spørgsmål fra en nybegynder... {{forumTopicSubject}}
hej til mc folket.
jeg er en komende mc køre får snart min drenge drøm opfyldt...
jeg har lidt spørgsmål til jer.
jeg unne godt tænke mig noget chopper men ved ikke rigtgi hvad jeg skal gå efter...
gerne en chopper med brædt bagdæk brædt styr og føderne helt fremme...
her er mit spørgsmål..
Hvad skal jeg vælge for en mc.??
pris ide 150000 kr.
her er lidt ider om det jeg godt kunne tænke mig...
se billedet bag fra.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7929
eller sådan en stil.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21894
håber virkelig der er nogle der vil hjælpe mig med at komme igang...
på fårhånd tak..
jakob
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 471
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 90
sep 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=46722
Kørter selv VL 1500 og er imponeret af moment og køreegenskaber iforhold til vægten på 302 kg. tørvægt.
God jagt!
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 200
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
Syntes jeg ser ret godt ud. Vil mene at du skal over 1000 ccm, for at have kraft nok i en chopper. Ellers er jeg bange for du bliver træt af at rode i gearene.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Dernæst er det nødvendigt med mange kubik på en 4 benet sports cykel for at få noget bundtræk..
Jakob, et bredt bagdæk der er sat på en cykel der er født med smalt dæk, ser sejt og custom ud... men giver dårlige køreegenskaber. Du løfter geden i svingene. Det bliver altså en "kør ligeud" cykel, fremfor smidig og velkørende. Husk på der er en mening bag enhver original konstruktion...
En Dragstar Yamaha er en fin cykel, men alle Dragstar modeller pga deres motor konstruktion har start problemer (en slid ting).
- En dyr affære der kræver adskillelse af motor. Fejlen kommer igen har jeg forhørt mig til... Det er super ærgeligt, for cyklen Dragstar er jo meget original og Harley inspireret. Dragstar'en er luftkølet, hvor du i en Intruder som du også kikkede på for vandkølet motor. En seriøs god V2 motor. Har selv kørt en 750'er, meget kvik. Motoren på denne model er ikke ændret siden slut 80'erne (ud over de er med indsprøjtning) Samme motor anvendes også på nyere modeller...
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 200
tak for dit svar syntes det er svært at vælge hvilken mc jeg vil have...
der er jo mange fordele og ulemper til enhver mc...
jeg har kørt en SUZUKI marauda 800 fra 1997 der er bygget om med brædt styr og fremrykker sæt.
den kørte bare super dejligt... godt træk og fine køre enskaber..
har altid været til gsxr og cbr men efter jeg prøvede den faldt tingene på plads bare cruse stille og roligt afsted lave lidt larm og nyde den friske luft og folk der kiggede efter mig var en fed nydelse...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Undskyld tonen, men du ved da overhovedet ikke hvad det at køre cruiser handler om!
Træt af at rode i gearene?????
Kommer du bar op i en Yams 535, har du et kørejern, der ved roll-on fra 60 kmt op til 110 løber fra det meste, der ikke er samme type.
Årsagen er den simple, at alle disse cykler afleverer deres moment ved lave omdr. og derfor accellererer (roll-on) ganske fremragende uden man overhovedet behøver røre i gearkassen:-)
Det er helt rigtigt, at skal du meget højere op i hastighed, eller starter ver et lyskruds, så ser det anderledes ud, men cruiserstilen handler netop om moderat hastighed, tilbagelænet kørsel og få gearskift.
spørgsmål fra en nybegynder...