{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Et par begynder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej, er helt ny her så har lige et par spørgsmål, håber det er okay.

1) Tog kørekort for 3 måneder siden.. Kan jeg stadig bruge min teori undervisning og tage et MC-kort ret hurtigt?

2) Har kigget på en Aprilia rs 250, da jeg synes det er en møgfed cykel.. Er det lovligt at køre på den som begynder?

3) Evt. andre cykler der ser hammer godt ud, som en begynder må bruge, vel at mærke med det lille kort?


På forhånd tak,

dikki


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par begynder spørgsmål
  • #1   3. aug 2006 1: Ja
    2: Ja, hvis den drosles
    3: Enhver motorcykel kan drosles til de 25 Kw.


  • #2   3. aug 2006 1) mener det er et NEJ

    2)Den er for stor til lille kørekort, skal neddrosles..

    3)Evt Cagiva mito eller Aprilia rs125 ,de er dog kun 125ccm begge to


  • #3   3. aug 2006 Du har meget at lære endnu, selv om du lige har taget kort, så hvis du kan komme på nogle køre kurser osv så hop på, man kan altid lære noget nyt.

    Tror du skal kigge på noget i 500ccm da en 250 ville du hurtig blive GAB over... men igen det er nu hvad din pengepung siger... Jeg købte en CB 500 til 70k selv om jeg endligt ik havde penge til det, men jeg er SÅ glad for den, ligger GODT i sving osv. og den er ik helt tabt til bilerne på vejne.

    Hvis du kigger i MC revyen kan du se hvad du kan få her i DK som begynder...


  • #4   3. aug 2006 Daniel H må jo alligevel ikk have ret mange heste de første 3 år?

    Marc eller Mikael er det svært at drosle den ?


  • #5   3. aug 2006 Mikael: Der skal suppleres lidt da der er lidt forskel, men den grundlæggende teoriundervisning er jo den samme.

    Jeg er ret sikker på der er en del penge at spare på den konto.


  • #6   3. aug 2006 Dikki: 2 år, derefter bliver kortet automatisk stort.

    At drolse kræver et droslingskit. Jeg har ikke erfaring med det, men mener at have hørt priser på 2-3000 plus syn. Det er der dog andre der ved meget mere om.


  • #7   3. aug 2006 Marc jeg så lige på en rs-125.. Er mere mig.. Hvad koster sådan en fyr og hvordan er præstationerne? Er blevet lidt hooked på sådan en bike.. smiley

  • #8   3. aug 2006 Men en mc der er stor i kubikken,der bliver droslet er ret tam i de høje omdrejninger...
    Jeg fik droslet min gamle Kawa ZXR400 den var altså ret sløv efter 8000omdr og det er jo der der sker noget normalt....

    Har også haft en Cagiva mito ev fre 97 det var en god starter cykel som godt kan flytte sig og som har et lækkert design -Ducati 916 look a like-


  • #9   3. aug 2006 Hvis du er int i Aprilia rs125... så ville jeg personligt vælge mitoén de har de stort set de samme specifikationer

    Se evt link.....

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2996


  • #10   3. aug 2006 mito er en ducati wannabee, derfor vælg prilleren smiley

  • #11   3. aug 2006 Kan de begge holde til en smule tæsk? Og hva ville det koste hvis stemplet sætter sig? Bare ca. smiley For at få en idé om hva de koster i drift..

  • #12   3. aug 2006 Det er muligt, du kan bruge teoriundervisningen. Men det er 100% at du skal have en ny teoriprøve!
    Har en kammerat, der har haft en RS250, og den var han sgu glad for længe. Den toppede på ca. 210 og var rigtig sjov i sving. Men den lyder som en voldtunet knallert. :o)


  • #13   3. aug 2006 Det kommer an på hvor gammel du er nu? Hvis du er 21 eller derover, må du kører på lige den maskine du vil. Eftersom du lige har taget bilkørekort, går jeg dog udfra at du er 18.

    Jeg tog selv MC-kort umiddelbart efter MC-kort og så skal man kun have 16 teorilektioner og 8 timer på vej plus kravlegård og teknisk køreanlæg. Jeg betalte 8K for mit men det kan gøres billigere.

    Det er måske dog smartest at begynde på en knap så voldsom, dyr cykel. Den kan du altid købe når du har erfaringen.
    Men pas på med de små 125 kubik 2-taktere. Mange (langt fra alle!) bliver hurtig trætte af dem, primært grundet den fysisk lille størrelse.
    De kræver selvfølgelig også mere vedligeholdelse... Men de er til gengæld billige at forsikre.


  • #14   3. aug 2006 Søren det er korrekt, jeg er "kun" 18 smiley Altså umiddelbart vil jeg tro jeg har 35000 til en cykel.. Hvad vil i anbefale? Skal kunne holde til at blive kørt lidt i ny og næ men ikke noget voldsomt.. Skal køre omkring 25 km på den hverdag.

  • #15   3. aug 2006 Tja, jeg vil anfebale en 500 kubikker, men til 35.000 er det lidt knebent. Du skal huske at lægge penge oveni til ordenlig påklædning. Dvs. en anstændig hjelm, bukser og jakke og/eller heldragt samt støvler. Regn med omkring 5.000 hvis du går efter det absolut billigste, bare til beklædning alene. så er der forsikring (ansvar er på ca. 3-4.000), diverse reperationer (Motorcyklister taler om, at det ikke er et spørgsmål OM du falder, men HVORNÅR) samt benzin. Men du skriver godtnok at du har 35.000 til et jern, så for de penge kan du vil godt få en Aprilia RS125 eller en Mito 125, eller en Honda CB500, en Suzuki GS500E eller måske en Kawasaki GPZ500?
    Søg lidt på www.dba.dk så har du en idé om prislejet. Husk at man ALTID kan prutte folk ned i pris.


  • #16   3. aug 2006 Søren de 35000 var kun til cyklen.. Havde regnet med omkring 10000+ til sikkerhed.. Troede forsikring var dyre? Giver 9500 i ansvar til bilen smiley

  • #17   3. aug 2006 Fornuftigt smiley Et ordenlig læder-suit står i omkring 6-8.000, handsker 1000, støvler 1500-3000, hjelm 1500-10000+

    Ja, men heldigvis er ansvar billig til MC... Jeg giver 8000 i kasko på min GS500 og 10000 i ansvar på min bil. Prøv enten GF-forsikring eller TopDanmark. Jo flere forsikring du samler, desto billigere.


  • #18   3. aug 2006 Okay mange tak.. Tænkte at komme til at køre banerace på MC.. Hvordan kommer man igang? Evt. for at få lidt erfaring i at styre de sataner? smiley

  • #19   3. aug 2006 da jeg tog kortet for omkring 15 år siden var det sådan at teorien til bilen var gældende i 1 år efter hvis man ville ha til motorcykel. Tog begge samtidigt på 1 teoriprøve

  • #20   3. aug 2006 Brian: I dag sparer man blot nogle lektioner, hvis man inden for de sidste 2 år har erhvervet et (læs. hvilken som helst) kørekort.
    www.korekort.dk


  • #21   3. aug 2006 Nogen der har en idé til en klub i viborg, kunne godt tænke mig at prøve roadracing? smiley

  • #22   3. aug 2006 mener at reglerne er sådan at du kan godt kan bruge teorien de første 2 år du har kørekort, derefter skal du starte forfra

  • #23   3. aug 2006 Jeg har hørt at RS125 ikke er vildt driftsikker, men jeg kender ikke meget til de små totaktere.

    Jeg startede ppå en GSX250, den 2cylindrede. Ikke nogen raket, men ok og meget driftsikker. Den har ikke rigtigt nogle køreegenskaber, men jeg kunne dog komme langt nok ned til at give mine kneeslider de fornødne mærker:o)


  • #24   3. aug 2006 en 125, er jo lidt ligesom en tunet knallert, 2 taktere, holder slet slet ikke i længden, Jeg vil i hvert fald mene, at det kvæver meget velligeholdelse, og efter de erfaringer jeg har med to taktere, er jeg meget glad for min atv er en 4 takter smiley Men du mit råd ville være at tage ud, og prøve så mange cykler som muligt, og så forhøre dig ang. reservedele, pris osv... smiley

  • #25   3. aug 2006 Dikki

    Snak evt. med Peter her, han har selv kørt RS125 førhen, så han ved lidt om hvad den har at byde på, både på godt og ondt smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=370


Kommentér på:
Et par begynder spørgsmål

Annonce