1.608 visninger
|
Oprettet:
Ny Begynder på MC :) {{forumTopicSubject}}
hej derude er igang med et køb af en motorcykel(jeg er helt grøn på markedet ) kigger på en suzuki sv650 cc som har gået 36.000
mit spørgsmål er om sådan en maskine har gået for langt eller hvordan det ser ud om 36.000 er meget ! ( p.s den står som ny i lakken tak på forhånd
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 361
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
Held og lykke med købet !
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 583
øhm SV650 kører af H til??
Hvem siger dog det? har haft en 650S, og har 100% tilfreds, men vil give dig ret i den kun holder ca 1 år..
så vil man gerne have mere træk, og det får man i SV1000...
36.000 er ikke noget vildt, fin km.. ville ikke tøve hvis det er din første mc.. lækkert træk og lækker lyd.. nem at styre, og tage sving med.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Kender et par stykker der han en Sv 650 og de er stadig glade for den
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 583
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
At der er rigelig kraft i en SV650 til de danske landeveje siger heller ikke så meget, der er rigelig kræfter i en 250 ninja til de danske landeveje..
"ud af sving er den langt bedre end CBR600 samt en masse andre.."
Det passer heller ikke, hvorfor er den det, fordi den har mere moment ved lavere omdrejninger? Det kan man kompensere for ved at skifte gear på CBRen og så har man (vupti) flere hestekræfter, hvilket er essensen i acceleration..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 84
Og jeg giver Glenn ret med at hvis føreren er lige gode så vil man være klart hurtigst på Suzukien fordi den er så ekstremt letkørt.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 75
Men ja man vil gerne have noget der er hurtigere hele tiden, tror det økonomien der sætter grænser hos folk.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Den kører godt, ser fin ud og er ganske sjov....snup du sådan en
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 132
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
Jeg kan blive rigtig iriteret over er den tilbedelse af de gamle tunge og stokkonservative hondaer, kom ind i kampen og kør nogle sving hvor man virkelig kan mærke forskellen på de forskellige cykler
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 135
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
dine km overvejelser er helt hen i vejret - hvem der end har fortalt dig det, har slet ikke fattet, hvad det drejer sig om. Masser af de cykler folk tror har kørt 27000 har rent faktisk kørt 127000 - påstand tja, men jeg er ikke ene om det.
En maskine kan bolles sønder og sammen på 10000 eller den kan trille problemfrit 200000.
Trådstarter - 36000 er ikke på nogen måde voldsomt, men check maskinen for mærkelige jyde - lyt efter uregelmæssigheder - få evt en kyndig til at øje dyret sammen med dig.
Og selv vil jeg til enhver tid anbefale en V2 til en begynder frem for en R4 - en P2 eller encylindret er heller ikke ringere. Det hele handler om, at R4 som hovedregel ikke laver en skid under 4-5000 omdr. mens en to eller encylindret er en MC fra bunden af.
Helt specielt hvis man drosler dem sker der to helt forskellige ting. R4 afleverer sit moment sammen med sine HK, mens en to eller encylindret pga de større brændkamre afleverer sit moment nedefra. Det betyder at de fleste en og to cylindrede trækker fint i droslet tilstand, og man mærker først droslingen når man slår hovedet mod loftet ved 140-150 kmt. En droslet R4 kan køre lige så stærkt, men helt op i nærheden af topydelsen opfører den sig som en boret knallert - let overdrevet.
SV600/650 er ikke noget ringe valg for en begynder. Der er rigeligt med muligheder i den - selv for en øvet!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
F.eks har en CB1000 Big One sit maks moment ved kun 6.000 o/min, og trækker rent fra tomgang i højeste gear. Det kan en V2 ikke. De skal op på 2-3.000 o/min for ikke at hugge i det.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 132
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
før den ved hvilken vej stemplerne skal køre .....
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Glenn, med al respekt, så ved du enten ikk hvad du snakker om, eller så er du dårlig til at formulere dig når du siger at det er momentet som betyder noget, for det betyder ikk noget for acceleration, det er omdrejningspunkt og hestekræfter der betyder noget
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
En SV650 er på ingen måde tiltænkt banekørsel, hvis det var tilfældet ville Suzuki have genbrugt affjedringen fra en gsxr600. En SV650 er tiltænkt som en billig landevejscykel, og den opgave magter den til fulde.
Men når snakken går på hvilken af de 2 der har de bedste køreegenskaber, så vil en CBR600f4 til hver en tid trække fra en SV650. Påstår man andet er det simpelthen fordi man ikke kan mærke forskel på bremser og affjedring.
En sv650 gør meget godt, men ikke så godt.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Men sløv i styrringen er den bestemt ikke.
Selv på F3 udgaven blev der vundet mesterskab.
Direkte sammenlignet med en SV650 (som du mener er bedre), har den stejlere kronrørsvinkel, kortere efterløb og kortere akselafstand. Alt sammen noget der giver den kvikkere styrring end en SV650.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Med al respekt. Vi tal som jeg ser det om off-the-shelf varer i 600 cc klassen - ikke om tuning og specialopsætning af cykler. Og hvad angår the big one , så kommer spørgsmålet om totalt volumen og opnåeligt moment i en klasse, hvil man slet ikke kan sammenligne tingene. Det et korrekt at en R4 kører over et meget længere omdrejningsregister end de fleste reklamer, men twins og singles giver som regel en langt mere doserbar og dynamisk momentudvikling end R4 - stadig når vi sammenligner standardvarer.tænk en gang på brød, monster, Sv, ER6, belgarda. Man kommet virkelig på arbejde, hvis men skal hitte noget R4, der umodificeret har samme enkle dynamik.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Jo flere cylindere desto bedre og blødere træk fra bunden.
Og det er ikke så svært at opleve. Find en forhandler der både har en SV650 samt en gsf/gsx 650 stående til demo. Så vil du opdage, at R4 moiren kan trække rent fra ca 2.000 o/min i 6. gear, det kan SV'en ikke. Du vil også opdage at R4 motoren er langt blødere og lettere at fange på gassen ud af et sving.
Det der snyder er den kedelige karakter der typisk er på en R4 motor, hvor det bløde træk i bunden giver en illusion af de intet sker før man er i den øverste 1/3 af registret, hvorimod en V2 giver indtryk af der sker en hulens masse allerede ved 4-5.000 o/min.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Og sjovt nok deler jeg slet ikke dine erfaringer med Belgardaen heller - bortset fra, at hvis man virkelig skal udnytte f.eks det svingpotentiale den har, så er man næppe begynder:-)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Jeg har både en single og en R4.. R4eren kan jeg køre i 6 gear ved 50km/t uden at den brokker sig, på min single så sprutter den i 3. gear ved samme hastighed (gearingen er selvf meget forskellig)..
men NÅR min single begynder at trække, så trækker den altså HÅRDT, lige indtil den mister pusten et par tusinde omdrejninger senere hvorimod en R4 bare bliver ved
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Ny Begynder på MC :)