{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ( fra en begynder ) ... {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg har opdaget et problem med min Suzuki GSX-R 750 som jeg godt kunne tænke mig at løse.
Efter lidt søgen på divers indlæg her inde, har jeg et bud på hvad problemet kunne være. Men jeg er som sagt ny ud i at reperere motorcykler og vil derfor gerne have jeres mening om tingenes tilstand inden jeg begynde på noget.

Problemet er cykler lugter MEGET af benzin. Derudover, når den står i tomgang tager den lige pludselig gas af sig selv og falder ned igen. Rpm går op til en næsten 3000.

Mit bud er, at cyklen muligvis trækker flask luft.
Og dette skyldes benzinlugten og de forhøjede rpm. ved tomgang.

Hvad er jeres bud?

Og så det store spørgsmål. Hvad gør jeg ved det?
Hvordan finder jeg lækagen hvis det er der fejlen ligger?
Mit bud var bare at skifte benzinslangerne da de efter hånden med tiden kunne være møre eller sprækkede og der med gav mulighed for falsk luft og benzin lugten. Men er der en måde man kan finde ud af det på? Og hvad synes i der skal gøres?

På forhånd tak for jeres bud.

Mvh Anders Kaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ( fra en begynder ) ...
  • #1   8. jul 2008 Start med at tjekke vacuumslangen op til benzinhanen for revner derefter indsugningsgummierne alle 4 styk......
    kan også være en prop til synkroniseringen der er poppet af ved fejltænding , hvilken position står din benzinhane i ?


  • #2   8. jul 2008 Det lyder som om, der er mere end en ting galt.

    Benzinlugten kan skyldes et chokerspjæld eller en svømmer, der hænger. Det kan også være en svømmerventil, der ikke arbejder rigtigt.

    At den løber op i omdr, kan ligeledes hænge sammen med en svømmerventil, der ikke åbner rigtigt igen. Så bliver blandingen momentant mager og omdr. stiger, men med mindre træk - opdager du næppe, i tomgang.

    Umiddelbat ville jeg tager karburatorerne af, rense dem godt og grundigt igennem og så ville jeg efterse alle slanger, studser og vacuummembraner og svømmerventiler.

    Det er vel ikke sådan, at omdr stiger og falder når du drejer styret?



  • #3   8. jul 2008 Mit gæt ville også være falsk luft og jeg ville nok starte med at kigge gummi dele igennem. F.eks hvis karburatorene sidder fast med gummi-rør. Sådan har det med at blive helt stift over årene og ikke slutte tæt.

  • #4   8. jul 2008 Mange tak for svarene.

    Nej det er ikke gas kablet er der går for stramt. Så det er ikke når jeg drejer styret.

    Det er når den står helt stille.

    Benzin hanen står vandret.


Kommentér på:
Spørgsmål ( fra en begynder ) ...

Annonce