3.766 visninger
|
Oprettet:
MC Kort uden bil kørekort. {{forumTopicSubject}}
Hejsa MCG, Jeg står i den situation at jeg er begyndt så småt at overveje om jeg vil have mig et mc kort.
sagen er dog den at jeg ikke har kørekort til bil, og aldrig har haft det på trods af at jeg snart runder 30.
Jeg er bekendt med at der er nogle regler mht. stor mc og lille mc.
Hvordan står jeg mht den sag ? kan jeg gå ind og få kort direkte til stor MC, eller skal jeg have kortet til lille MC i en tid først ?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men svaret er det samme. Du har pga din alder, ingen begrænsninger på valget af kort
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Du kommer jo alligevel ikke på gaden - før du har været på bane - så det må da være diskrimination
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 51
Jeg er enig med dig, jeg tog selv mc kort som 19 årig, og jeg fik først kørekort til bil et år senere. Intet problem i det, jeg vil næsten mene at det er nemmere og mere overskueligt at lære trafikken at kende på en MC, dog også mere farligt vil nogle mene ??
jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 51
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
Jeg vil så råde dig til at være sikker i dit valg af kategori (A1. A2, A) i kravlegården ( køreteknisk anlæg ) inden du tager den første time med kørelæren.
Jeg startede med en stor MC (A ) men kunne mærke at den var for tung og jeg kunne ikke magte motorkraften så selv om jeg kunne ifølge loven valgte jeg at tage kortet til ( A2 ) dens vægt og motorkraft kunne jeg håndtere uden at være bange for den og det har jeg ikke fortrudt.
Desuden vil jeg forslå dig når du nu overvejer at tage MC kort og ikke har til bil hvorfor så ikke få det til begge ting på samme tid, der er nogen kørerskoler der giver kontant rabat hvis du tager til begge dele på samme tid og teorien sparer du også lidt på.
Men held og lykke med det
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 211
Så hvorfor ikke tage det store kørekort og så købe en lille mc? At tage til en mindre kategori end man må, giver ingen mening overhovedet i min verden.
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
Det skulle jo gerne være sjovt at lære det og hvis man som mig føler at man allerede på KTA ikke magter den store så er det i min verden ok at gå en kategori ned i stedet for at frygte hver gang man skal ud og kører.
man risikere jo også at dumpe unødvendigt hvis man ikke magter den store MC og som nogen måske nok ved så kan det blive dyrt at dumpe igen og igen
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 211
Du er er da ikke tvunget til at købe en mc i den kategori du har kort til.
Det kunne jo også være at du på et senere tidspunkt har fået noget erfaring og føler dig tryg ved en større maskine, men så må du måske ikke køre den på dit A2 kort. Kan stadig overhovedet ikke forstå at du mener det er nødvendigt at tage et kørekort til en lavere kategori, end du er berettiget til. men det er jo dine egne penge
MC Kort uden bil kørekort.