424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Så røg der et par stykker mere Så røg der et par stykker mere

Et ældre ægtepar dræbt i dag, omkring Kalundborg, og i går en hollænder i jylland. Begge ulykker fordi bilen enten ikke overholdte dens vigepligt, eller blev i den rette bane.
Det gælder sgu om at passe på derude, nogle bilister kører med hovedet under armen!
Så sent som i eftermiddag, var jeg to gange på 10 min udsat for en bil, som kørte ud foran mig. Nogle folk lærer aldrig, at overholde deres vigepligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så røg der et par stykker mere
  • #1   28. jul 2004 MOTOR-CYKELISTER DØR IKKE, DE BLIVER SLÅET IHJÆLD..!!!!! Sad but true.....

• #2   28. jul 2004 Alle burde have motorcykelkort inden de får bilkørekort. Så ville vi se en langt mere både sikker og opmærksom kørsel end det er tilfældet idag!

Mvh Jacob.

• #3   28. jul 2004 De nævnte at ham hollænderen kom med meget stor fart. Ikke for at pege fingere eller noget da det er tragisk når folk dør meeen.... mange motorcykellister kører alt alt alt for stærk(bla mig). Tit ligger march hastigheden jo på 120-150 km/t på en 80 km/t vej. Så at en billist nogengang fejlvurdere en mc, som han regner med kommer med 80-100 km/t men faktisk kommer med 150 km/t+ kan man jo ikke kimse helt af. Nogen gange er det jo også mc´erne der kører med hovedet under armen og føler at de er usårlige.
    Personligt er jeg 100% opmærksom når jeg kører mc især når det går stærkt(kører jeg bil har jeg en tendens til at falde lidt hen!). Jeg bremser gerne en gang for meget og i god tid end for sent. Og en sidste ting, kør dog med det lys tændt, jeg syntes man tit møder nogen som ikke har tændt det. Det er altså betydligt sværer at vurdere en mc som kommer uden lys end hvis den havde lyset tændt.

• #4   28. jul 2004 Nikolaj, du har ret i at mange mc'er kører alt for stærkt, det skal selvfølgelig lige medregnes. Jeg kører dog ikke med en gennemsnitsfart på 120 - 150 km/t på en alm. landevej. Det er sgu for farligt. Desuden har jeg mit kørekort alt for kært. Jeg har ikke råd til et nyt, ej heller til at betale bøden når jeg er på S.U.
    Jeg vil give Jacob ret i, at mange bilister ville lære noget, hvis de blev smidt op på en mc.

Forresten, så synes jeg ikke jeg ser så mange mc'er kører rundt uden lys. Det smarte ved at lyset er jo, at hvis en bil kan se forlygten, så kan han også nogenlunde ser hvor hurtig mc'en kommer, pga. 'rykkene' op og ned ved forlyset, når han accelerer i gearene:-)

• #5   28. jul 2004 Der er kommet noget der hedder Vibra, ved desværre ikke mere men det er noget man monterer før sit alm. lys der får forlyset til at blinke med 1500 gange i sek, og derved skaber en illusion om at MC'en kørere stærkere end den egentlig gør, det skulle efter sigende gøre at billisterne kommer mere "op på dupperne"

• #6   3. aug 2004 Bjarke har selvfølgelig ret - det er dumt at køre for stærkt på strækninger man ikke er 100% fortrolig med. Men så igen, generelt er det jo for dumt at køre for stærkt - men tror de færreste kan lade være med det smiley

Jeg har desværre ikke fået mit MC kort endnu, så jeg taler helt uden erfaring på området - udover at jeg dog ofte hører historier om billister der kører som om de ikke kan se MC'erne.

Er der nogen som har prøvet at 'tage fat' i en billist og sige et par venlige ord, under forudsætning af at man selv har overholdt hastighedsgrænserne og den pågældende billist har kørt tåbeligt/farligt overfor én?

Kommentér på:
Så røg der et par stykker mere

Annonce