forskellige maskiner og ud fra dte havde en mening / vurdering.
    Selvf. betyder det noget hvordan man kører ect men der må da være nogle maskiner til rammer bedre plet på alle end andre?

    Svar som: 4v - Du C og Marc JJ var nok hvad jeg ledte efter...helst flere så man kan sammenligne og se hvad der går igen.

    Men som sagt, ny hobby, meget at lære og hvis i mener at alle maskiner er gode til de mennesker der nu engang har samme kørestil så må det jo være det :- |

    Men som jeg lagde ud med virker mange til at være glade for R1éren, ninjaen og cbr. det er dem der går igen herinde imo!


  • #9   24. sep 2008 "Jeg elsker lys chokolade, mørk stinker for vildt og hvid kan gå..
    Underlig tråd."

    Men man kan jo så argumentere at mørk chokolade på over 70% er sundere! Især hvis man skal tage nogle kiloer på, da du ikke får det usunde fedt, der sætter sig i blodårene!


  • #11   24. sep 2008 Før 2000:
    VFR750R RC30 (Måske NR750)
    Efter 2000:
    BMW R1200S


  • #13   24. sep 2008 Nej Hjort. Ruster Så Villigt :o)

  • #14   24. sep 2008 Det er vel svært at sige hvad der er bedst. Det er vist lettere at se på hvor man får mest for pengene.

  • #16   24. sep 2008 Peter K: De MC'er der giver mest værdi for pengene er kinøjsere...

  • #17   24. sep 2008 før 2000: Yamaha R7
    Efter 2000: RSV4 smiley


  • #18   24. sep 2008 Ved jeg nu ikke helt, Jesper...

    Jo, de koster hvad? 15.000, for en sprit ny? Men den holder sig i pæn stand i 3 år? Og har hørt om episoder om at kinesere er blevet slået ud af lidt regnvejr.
    Jeg ville til hver en tid mene at en ældre japaner til 10.000 var et bedre køb. De holder også værdien bedre.

    Men jo, man taber mere på at købe en '08 Zx10R og sælge de 2 år efter, end man gør på en kineser, som så bare kan erstattes med en anden efter 3 år... Så langt er jeg med.


  • #19   24. sep 2008 Og Jesper, kom lige med et par kinesere, der kan gøre sig fortjænt til titlen "God R maskine"... Så snart Rossi og Stoner kommer på MC4You er jeg overbevis... smiley

  • #20   24. sep 2008 Når jeg mener mest racer for prisen, mener jeg at man tager dem der ligger indenfor en tid af 2-3 sekunder på en udvalgt racerbane med de samme kørere. Altså tager man masterbike testen for det pågældende år og køber den der er billigst.

    Med andre ord den billigste cykel man kan få med et R på. I mange tilfælde vil det så være en suzuki, og alle er glade.


  • #21   24. sep 2008 Patty: Nu var mit indlæg så svar på at se på hvad der er bedst til prisen. Og en kinøjser koster tæt på gratis.
    En som den her kostede ca 8.000,- fra ny af:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20655
    Har nu kørt over 44.000Km uden problemer på 5 år. Så den model har været god til prisen.
    Og ja, du har jo selv en gammel japaner, så du skal mene den er bedst. Men jeg har selv hft mange gamle japanere, og vil mene at en ny kinøjser på mange punkter er bedre.

    En god kinesisk R-maskine:
    http://thekneeslider.com/archives/2008/05/20/maxtra-125-chinese-motorcycles-coming-of-age/
    Men Rossi kommer så næppe til at køre den, men andre kommende Moto GP stjerne kan godt starte deres karriere på sådan en...


  • #22   24. sep 2008 jeg skal lade det være usagt hvad der er bedst. men cbr600f blev tidligt udnævnt som 90'ernes sportsmotorcykel... en 900 fra den tid er heller ikke helt at kimse af. De cykler du nævner selv R1 og hayabusa har jeg selv haft fornøjelsen af.... og det er 2 vidt forskellige cykler. Men ikke at forklejne nogen af dem. For man sidder forholdsvist godt på dem. Busaen er dog mere komfortabel på de lange ture. Men den styrer samtidig godt... og kan evt. sænkes en anelse foran hvilket ikke gør det ringere. R1 er en rigtig bisse mc... de har tendens til at ville gå på baghjul, men det kan godt modvirkes lidt v. at få en ordentlig bagdæmper på... og det er en utroligt let styrende og taknemmelig cykel... der styrer hvor du vil hen (så længe hjulet er i jorden)... men den er utroligt letkørt. Masser af power....

    bare mine 25 øre...


  • #23   24. sep 2008 ...men de mest populære mc'er til pengene er vel gsx-r. cbr og ninja? (zx6r)
    Hvorfor er de så populære?


  • #24   24. sep 2008 Kristian J: Fordi mange fejlagtigt tror, at racer design og mange HK gør man kan køre hurtigere... Dog ser det ikke sådan ud i andre lande.
    Store rejseenduro'er, basic og semi motard sælger meget bedre i andre europæiske lande end Danmark.


  • #25   24. sep 2008 Hvilke cykler er så populære i udlandet?

  • #26   24. sep 2008 Jesper, du har helt ret. Jeg har ikke selv kørt kineser, men en af mine venninder kører på sådan en PBR ting fra SkyTeam, og den rasler fra hinnanden i tide og utide, bolte ruster, metallet mister glans, og lakken falmer. Men det er ikke en motorcykel, blot en kinisk produceret knallert så måske dumt... Men jeg viste sku ikke at de var så billige. Og 44.000 er godt nok mange km. for 8000,-... Og selvfølgelig er man farvet af hvad man har god erfaring med... Den ene japaner, Honda'en i min profil, kostede 9.500,-, men krævede så også et pakningssæt til motoren. Det kostede 700,-

    Men det er også lidt irrelevant for denne disskution, da det tydeligvis ikke er hverken gammel brugsmaskine eller funktionel kineser som Kristian søger smiley


  • #27   24. sep 2008 ps: spørger kun dumt fordi jeg er ny inden for dette!
    Så jeg bliver nødt til at spørge som en på 6 for at forstå hvordan det hænger sammen.
    Ved godt man ikke kan sige det og det er bedst og det var egentlig heller ikke det jeg ville med denne tråd. Kunne bare godt tænke mig et overblik over de maskiner de er der ude, populære og upopulære og hvorfor der netop er mange maskiner på gader af visse mærker som f.eks ovennævnte!


  • #28   24. sep 2008 @Patty: Søger ikke ny maskine, elsker min blade...søger bare viden om hvad der er derude og hvorfor nogle modeller er mere udbredt?

  • #29   25. sep 2008 Før 2000: R1
    Efter 2000: GSX-R K1/K2


Kommentér på:
God R maskine

Annonce