{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Anders L
Anders L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

MC-kort / Bil-kort = Besparelse? {{forumTopicSubject}}

Hej MC-Galleri.

Jeg er ved at komme i alderen, hvor jeg skal have kortene smiley Og jeg får kortet til bilen af de gamle, så jeg skal bare selv betale kortet til cyklen smiley

Jeg har så hørt, at der er noget at spare, hvis man tager kortene på samme tid.

Og lige en anden ting.. Er en Suzuki SV650 en god startercykel? smiley

Mvh. Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-kort / Bil-kort = Besparelse?
  • #1   15. aug 2008 Da jeg tog kortet sidste år, kostede det 8500kr for bilkort og 7000kr for MC hos dich traffic i roskilde fordi jeg tog dem samtidig, dog skal der lige lægges de der 1080kr til total prisen i teoriprøve.
    Så Ja der er noget at spare fordi du ikke behøver at få lige så meget teori om hvordan man færdes i traffikken, da du jo får det i teorien til bil. Dette tilbud kan hvis benyttes hvis du tager begge kørekort inden for 1 år.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#2   15. aug 2008 Skide godt! smiley

Tak for svaret.

• #3   15. aug 2008 Det er så inden for 2 år, og det gælder kun et par køretimer, ikke teoritimer, så forvent at teoritimerne bliver meget lange:D, bare så er du forberedt:D Har seriøst aldrig prøvet noget så kedeligt som teori til MC, havde hørt stort set det hele et halvt år før til bil. Men det var så 100gange federe at stå med mc kortet i hus end bil kortet.(allways look at the bright side of life)

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#4   15. aug 2008 ^^ Okay, men det er jo stadig noget at spare smiley

Jeg tror jeg vil tage kortet til bil først, da jeg så bare kan låne de gamles bil smiley

• #5   15. aug 2008 Da jeg tog kortet.. der havde jeg bil kørekort som jeg gav 8500 for, for 3 år siden.. og mit mc kørekort sidste år gav 6580 kr for..

Det var usammenhængende med hinanden og alligevel er det jo ret billigt..

• #6   15. aug 2008 Tag de to kort så hurtigt som muligt. Jeg køre MC til dagligt til og fra skole og der spare jeg 40 min i transport når jeg skal møde senere end 8 og jeg spare 30 min når jeg skal møde kl 8 i forhold til det offentlige, og det er på en 20 km strækning.
    Bilkortet er godt at have når man skal låne forældrenes bil, der ud over kan det også give nogle flere jobmuligheder for en 18 årig studerende. så bilkortet er bare noget man skal have.

• #7   15. aug 2008 Hmm da far her var ung smiley slap man for at tage teori igen, og jeg tog kun kravlegården på mc, mørke og motorvej(sammetur)
    Samt hvis jeg husker rigtigt, turen ud til kravlegården, og turen tilbage! og en enkelt tur på vej til køreprøven lol

MEN der er jo kommet lov imod den slags nu smiley

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#8   15. aug 2008 Christian J

Det har jeg skam også tænkt mig, hvis det altså passer sammen med mine studier og sådan smiley

Jesper S:

Det var vel ikke kun nemmere, men også billigere...
    - Jeg synes, at det er lidt snyd smiley

• #9   15. aug 2008 Det var meget billigere, mener jeg betalte ca. 2000 plus penge til det offentlige! Og det var ikke længere tilbage end i 1993 smiley

Og lidt snyd var det vel smiley
    MEN fandme billigt

• #10   15. aug 2008 men hvis du siger du skal til at tag kørerkort og tiden er kommet.

så går jeg ud fra du er ved at blive 18 år.

så er sv650 lidt for stor . med mindre du får den droslet.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#11   15. aug 2008 Korrekt antaget, at jeg er ved at være 18..

Jeg kan bare ikke rigtigt bestemme mig.. Har også kigget lidt på en Honda CBR600, da jeg synes, at den har en mega lækker lyd!

Samtidig er jeg pænt høj, altså omkring 187.. Så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gå efter..

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#12   15. aug 2008 ^^ Og jeg har tænkt mig at få den droslet..

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#14   15. aug 2008 5-6 tusind i ansvar smiley Det kan en studerende vel nok klare smiley

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#16   15. aug 2008 Okay, tak. Det må jeg lige kigge på..

Hvordan trækker sådan en 600 med drosling? Jeg har prøvet min vens GS500 E, med drosling, - og den trak faktisk OK.

• #17   15. aug 2008 Jeg kender en, som tog kørekort til bil og mc på en gang. Hun skulle give 2000 kr. mere, end hvis hun kun tog til bil. Men spørg din kørelærer om han kan give et godt tilbud.

• #19   16. aug 2008 Anders L
    Studerende? skal du ind på en videregående. så tjek Lærestandens Brandforsikring. Den kan du få billigt hvis du er medlem af magisternes fagforening. Ellers er der Djøf.
    De forsikringselskaber, der lægger sig op af brancer har ofte billigere forsikringer end de børnoterede.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    feb 2008

#20   16. aug 2008 Lige for tiden er jeg HTX Studerende, men jeg overvejer at søge ind på journalist højskolen i Århus.

Mine forældre har alle deres forsikringer hos LB, så der er nok også der jeg ender smiley - Tak.

Kommentér på:
MC-kort / Bil-kort = Besparelse?

Annonce