{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

God førstegangs oplevelse. {{forumTopicSubject}}

Har stortset lige fået mit kørekort til stor motorcykel i en alder af 21år, og det er derfor begrænset hvad jeg har prøvet at kører på (Honda CB500, Kawa ER5, Suzuki GSX 600F).

Men så i dag gik jeg et takt videre, og fik muligheden for at prøve en Suzuki GSX 1100F fra '95 med 110Hk på baghjulet.
Og undskyld mit sprog, men hold Kæft en oplevelse. Den maskine har jo et træk uden lige. Selvom du kører 50km/t i femte gear og drejer gassen om, så er momentet der bare med det samme, og det fortsætter bare deroppe af.
Det eneste problem med den cykel, eller rettere sagt med mig, er at jeg er af den race der kun er 178 høj og vejer 65kg, så den er ikke skide nem at danse rundt med, med sin tørvægt på knap 250kg

Med hvad kunne et alternativ til denne fantastiske maskine så være, hvis man stadig vil have motorkræft men ikke den høje vægt! Og vi behøves ikke at bevæge sig ud i modeller med det populære bogstav "R" på siden.

Det skal lige nævnes at den jeg prøvede havde lige fået udskiftet kakouratoren til en der var 11mm større! Dælme en lækker maskine!

Lige en lille solstråle historie fra en nybegynder!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God førstegangs oplevelse.
  • #1   29. jun 2008 kakouratoren = Kabouratoren . .

Der tages stadig forbehold for stavefejl og udgået varer smiley

• #2   29. jun 2008 Der er mange alternativer, men det kommer jo meget an på pengpungen. Der er jo den populære SV1000, der er let, har mange kræfter og ikke koster en bondegård.

• #3   29. jun 2008 Ja, desværre kommer alt an på pengepungen i det her land med så høj en afgift!
    Vil give dig ret, at en SV1000 ville være et lækkert alternativ!

Men det er jo stadig begrænset hvad man har af erfarringer med hvilken kørestil man ønsker sig. Skal det være chopper, touring eller sport?!

Men det kan man jo ikke sige før man har prøvet det. JEg var bare forelsket på stedet efter en tur på den GSX 1100!

Men igen, når man kommer direkte fra en Geely Pume 125ccm og så over på den gsx'er, så skulle der gerne kunne mærkes en forskel! smiley

• #4   29. jun 2008 hvad med en Honda CBR 600 F
    lav maskine nem at kaste rundt i sving fint spark super motor

• #5   30. jun 2008 DET KUNNE VÆRE EN KAWA GPX 750 R. HAR 105 HK OG HURTIG I OPTRÆKKET, OG KAN ERHVERVES TIL BILLIGE PENGE EFTERHÅNDEN.
    PRØVEDE SELV EN GSX 1100 F IDAG FRA HOLLAND, MEN DEN VAR I SÅ DÅRLIG STAND AT JEG IKKE HAVDE I SINDE AT SMIDE DE 10 KILO EFTER DEN (UDEN AFGIFT) TANKEN VAR SVEJSET SAMMEN 3 STEDER, IKKE SLEBET NED MALET ELLER LIGN. KÅBEN VAR FLÆKKET 3 STEDER, BREMSER BAGVED SKULLE VAÆRE SKIFTET, MEN PÅ PRØVETUREN, VIDSTE DET SIG AT DER SLET INGEN BAGBREMSE VAR!!!! JA IDIOTEN HAVDE GLEMT AT FYLDE PÅ MED BREMSEVÆSE. OLIE SKULLE VÆRE SKIFTET, MEN SELV PÅ CENTRALSTØTTEFODEN VAR DER IKKE DET DER LIGNEDE OLIE I DET LILLE GLAS PÅ SIDEN. JA ALT I ALT DÅRLIG OPLEVELSE IDAG MED GSX 1100, MEN HAR IKKE MISTET MODET, OG ANBEFALEDE SÆLGER AT FÅ LAVET BAGBREMSEN INDEN DER VAR ANDRE DER SKULLE PRØVEKØRE, FOR ULYKKER HAR VI IKKE BRUG FOR.
    HELD OG LYKKE
    PS. MIN KOMMER NOK TIL SALG SNART, BLOT TIL INFORMATION.

• #6   30. jun 2008 Hva' thomas A, skal du have nogle links til nogle billige CAPS LOCK taster? Tror snart din er brugt op smiley

• #7   30. jun 2008 Godmorgen CAPS LOCK ??? Hva´ er det??

Skal nok skrive almindeligt næste gang jeg forsøger mig her på forum, men solen skinnede lige i øjnene så jeg kunne ikke se tasten, ellers også havde jeg brugt min kvote for små bogstaver søndag sen aften, ellers kan det være at tastaturet skal skiftes!!!

Men vil lige oplyse om at det var i Agerskov (postnr 6534) jeg havde den lidt ubehagelige oplevelse med Suzukien, ikke for at det skal afskrække folk, men blot til deres egen information om at den stod i annoncen til at skulle ha´ fået nye bagbremser, ny olie og havde forespurgt efter ridser i kåben eller andre plastdele, og der var "vist ingen" iflg sælger. Det er at omgå sandheden meget lemfældigt!!!
    Er der interesse, kan jeg oploade et par billeder af hvordan standen på cyklen var da jeg prøvede den igår.

Den var aldeles farlig at køre på, for slet ingen bagbremse!

slut for denne gang
    (Hukser lige det med CAPS LOCK til næste gang!!!!)

• #8   30. jun 2008 som jeppe siger så er en sv1000 måske en go ide de kan fås for ikke rat mange penge brugt og især hvis du er ligeglad om der er kåbe på..

ta en kikker på dba

• #9   30. jun 2008 Selv om du siger det ikke skal være en R model, så GSR. Det virker til at være en lækker maskine.

Kommentér på:
God førstegangs oplevelse.

Annonce