{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Kim S
Kim S
Tilmeldt:
14. mar 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

GSR 600/ SV 1000, 36`årig "Nybegynder" {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...........

Jeg har nu brugt de sidste 2 mdr. på, at rode nettet rundt......Søge råd om køb af Mcèr, både brugt/ny.........

Nogle kan sikkert huske RF tråden..... ;-))

Nå men er nu kommet frem til, at et af de 10000 råd jeg har fået er sikkert, Mcèn skal være ny.........

Ved godt, at spørger man 100 så får man sikkert 100 forskellige svar, hvilket også er fint meeeennn det gør det jo ikke nemmere........ ;-))

Nå men et af rådene jeg fik var,

1. Hvad er du til Sport/Sporttourer/Naked......
2. Prøv maskinen
3. Hvilken kan du bedst lide??????
4. Køb DEN................

Nu er mit problem så, at jeg nok mest er til Sportstourer, så valget var enten en SV650/1000.(Hældede mest til 1000èren)

Meeenn Så kommer vi så til problemet, der stod jo lige en fiks GSR 600, som jeg jo også lige kunne prøve nu jeg var på tur.For dælen den kan sku også sparke R**.....

Hmmmm.......................

Kørte nok lidt for forsigtig på SVèren, da jeg via en del råd havde fået, at vide den virkelig kunne Overraske, og man skulle være MEGET forsigtig med gassen..........

Ved godt , at det er 2 vidt forskellige maskiner motor mæssigt, og design. Men er der nogle der ude der måske har prøvet begge maskiner????????

Ved også godt, at i S´følgelig ikke kan vælge Maskine for mig, men +++ og - - - Ved begge ville virkelig hjælpe da jeg er i 7 sind, og godt kunne bruge nogle mere erfarne MC-køres meninger omkring de forskellige motor typer.

Takker på forhånd for alle imput.....

KIMs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSR 600/ SV 1000, 36`årig "Nybegynder"
  • #1   23. maj 2008 Jamen råd 2, 3 og 4 er stadig dem du skal følge.

  • #2   23. maj 2008 Jeg har prøvet begge maskiner, og jeg syntes ikke en GSR 600 sagde mig noget som helst, men sådan er vi forskellige. Du kan jo få en nøgen sv1000 for kun kr. 10.000 mere mener jeg, så den ville jeg sgu hoppe på.

  • #3   23. maj 2008 Ja det er sq et svært valg du har dig der (luksusproblem) Jeg har selv en Cbr600 og en SV 1000 , Honda'en med R4 kører fantastisk og er mega let at kaste rundt med , men min SV 1000 er altså den der får smilet frem igen og igen og når man lærer den at kende er den ikke så farlig den vejer jo kun 186kg , men som Jesper siger prøv dem og prøv dem så igen , prøv evt. en SV med åbne potter hvis du kan li bulder :o)

  • #4   23. maj 2008 Har haft SV1000 inden jeg skiftede til BUSA, SVeren er mere hidsig i køreform men en fed fed fed maskine som er sjov at køre, hvorimod den 4cylindrede er mere afdæmpet i køremåde uagtet den har en større trækkraft.

  • #5   23. maj 2008 Jeg er selv lige begyndt at køre MC, og jeg startede med en SV1000. Den er helt fin at starte med hvis du kan styre højre hånd...
    Jeg syns ikke den overrasker, tværtimod. Den er "rar" at gøre, og gassen kommer stabilt, dvs at du ikke lige pludselig får kastet 20 HK ekstra i nakken på ved rundt i et sving.

    Bare mine 2 cents


  • #6   23. maj 2008 Jeg har lige købt en sv'er, og har en honda som har næsten samme siddestilling som en gsr.. og jeg må sige at jo sv'eren kører godt, og de første 80km på den er også okey, men til længere ture hvis hastigheden er under 100, så synes jeg godt nok den er små led at sidde på i længden.. både hård i sædet og for håndleddene.. men nu er jeg jo så også vant til en helt anden kørestilling end sv650s'eren..

    Så vil tro at gsr'en er bedre at kører længere ture på... selvom sv1000 har en klar motor fordel..



  • #7   23. maj 2008 Som du selv skriver så er du mest til sportstourer........ Så hvordan er det lige at en gsr kommer ind i billedet?

    Hvis du hovedsageligt kører lange ture og evt. også en del motorvej, så vil jeg helt klart mene at man bliver træt af en naked cykel og mangler noget mere touring præget.......

    Kører man derimod bare for at komme ud på de små snoede veje er der helt sikkert grunde til at tage en gsr. En gsr kan man selvfølgelig også sagtens køre længere ture på, men den gør det helt sikkert bedst på landevej og kommer til kort ved længere motorvejsstræk.

    Så touring eller små snoede veje.....???? Det må være spørgsmålet.

    Når du har gjort dette op med dig selv tror jeg det bliver let at vælge.

    God vind.


  • #8   23. maj 2008 SV 1000 en begyndermaskine ?????
    Det vil jeg ikke just kalde den - men sådan er der såmeget!!


  • #9   23. maj 2008 har prøvet dem begge, og har en kammerat som har en gsr 600, og han solgte faktisk sin sv 1000 s og købte gsr 600 eren istedet... den er utrolig nem at køre, også hvis det er ved at gå galt er den tilgivende... personligt kan jeg li begge cykler lige godt, men som begynder ville jeg ikke være i tvivl.. gsr 600 ville være mit valg... god fornøjelse..

  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #10   23. maj 2008 Jo Martin.......

    Den stod sku og så så fed ud den GSR, og havde luret lidt på den i kataloget i forvejen....Så måtte lige ha en tur nu muligheden bød sig....

    Men nu er det jo ikke sådan, at det absolut skal være en sportstourer...........

    Men jeg har altid godt kunne lide Mcèr med kåbe og lidt sports præget. Så jeg syntes, at Sportstourer modellerne er en fin blanding i mellem Sport/Naked.

    Og hvad skal Mcèn så bruges til TJA..............

    Lidt af hvert, Gode langeture i Nordjylland, måske længere/Motovejskørsel Ja men ikke udpræget/Snoede veje/Bykørsel......

    Måske mange krav, at stille til en enkel Mc, men jeg har desværre ikke råd til mere en en..... :-((

    Det er jo så det mit problem er, at finde en maskine der bedst lever op til de krav, hvis den findes.............

    Og SV650èren er ikke inde i billedet, et af de råd jeg også fik var, at mange fortød deres køb, da 1000èren lige har det ekstra........

    Og vil lige indskyde, at det ikke er en begynder maskine, blot en ny efter en godt nok lang pause.
    Så kan sagtens styre højre hånd indtil, rutinen forhåbentlig melder sig igen.


  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #11   23. maj 2008 Jeg er IKKE nybegynder, så gentager lige.................

    "Og vil lige indskyde, at det ikke er en begynder maskine, blot en ny efter en godt nok lang pause.
    Så kan sagtens styre højre hånd indtil, rutinen forhåbentlig melder sig igen."

    Købte en RD 350, straks efter erhvervelse af kørekort, i sin tid, kunne jeg overleve den, med den kørsel jeg præsterede på daværende tidspunkt.
    Så kan jeg godt styre en GSR 600, er da blevet klogere.. ;-))

    Men jeg kan sagtens se pointen og stiller ??? herinde af samme grund, vil lige under strege, at jeg ikke er fornærmet over din undren. Og den er da relevant nok.

    Men er af ALLE blevet rådet til ikke, at starte lavere end 6-750, da jeg har kørt før. Jeg ville for hurtig blive træt af en Gam. skole cykel.

    Har undersøgt brugt markedet, men med mine mekaniske evner ville en brugt være en alt for stor risiko.........
    Så hellere smide de 20.000 ekstra og få en sprit ny i sted for en 10 år gam. maskine.
    Som slet ikke er af samme standard som en ny.


Kommentér på:
GSR 600/ SV 1000, 36`årig "Nybegynder"

Annonce