3.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

Nu må det snart være nok..!! Nu må det snart være nok..!!

Man bliver sgu' helt dårlig hver gang man læser nyhederne..

Det er ALT for ofte, at man kan læse at en motorcyklist har mistet livet i en tragisk ulykke, enten solo uheld, eller med andre trafikanter indblandet.
Det er lige før man ind imellem mister lysten til at køre MC smiley

Kunne man ikke, for at vise disse mennesker og deres efterladte den sidste respekt, arrangere et "MEMORIAL RUN"..??
Simpelthen blæse det STORT op, hvor tusindvis af MC'ere på et givent tidspunkt, kørte en minde tur forskellige steder i landet, for at vise den sidste respekt til de mange dræbte og deres efterladte..

Det ville kunne være med til at sætte fokus på hvor udsatte vi egentlig er, og måske få enkelte MC'ister til at indse at INGEN er udødelige, og forhåbentlig give så meget opmærksomhed, at vores medtrafikanter skærper opmærksomheden yderligere når de ser vores forlygte i det fjerne..

Det var bare en tanke, men det kunne være cool at vise omverdnen, at vi bekrymrer os om hinnanden, og ikke mindst respekterer hinnanden.. Vi er trods alt en minoritet.. smiley

Og så kunne det være fedt, om MCG var ophavsmænd til sådan et arrangement..

Mvh
PerM

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu må det snart være nok..!!
  • #1   27. aug 2008 Hvis du arrangerer det, så skal jeg nok deltage. smiley

• #2   27. aug 2008 God ide den er jeg også med på.

• #3   27. aug 2008 Det synes jeg lyder som en super idé, så kan det da være at man ude i landet for øjnene op for os, inden de kører ind i os, og ikke mindst for at vise de efterladte respekt og medfølelse

• #4   27. aug 2008 Synes det er en fantastisk idé. Både for at vise respekt for de faldne bikere, deres venner og pårørende, men også for at gøre opmærksom på os. Mon ikke vi sagtens kunne finde nogle medier, der ville dække sådanne ture??

Har selv deltaget i en tur for en ung mand, der mistede livet alt for tidligt. Forrest kørte den afdødes far på mc efter rustvognen. Bliver stadig ret bevæget, når jeg tænker tilbage på turen:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3049

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105
    #5   27. aug 2008 Super god idé,
    Jeg tænkte på at man kunne markere det ved bakkelukning, der er jo allerede opmærksomhed om den begivenhed?

• #6   27. aug 2008 Den er jeg også med på.. godt initiativ!

• #7   27. aug 2008 Super initiativ men jeg synes ikke det skal være på en dag som allerede bliver brugt på at fejre noget andet da det vil tage opmærksomheden væk fra budskabet i at køre en sådan minde tur.
    Jeg vil foreslå at man gør det den første eller sidste dag på sæsonen.
    Selv ville jeg foreslå den sidste dag altså den 30. november. Så kan man ligesom minde alle som har mistet livet i den overstået sæson. Problemet er jo så at vejret godt kan være lidt skidt denne dag... Men det er det jo også altid på bakkens åbningsdag og der kommer alligevel mange mc'ister...

• #8   27. aug 2008 det tror jrg der ville være stor opbakning omkring. i´m in

• #10   27. aug 2008 Kim C: Det skal ikke kombineres med andre begivenheder. Det er jo noget helt for sig selv.

• #11   27. aug 2008 laver i noget i jylland er jeg med......

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105
    #12   27. aug 2008 Tænkte bare at det var en måde at nå medierne..

• #13   27. aug 2008 det var sgu en god ide..... det sker for tit at der går nogle bort,og det er jo ikke os på mc der køre med hovedet oppe i rø..n hvergang bilister tror sgu mange gange at vi alle stadig køre på knallerter ps kør forsigtigt derude hilsen os på øen

• #14   27. aug 2008 Selvfølgelig syntes folk at det er en god idé. Problemet er at arrangere det, få eventuelle tilladelser og reklamere for det. Jeg er frisk på arrangementet, men jeg har ikke tid til at arrangere det...

Det er nok der du får lidt problemer med at få det til at blive en relitet. Men lykkedes det, så kunne det blive rigtigt godt! Held og lykke med det.

• #15   27. aug 2008 Vil også deltage i sådan et arrangement.

• #16   27. aug 2008 god ide foregår det på sjælland er jeg også frisk!

• #18   27. aug 2008 Er helt klar.

• #19   27. aug 2008 Det er jeg også klar på, en kanon idé

• #20   27. aug 2008 Godt initiativ, synes det er en god ide at informere folk mere og mere om at vi faktisk finde på vejen. Et arrangement burde næsten holdes flere steder. Hvis det kun bliver holdt på Sjælland, så vil der være flere som ikke kan fra Jylland, og omvendt. Derfor ville det måske være en ide at lave arrangementet i grupper - Jylland - Fyn/ø'erne - Sjælland/ø'erne. I hvertfald så der bliver en større opbakning, og der vil muligvis komme flere folk.

• #21   27. aug 2008 En idé kunne jo være at få Motorcykelgalleri (ejeren) med på ideen - så vi kunne få gratis reklamebanner på siden. Derved ville budskabet nå de mange besøgende!

...jeg er sikker på at MCG ville være med til det, hvis man på én eller anden måde kunne gi' dem noget reklame den anden vej (mediedækning, osv.)

• #23   27. aug 2008 Det kunne også være en god idé Jacob R. smiley Det er ihvertfald mere centralt end kun at placere det hele på enten Sjælland eller Jylland

• #24   27. aug 2008 Der var måske inspiration at hente her for dem der har tid og energi: (link fjernet)

• #25   27. aug 2008 Kan man andet en støtte op om sådan et tiltag.. når nu ingen "offentlig" instans kan finde ud af det..

• #26   27. aug 2008 Rigtig godt tænkt. Jeg er klar.

• #27   27. aug 2008 Jeg deltager meget gerne, men har de næste måneder ikke kapacitet til at arrangere.

Drøngodt initistiv

• #28   27. aug 2008 det lyder som en fed ide jeg er med hvis jobbet tillader det ...

• #29   27. aug 2008 Respekt for initativet.. Jeg JOINER !

• #30   27. aug 2008 Grundet at folk skriver; "er det i Jylland er jeg klar" vs. "er det på Sjælland er jeg klar" kunne følgende være en mulighed :

En tur starter i København og en tur starter i Ålborg ( opsamling aftales nærmere ). Alle fra hele landet mødes så i Odense - det er alligevel midt imellem...
    Og ikke mindst TV2's hjemmebane, så det kunne give noget eksponering uden at de behøvede røre en finger.

Just my 2 cents smiley

• #31   27. aug 2008 Christian B det er en rigtig go ide....så har alle i landet mulighed for at deltage i dette skide gode initiativ.
    Jeg er i hvert fald med....

• #32   27. aug 2008 Med 100 % sikkerhed en super god ide

• #33   27. aug 2008 Lyder som en go' idè, Jeg er klar..

• #34   27. aug 2008 ikke for at være pessimist men ideen er dødfødt, hvor mange vil bruge en dag på at køre fra ex. Lolland og til Ålborg plus udgifter for at sørge !!! skal der sørges mere end der bliver gjort ?? hvad skulle ideen være ?? hvilke problemstillinger skulle hele verdenen ændre i forhold til uheld på mc ??? statistikken viser at der bliver kørt for stærkt 75% af gangene, så måske mc skulle lave en kampagne for overholdelse af færdselsreglerne, ikke mindst hastighederne !!

• #36   27. aug 2008 Bodie, prøv at læs hvad der står *GG*
    - ta'r den lige igen så du også er med; kommer du fra Lolland så skal du kun til Odense ( puds lige brillerne, mester *G* ).

Forslaget var for at alle kunne deltage - og ikke kun jyder eller øboere smiley

• #37   27. aug 2008 Må nok sige at der er opbakning omkring idéen.. smiley
    Men det kendetegner bare endnu engang, det folkefærd vi nu engang er.

Men som allerede sagt, så bliver det planlægningen og afviklingen der bliver den store udfordring.

Men med ambasadører fra de forskellige landsdele, så burde det kunne lade sig gøre at føre ud i livet.

Idéen med til sidst at samles i Odense, og evt. holde et minuts stilhed for de dræbte, det ville være en super idé.
    Så er der selvfølgelig lige det med udgiften over storebælt, for de som kommer øst fra, men afholdes det lørdag eller søndag, så koster en retur 175,- kr. Måske kan der indgåes en aftale med Sund & Bælt, når der nu køres for et godt formål.

Jeg er sikker på, at det bare er et spørgsmål om at adviserer TV2, så skal de nok være på pletten.

Evt. en hjemmeside hvor alle oplysninger omkring arrangementet fremgår, med tidspunkter på de forskellige opsamlingssteder osv.
    Vetslændingene kan evt. mødes ved Lillebælt, og køre samlet det sidste stykke, og østlændingene mødes ved Storebælt, og ligeledes køre i samlet kortege over fyn.

Mvh
    PerM

• #39   27. aug 2008 helt klart med

• #40   27. aug 2008 MEMORIAL RUN,??? - arhh, nu blir det sgu liiige en tand for amerikaniseret, der er gået Palle Pophår i den, så nejtak !!

• #41   27. aug 2008 Jacob R

Du har fuldstændig ret, og ikke misforstået noget.
    Fakta er, at ALT for mange MC'ister mister livet i trafikken.
    Det at fokus rettes på problemet, burde give stof til eftertanke hos alle.

Og kører man med i sådan en kortege, og deltager i arrangementet, så tror jeg de fleste vil tænke lidt over, at de også kan blive iblandt statistikken over dræbte, om ikke andet, så bare for en kort stund..

• #42   27. aug 2008 ja, og i og med at RFSF tilsyneladende ikke har tænkt sig at gøre noget, ville det da være fint om vi selv kunne arrangere noget.....

• #43   27. aug 2008 Michael Lemvig, hvorfor skal jeg blandes ind i det:

MEMORIAL RUN,??? - arhh, nu blir det sgu liiige en tand for amerikaniseret, der er gået Palle Pophår i den, så nejtak !!

smiley

Der er jo (som sidste år) en afslutningstur på mcg den 6 oktober. Det er med deltagere fra hele landet, fælles mødested er Helnæs på fyn.

Jeg var med sidste år, det var en go' tur, vi var nogle stykker blev og overnattede.

Hilsen Palle

• #44   27. aug 2008 Her er indlægget og datoen er ikke den 6. okt., men den 11.:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=92188

Palle

• #45   27. aug 2008 helt klart med

• #46   27. aug 2008 Kanon god ide smiley

• #48   27. aug 2008 i og med at det er et frit land vi lever i, kan dem der har lyst at deltage jo gøre det og dem er ikke gider / er enige i formen, kan lade være - sværere er det vel ikke....

• #49   27. aug 2008 en fin tanke og gestus, men lad det blive der for min skyld.

Såfremt man vil gøre det til et event på vegne af MC folk generelt, skal tungen være meget lige i munden, for ikke at ende i et gevaldigt selvmål.

Må sige jeg ikke ønsker en kamp der tabt på forhånd, kæmpet på mine vegne, dermed sagt vil der laves en event, så hold det på vegne af den gruppe i danner og ikke på vegne af MCG´s brugere.

Men læg det over i gruppen her på galleriet der i fovejen bokser lidt med den slags.

Min mening

• #50   27. aug 2008 Godt initiativ. I'm on ! !

• #51   27. aug 2008 med fare for at få ørene i maskinen:

Sådan en minde køretur skulle ikke være for at gøre opmærksom på at alle billister er hensynsløse og halvblinde, men for at mindes dem som vi mistede uanset årsagen.

Som jeg ser det er der 2 sidegevinster ved sådan en tur.

Dels får man gjort den brede offentlighed opmærksom på at vi trods det seje outfit er de bløde trafikanter, og dels giver det forhåbentligt adrenalin junkierne stof til eftertanke og får dem til at passe bedre på sig selv.

Hvis der startede noget sådan op og det gik hen og blev en tradition, kunne man måske på et senere tidspunkt forestille sig en mindefond der kunne hjælpe de efterladte. Ikke at col cash kan erstatte et liv, men måske gøre hverdagen lidt lettere for dem som har mistet uanset årsagen.

just my two cents

• #52   27. aug 2008 helt uforpligtende !!!

Jeg barsler med et eller andet, men reserver indtil videre lørdag den 25. oktober.

Gert

• #54   28. aug 2008 Hejsa,

Godt initiativ, der støttes op her fra :o)

• #55   28. aug 2008 Jeg synes det er et glimrende initiativ!

Og jeg synes ikke det skal bremses af den typiske danske sofa-vælger mentalitet og "pas nu på vi ikke bliver misforstået" og"på den anden side..." De fleste slag i kamp tabes på+ grund af ubeslutsomhed og mangel på handling! Lad være med at frygte på forhånd hvordan det vil opfattes. Uanset hvor klart budskabet om hvorfor sådan en tur er arrangeret,vl der altid være nogen der modargumenterer og nogen der vælger at se en anden vinkel på på det.

Hvis det umiddelbart føles rigtigt - så gør det! Jeg bakker op

Med højt hævet forhjul!
    JC

• #57   28. aug 2008 Jeg deltager naturligvis. super god idé.
    På tide vi får gjort opmærksem på at vi er det svage led i trafikken.

• #58   28. aug 2008 Jeg er ret sikker på at det sidste de efterladte har lyst til, hvis nogen i familien er døde på motorcykel, er at ha noget overhovedet med motorcykler at gøre så faktisk nok en ret dårlig ide efter min mening. Kender i al fald flere der har været i den uheldige situation at motorcykler har kostet familier en hel del smerte og de er ihvertfald ikke så glade for motorcykler nu.

BC

• #59   28. aug 2008 den er jeg med på rigtig fed ide

• #60   28. aug 2008 god ide... vi er flere som vil deltag

• erik kjær p
    erik kjær p Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #62   28. aug 2008 en rigtig god ide. Den er jeg med på

• #63   28. aug 2008 ja.. på tide at en kom på den ide ,o) Kan fortælle at de lige har kørt en tur i Sverige med samme formål c",)

• #64   28. aug 2008 Ideen er overvejende godt modtaget. For at komme videre herfra, er det vel bedst at oprette en gruppe til formålet. Navnet kan passende være "MEMORIAL RUN"

Hilsen
    Palle

• #65   28. aug 2008 God ide, Den er jeg med på.

• #66   28. aug 2008 så må i jo huske at lægge linket herinde så vi får meddelsen på det nye opslag ,o))

• #67   28. aug 2008 Der er jeg med på, det ville være fint at markere de døde med 1 min. på Nørrebrogade når vi skal lukke bakken d. 31-8-08.
    Hvis der er nogen der ved hvordan man får så mange MCer til at stå stille i 1 min.Om ikke andet vil jeg minde DEM på egen måde inde på Nørrebrogade d. 31-8-08

• #68   28. aug 2008 SUPER IDÈ.... Lyder også godt med et centralt sted i landet, Man kunne mødes ved rådhus torvet i Odense eller ved skovsøen i Odense, som heller ikke kræver tilladelser fra politiet ;o)
    Jeg er på!!

• #71   29. aug 2008 jeg er også med...........

• #72   29. aug 2008 det var nu Per der startede tråden - jeg kom blot med et forslag så alle fra hele landet havde mulighed for at deltage smiley

• #73   29. aug 2008 Super ide. Den kunne udvikles over tid.

Klart ja fra mig

Hilsen
    Michael

• #74   31. aug 2008 Jeg vil også gerne bakke op om emnet - Det er en super idé !
    og spm er sagt - Det kunne være fedt hvis vi fik det til at blive en tradition.
    Hvis det er, vil jeg gerne hjælpe meget aktivt med at få det kørende, så

Per M - Du har startet tråden, så jeg går også ud fra du kunne have tid til at arrangere lidt? For det er jo skræmmende begyndende efterår, og hvis der skal arrangeres meget, og folk skal have plads i deres kalender, er det vil ved at være oppe over ?

Du er mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg vil meget gerne give en hjælpende hånd til dette projekt.

• #76   1. sep 2008 Rigtig god ide... og jeg vil da med glæde deltage men p.t. har jeg ikke mulighed for at være med i planlægningen... da jeg p.t. er hængt op på nok i min klub...

Jeg vil følge tråden - og håber inderligt det bliver til noget.......

• #77   8. sep 2008 Hejsa.

Jeg har arbejdet lidt i noget planlægning til den 25. oktober som er den sidste weekend i sæsonen, men kan ikke få det til at hænge sammen.

Håber at der en anden som kan tage over eller evt. lave noget på et andet tidspunkt.

Gert

• #79   10. nov 2008 Det lyer jo mest ultimativt, hvis det kunne være i starten af sæsonen, -det burde der næsten arbejdes på .. Men det er vel noget emd at starte en tråd når foråret nærmer sig?

Kommentér på:
Nu må det snart være nok..!!

Annonce