Spørgsmål ( fra en begynder ) ... {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen.
Jeg har opdaget et problem med min Suzuki GSX-R 750 som jeg godt kunne tænke mig at løse.
Efter lidt søgen på divers indlæg her inde, har jeg et bud på hvad problemet kunne være. Men jeg er som sagt ny ud i at reperere motorcykler og vil derfor gerne have jeres mening om tingenes tilstand inden jeg begynde på noget.
Problemet er cykler lugter MEGET af benzin. Derudover, når den står i tomgang tager den lige pludselig gas af sig selv og falder ned igen. Rpm går op til en næsten 3000.
Mit bud er, at cyklen muligvis trækker flask luft.
Og dette skyldes benzinlugten og de forhøjede rpm. ved tomgang.
Hvad er jeres bud?
Og så det store spørgsmål. Hvad gør jeg ved det?
Hvordan finder jeg lækagen hvis det er der fejlen ligger?
Mit bud var bare at skifte benzinslangerne da de efter hånden med tiden kunne være møre eller sprækkede og der med gav mulighed for falsk luft og benzin lugten. Men er der en måde man kan finde ud af det på? Og hvad synes i der skal gøres?
På forhånd tak for jeres bud.
Mvh Anders Kaa
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
kan også være en prop til synkroniseringen der er poppet af ved fejltænding , hvilken position står din benzinhane i ?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Benzinlugten kan skyldes et chokerspjæld eller en svømmer, der hænger. Det kan også være en svømmerventil, der ikke arbejder rigtigt.
At den løber op i omdr, kan ligeledes hænge sammen med en svømmerventil, der ikke åbner rigtigt igen. Så bliver blandingen momentant mager og omdr. stiger, men med mindre træk - opdager du næppe, i tomgang.
Umiddelbat ville jeg tager karburatorerne af, rense dem godt og grundigt igennem og så ville jeg efterse alle slanger, studser og vacuummembraner og svømmerventiler.
Det er vel ikke sådan, at omdr stiger og falder når du drejer styret?
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 8
Nej det er ikke gas kablet er der går for stramt. Så det er ikke når jeg drejer styret.
Det er når den står helt stille.
Benzin hanen står vandret.
Spørgsmål ( fra en begynder ) ...