1.303 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "NU MÅ DET"
Nu må det høre op ...
... lad sommeren kome inden jeg begynder at sige underlige lyde ... http://www.youtube.com/watch?v=Wusbk1vc6JI
... lad sommeren kome inden jeg begynder at sige underlige lyde ... http://www.youtube.com/watch?v=Wusbk1vc6JI
Skrevet af: Zappovitz . - 9. mar 2010
Nu må det snart være nok..!!
Man bliver sgu' helt dårlig hver gang man læser nyhederne.. Det er ALT for ofte, at man kan læse at en motorcyklist har mistet livet i en tragisk ulykke, enten solo uheld, eller med andre trafikan...
Man bliver sgu' helt dårlig hver gang man læser nyhederne.. Det er ALT for ofte, at man kan læse at en motorcyklist har mistet livet i en tragisk ulykke, enten solo uheld, eller med andre trafikan...
Skrevet af: Per M (Holstebro) . - 27. aug 2008
Spar penge på din forsikring
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 33
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Ingen fremtrædende politikere tør dog rigtigt lave den sammenligning da man jo skal respektere muslimer og deres tro.
Håber folk snart vågner op og skruer bissen på overfor fanatikkere. Der må være grænser for tolerance!
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
feb 2006
Følger: 81 Følgere: 81 MC-er: 1 Svar: 395
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 242
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 10 Emner: 136 Svar: 897
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 76 Svar: 264
aug 2007
aug 2007
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
aug 2007
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Nu er vi imidlertid i vores danske virkelighed og ikke i deres sudanske virkelighed.
Kvinden er i øvrigt blevet idømt en kort føngselsstraf, nu er det bare de lokale fundamentalistiske autonome, der er i gaden. Man må da håbe, at regeringen dernede ikke lader pøbelen bestemme.
Og - lad så være med at måle herboende muslimer med samme målestok. Jeg kender adskellige der har opkaldt deres nok så vanartede unger efter profeten
aug 2007
aug 2005
Det er ikke troen, der er problemet - det er de sociale forhold, der så styres via "kirke". Det er nøjagtig som i de feudale kristne samfund for nogle hundrede år siden.
Befolkninger forholder sig til noget, de kan forstå. Forsøger man at trække dem fem kulturelle generationer frem på 2 timer, så går det helt galt.
Kig en gang på, hvad der skete i Iran, da Shaen et halvt liv havde forsøgt at trække landet ind i det tyvende århundrede ved ørerne.
Jeg siger ikke, at det er OK, hvad der sker i Sudan - jeg siger bare, at vores "moralske" eller etiske målestok ikke duer i Sudan!
aug 2007
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 122
nok et godt sted at melde sig ind snart
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 92
Der er sku da ingen der har sagt jomfruerne er kvinder!!!:);):)
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 372
Skrevet af "afhoppende" muslimer, heriblandt Ali Hirsi. Der lægges ikke fingre imellem og man får et meget godt indblik i hvorfor de gør som de gør i de sydligere lande. Desuden giver det også et meget godt indblik i rollen som Saudi Arabien, Pakistan og tyrkiet spiller i den forbindelse - pænt tankevækkende læsning.
Bogen berører også danske muslimske politikere...
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 372
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Så husk tankstationerne og lidt værksteder... Ville da også kunne være rart at lkunne lave en brænder
aug 2005
I denne globaliseringstid - hvordan tror I dog man kan sætte sammenblanding og de deraf følgende konflikter i stå med isolationisme - og smatidig overleve som samfund???
feb 2006
Følger: 81 Følgere: 81 MC-er: 1 Svar: 395
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.233
dec 2004
Nu skal jeg lige skære det ud i pap,- det er ikke kedsomheden jeg gaber over,- det er den forbandede lede fucking racisme der altid dukker op i den slags indlæg jeg gaber over,- intet andet.. :o))
Men det var vel også meningen med indlægget, ellers skrev man nok ikke "nu må det stoppe" med stort,,der var vel en forventning om at ligesindede ville komme rendende og hjælpe til med ugens "tilsvining" af muslimer..
God week-end.. :o))
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 203
Så bland dig uden om imens de voksne danskere taler sammen.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 203
http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
men det er jo muligt du er af anden mening, og det skal der da naturligvis og så være plads til.
go weekend.
dec 2004
Vi skal så nok også lige afskaffe fattigdom...
Der var en grund til fangerne på Alcatraz fik masser at æde... Er maan tyk, doven og ude af form, så har man ikke den store tendens til at flygte...
aug 2005
Jeg siger ikke, at der ikke er uforenelige størrelser. Men vi kommer til at knække disse uforeneligheder!!!
Vores verden ændrer sig, og den ændrer sig positivt (måske bortset fra klimaproblemerne).
Der har aldrig været færre fattige i verden end i dag!!!!
Det er ikke længere kriges sejrherrer, der skriver historiebøger!
Vi handler på tværs af verdensdele - som privatpersoner.
Vi har store politiske unioner, der lader varer om mennesker bevæge sig frit!
Det er alt sammen noget, der betyder ændringer - ikke bare for de dårligt stillede befolkninger, men så sandelig også for os.
Vil vi bare lukke vore grænser fysisk og mentalt, så bliver vi efterladt i den udvikling hele verden er inde i.
Så får I sgu noget at klage over, der er en del værre end den religiøse uro fra små rabiate mindretal, som I er så bange for.
Godt nok er jeg en smule ældre end gennemsnittet herinde, men jeg er ikke den eneste, der som 20 årig så ud på en varden, hvor vi havde atomkrigen(all-out) liggende lige om hjørnet til den ene side og perspektiver til en ubeboelig jord liggende 25 år foran os. Sådan gik det bare ikke - arbejder man med der brikker, der er at spille med, får man et andet billede. Gør man ikke ser man fortsat på det samme dystre perspektiv.
dec 2004
Og når man intet har eller er undertrykt, så vender mange sig mod religion. Og det er ikke kun Islam. Det er bestemt også kristne og mange andre religioner
Hvis vi lige tager og vender verdens situationen 180 grader.. Så vil der sidde en masse muslimer i EU og være sure på alle de kristne invandrer. Og det vil være kristne ekstremister der var talaban krigerer. Men alle mennesker forsøger efter bedste evner at overleve, så er det ret ligegyldigt hvilken religion de har. Det generelle er, at jo bedre man har, jo mindre troende. Ikke at det gælder alle, men i Europa er jeg vidst ikke helt ved siden af. Bare se hvor mange ateister vi har i Danmark. Hvis det hele gik af H til, så var der måske lidt flere der mødte op hver søndag kl. 10:00
Så kan det godt være der er nogen der vil ha hende britten skudt dernede i Sudan, men hvor mange af dem gik i jakkesæt?
aug 2005
Det er så let at sidde ved bordet og fordømme alle de "fattige røvhuller"
Det jeg fremfører om faldende fattigdom handler jo netop om, at bidrager vi konstruktivt til at udvikle - også de ekstreme dele af verden, så taber alle disse forskellige ismer deres betydning. Vi kommer på sigt fri af dem.
En anden sag er, at selv om vi i vores ende af verden ahr siddet på broderparten af flæsket de sidste 100 år, så er det jo ikke nogen naturlov, at vi skal have love til det i al evighed!!!
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
dec 2004
Nu mangler vi bare at fjerne en helvedes masse korrupte svin.. I store dele af Afrika er de direkte årsag til manglende udvikling, både teknologisk, men specielt økonomisk.
aug 2005
Jeg håber da, det er din behagelige spøg:-)
Hvis ikke, så læs lige mine indlæg igennem igen. Der står ret tydeligt, at jeg heller ikke mener det er OK, men at hvis vi tror, vi kan sidde her og vurdere herboende muslimers synvinkler ud fra, hvad en sudansk pøbel foretager si g- i Sudan - så tager vi sgu fejl.
Og herefter går der efter min mening racisme i det!
jul 2006
God jul... Med masser af gaver og ingen medmenneskelighed...
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
Kvinden lavede en fejl af astronomiske proportioner landet taget i betragtning, og i mine øjne bære hun en stor del af skylden selv.
Mener jeg dermed at hun skal skydes eller i fængsel? Nej absolut ikke, men hun burde have sat sig ind i den verden hun befandt sig i.
Al fundamentalism er uacceptabelt om det er Islam, Kristendom eller Jehovas vidner m.f.
aug 2007
Hill Thor..
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Islam minder ikke blot om nazismen. Den har rigtigt mange fællestræk og fungerer efter min mening som nazismen.
dec 2004
Der er mange som gerne vil ha' sig en mc der kommer ind på forummet.
Men nu er der sku også kæmpe forskelle på muslimske lande.
Ved ikke om i nogensinde har set tyrkisk tv, men den ansvarlige for sådan en showkanal ville ikke kunne nøjes med piskeslag i Sudan.. Han ville blive klynget offentligt.
Prøv at gå en tur i Istanbul, tror langt de fleste herinde vil kunne sige, det ligner det københavnske gadebillede.
Der er dog f.eks. ikke mange der går med slør(det er faktisk forbudt at bære religiøse symboler i alle offentlige bygninger i Tyrkiet).
Tager man til Saudiarabien, så er kvinderne totalt tildækkede og må ikke gå alene på gaden uden at følges med en mand. Og det skal være en de er i familie med(mener jeg)
Nogen gange virker det som at dem som er indvandret hertil, er bagud i forhold til hvad de kommer fra. Hvilket jeg ikke kan forstå, da mange selv sidder og ser tv af egen herkomst. Der er selvfølgelig også en hvis kultur, godt nok præget af religionen, men i f.eks. i Tanzania lever kristne og muslimer side om side uden nogen konfrontationer. Måske fordi de alle har samme kulturelle baggrund, men kommer fra div. stammereligioner og indtil Islam eller Kristendommen. Alt efter hvor deres master kom fra.
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 122
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
det er jo nemlig altid nemmere at pege fingere af andre,
desudden kan jeg ikke se man er racist fordi man syntes det er helt i hegnet det de har gang i dernede.
hvem er det lige der skærer alle over en kam goksle k
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Hvem er det lige der er racister?
Lidt fra koranen:
Sura 5:52 ”O I som tror, tag ikke jøderne og de kristne til venner. De er hinandens venner. Den af jer, der tager dem til venner, er sandelig en af dem. Allah retleder visselig ikke det uretfærdige folk.”
Sura 8:56 ”Sandelig, de værste dyr for Allahs åsyn er dem, der er vantro (utaknemmelige), og som ikke vil tro.”
Sura 25:53 ”Adlyd derfor ikke de vantro, men før ved hjælp af denne (Qur´ran) en stor krig mod dem.
Dette er bare en lille brøkdel.
Det kan godt være at de sociale forhold er årsag til ballade, mem islam gør alt hvad den kan for at puste til ilden.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
dec 2004
aug 2005
Jeg vil give Göksel ret i, at der er en del rendyrket racisme i denne streg.
Det er også klart, at der er integraftionsproblemer rundt om i verden - i begge retninger forøvrigt
Her i landet opfatter jeg desværre, at der ikke skelnes melle integration og assimilation - det sidste fratager mennesker deres eget særpræg - det er faktisk kernen i Sandemoses gamle historie om detJanters land i "En flygtning krydser sit spor"
Det handler især om fremmede i et tillukket samfund, og hvad følger dette får for den fremmede!
I øvrigt er det sjovt, hvor mange mennesker der ynder at tale om Jantelov, men som faktisk ikke kender baggrunden
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
Dette gælder naturligvis begge veje, vi skal acceptere folk som de er og de skal acceptere os som vi er.
Det virker for mig som om mange flygtninge i DK ikke vil integreres eller sagt på en anden måde: De vil ikke acceptere os, eller vores love, som de er.
jul 2006
aug 2005
Det du skriver (du skriver) er problemet!!!
Langt størstedelen af indvandrere her er jo integrerede, men har bevaret et vist særpræg. Ikke desto mindre sidder folk - bl. a. du- og påstår i generelle vendinger, at indvandrere ikke vil integreres - Undskyld men GAK!!!
Henrik Aalborg:
Hvad fanden er det for noget snot at skrive!!!
Göksel har enhver ret til at skrive lige nøjagtg hvad han mener, lige så vel som du har!
Vi klager over at indvandrere ikke deltager i vort samfund. Nu kommer der så en og giver sin mening til kende - så vil du ikke høre det - Bevar mig vel!
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
Det var bestemt ikke for at træde nogle over tæerne jeg skrev det.
Læg så lige mærke til der står "mange" og ikke "alle".
aug 2005
Point taken - Undskyld
...lader indlægget stå, man må stå ved sine bommerter .-)
NU MÅ DET STOPPE