{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Jacob S
Jacob S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Ny begynder spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Hej drenge..
Jeg er 17 år nu og skal derfor til at tage kørekort til både bil og mc på samme tid. Og så skal jeg jo have en lille mc de første 3 år. Og istedet for at købe noget der ligner en racer men lyder og trækker som en knallert, så har jeg overvejet meget kraftigt at købe en crosser lignende ting. Men jeg syntes bare ikke rigtigt jeg har set nogen crosser med den størrelse motor (max 300cc) som også har plader på. Så tænkte på om det ikke er muligt at indregistrere sådan nogen eller hvad? eller er der nogen krav en mc skal leve op til for at blive indregistreret som de ikke lever op til?..
Håber i forstår mit spørgsmål og vil tage det seriøst..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny begynder spørgsmål..
  • #1   20. jul 2008 Søg på off-roader istedet for crosser, så får du hvad du søger, men hvorfor max. 300 ccm?

Motoren må da være 1000 ccm om du vil, de skal bare drosles, og det er kun de første 2 år det gælder...

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #2   20. jul 2008 Okay tak for svaret..
    Drosles ned til hvad?

• #3   20. jul 2008 Max. 34 hk de første 2 år, eller indtil du fylder 21, hvad der så end kommer først.

• #4   20. jul 2008 Hvis du f.eks. køber en 600 ccm med 90 hk, så tager du den med på værkstedet hvor de sætter nogle bøsninger i indsugningen, det skal den lige synes med så den er registreret til kun 34 hk, så har du en almindelig mc der også lyder, og næsten kører som en 90 hk mc.
    Og når de 2 år er gået, får du bare pillet droslingen af igen, og den mc som du har lært at køre på, (som du nu kender efter 2 år), får igen 90 hk..

• #5   20. jul 2008 Du kan jo overveje en Yamaha XT 350 fra start 90'erne den kan også styles til en super motard... Ellers er der jo klassikeren Suzuki GSX 250 den skal kun drosles ganske lidt, den er 4 cylindret (over kvadreret) og meget racer agtig

• #6   20. jul 2008 Du knne over Yamaha XT600, Aprilia Pegaso 650 eller andre i den stil, der er en del 10-15 år gamle af de modeller, der står til omkring 30k. De yder omkring 50hk, så en drosling til 34hk har ikke så stor betydning:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55116824

• #7   20. jul 2008 Det skulle have startet med "du kunne overveje", hvis jeg eller kunne lære at skrive:-/

• #8   20. jul 2008 Det er ellers ikke en dårliig ide du har der. En let enstamper, med et ordentlig volumen, giver dig mere moment ved lave omdrejninger end det meste andet, og det er en vældig godt ting på en droslet cykel:-)

• #9   20. jul 2008 Jeg kan i hvert fald anbefale en Pegaso: En af mine venner har lige lagt 26k for en sådan til brug som tourbike i stedet for sin da Duc 916, da han måtte erkende at 1000km med hullede biveje ikke er det mest komfortable på sådan en fætter. Pegasoen kører dælme godt, accelerer ligeså godt som min V-Strøm og er mindst ligeså hurtig og let at håndtere ved bivejskørsel qua den lave egenvægt. Fin maskine til billige penge.

• #10   20. jul 2008 Ja og hvis du taber kværnen inden for de første par år, hvilket der er sansynlighed for, så vil man på en racer kalde det en katastrofe, da der skal udskiftes for mange tusinde kroner plastik... Taber du din off-roader, kalder du det patina, og lapper det med gaffa!

• #11   20. jul 2008 jeg ville gå efter en Suzuki DR 350 af de "små" og ellers er jeg vild med xt 600, de er har forskellige styrker over hinanden, så er spørgsmålet om du vil komme til at bruge den i terræn eller bare på vej...

Iøvrigt har jeg en ven eller 2 der har måtte indrømme at en solid 1 stamper godt kan snuppe en droslet "racer" i acc. også nogen uden drosling

• #12   21. jul 2008 hvis du kigger efter en enstamper, så kig ind på www.tenere.dk de gør det
    i disse maskiner!

Kommentér på:
Ny begynder spørgsmål..

Annonce