{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.905 visninger | Oprettet:

Gsr 600 VS Sv 650 {{forumTopicSubject}}

Godaften Folkens.

Jeg så heldig at være ude og rejse, og det giver jo en forfærdelig masse betænknings tid.

Jeg skal have ny mc når jeg kommer hjem, og det skal være en af disse to modeller.

Hvilken ville du vælge, og hvorfor ?

Det jeg skal bruge den til er:
Sving ture
Sjov
lidt touring, - måske en tur til østrig til sommer
Og ellers bare hobby maskine, med lidt arbejds hest over den.. Men mest sjov..

Så.. Hjælp smiley

Mvh
Michael - som pt .er i New Zealand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gsr 600 VS Sv 650
  • #1   19. feb 2009 hvad vil du helst, ha en cykel som l ligge mellem 8000-14000 omdrejninger eller mellem 4000-8000 omdr for kunne arbejde.. ??

    Kender ikke en gsr, har kun læst meget om den... men skulle være meget sjov til leg, til touring vil jeg måske mene man bliver træt af den ligger så højt i omdr på motorvej..

    Har en sv som hverdags cykel, kan de meste stort set..


  • #2   19. feb 2009 sv´eren pga den er mere kørbar til hverdag.

    Dvs ikke så mange rpm for at flytte sig, et godt bundtræk, letkørt, god siddestilling



  • #3   19. feb 2009 Jeg ville også vælge SV'eren af mange af de samme grunde som er nævnt ovenfor.

    (Og en detalje mere: Jeg synes bestemt ikke, det er noget, man skal vælge motorcykel efter, men NÅR du kører langt, så vil du sætte pris på, at du kan fyre SV'eren godt af og køre frisk til og STADIG ligge et godt stykke over 20 km/l. Jeg kan ikke forestille mig, at GSR600'eren overhovedet kommer derop i nærheden, hvis du fyrer den af, grundet du skal meget højere op i omdrejninger før der rigtigt sker noget.)


  • #4   19. feb 2009 Nej snetyv, de SV 650ere jeg har lånt har aldrig gået over 16-17km/l, jeg ville selv vælge en GSR hvis jeg skulle op i den prisklasse, for den er meget mere frisk og gennemført, den mangler bare et Hyperprokit, powercommander og stålarmerede slanger

  • #5   19. feb 2009 Glen så må du ha kørt mærkeligt... jeg ligger på 17-19 km pr liter når man kører rigtig råddent, og mellem 22-24 ved pæn kørsel med to personer på....

  • #6   19. feb 2009 Ja jeg har lidt slemme vaner, men selv en GS 500 siger folk kan gå 20km/l og det har jeg aldrig præstret selvom min x havde en i en hel sæson

  • #7   19. feb 2009 SV650S - evt. den med ABS hvis du skal køre touring på den!

  • #8   19. feb 2009 Prøv dem begge :o)
    De er sjove på Hver deres måder.. :o)
    Har man benzin i blodet, så er GSR 600 meget sjov med andre potter.. :o)
    Sv 650 er fornuftig og brugbar.


  • #9   19. feb 2009 Prøv dem begge! Hvis du er til frisk kørsel køber du formentlig GSR'en. Jeg har tidligere haft en SV650S og kører nu på GSR600. Jeg synes personligt at GSR er meget sjovere. Med hensyn til motorvejskørsel er der ikke den store forskel - sv'eren kører ved lavere omdrejninger ja, men GSR'en motor spinder jo som en symaskine :o)

    Enig med den forrige kommentar - GSR skal bare have nye potter og en justering af motorstyringen!

    Held og lykke med valget - og sørg nu for at prøve begge cykler inden du køber!


  • #10   19. feb 2009 Og med frisk kørsel på GSR'en mener de noget i den her stil: http://www.youtube.com/watch?v=267Z_pLlPkw&feature=related smiley

    Men jeg vil stadig anbefale SV650'eren, nogen der har et tilsvarende klip fra sådan en? smiley


  • #11   19. feb 2009 ham her går sgu til den.. http://www.youtube.com/watch?v=YgX17turzBM&feature=related

  • #12   19. feb 2009 Den GSR får da tæsk

  • #14   19. feb 2009 GSR 600...

  • #15   19. feb 2009 GSR.

    Den er bare nyere og friskere, men nu kommer der jo en ny 650 V2'er fra suzuki, kan være det ændre noget... MCN var ret glade for den ved første test!


  • #16   19. feb 2009 Har selv overvejet begge cykler, MEGET!, Men det var lige indtil jeg fandt ud af at Kawasaki Z750 faktisk er billigere at forsikre...havde sådan set afskrevet den pga jeg troede den var alt for dyr at forsikre.
    Synes det er er federe cykel end både SV'en og GSR'en, som ellers også er ret svedige. Synes du skal tag et kig på Z750, den ligger i nogenlunde samme prisleje som de to andre(SV650S, GSR), måske lidt højere...Til gengæld for du mere motorkraft, bedre finish, billigere forsikring. Kawasaki tager 4500 i kasko hvis du finanserer gennem dem, ellers 5200 kr.


  • #17   20. feb 2009 Anders C, det lyder Godt nok fristende.. Men hvem er forsikringen så igennem?

    Det lyder bare urealistisk, for jeg kan få sv'en og gsr'en forsikret ved if for omkring det dobbelte..

    Det skal siges jeg kun er 20, og ikke runder 21 før slutningen af seasonen, men har snart stort kort..

    Tak til jer alle for de mange gode bud! Er godt med lidt respons.
    Selv har jeg også overvejet Z750eren, men hvis jeg ikke køber den fra ny, så er den bare umulig at få forsikret nogle steder... Og jeg er på ingen måde interesseret i at smide den slags penge for en mc pt. Ikke som nr. 2 maskine, i en tid hvor jeg skal begynde på uni om 1 års tid..

    Jeg er interesseret i at bruge omkring 80.000 og så står maskinen også som NY.. dvs. den har max kørt et par tusinde, og med ekstra udstyr og som minimum fra 07, med abo. ( ingen kommentare til mine krav, men gerne foreslag til prisen)

    Mvh
    Michael


  • #18   20. feb 2009 (link fjernet)

    Ring da til f.eks. denne forhandler og spørg om forsikring.
    Jeg fik et tilbud på 5000,- i kasko og 5000,- i selvrisko.
    Jeg skulle blot have monteret en godkendt alarm på den gennem forhandleren.

    (Men valgte pt. at have Top Danmark som koster 9600 i kasko og 10.000,- i selvrisiko, men jeg fylder snart 30 år. så flytter jeg det over til tryg, så vil prisen koste 3854,- i kasko og 5000,- i selvrisiko)
    Eneste fordel ved at være på den anden side af 30 år. :o)


  • #20   20. feb 2009 I bike 10.2007 vejer en GSR 600 212 kg. køreklar.
    Z 750 med abs 08 vejer 228 kg køreklar.
    Så der er 16 kg forskel.


  • #21   20. feb 2009 Køb en Italiener hvis i vil ha et rørstel der duer, glem de andre bløde rørstel

  • #22   20. feb 2009 hva med den nye yamaha xj 600 til 85k

  • #24   28. feb 2009 Jeg koeber ihvertifald ikke nyt..

    Men desvaerre bliver man som en 20 aarig noed til at have forsikring med i overvejelserne.. Saa det maa nok blive suzuki, hvilket jeg ikke paa nogenmaade har det skidt med..

    Dog er valget stadigvaek det samme.

    Dog sad jeg og surfede paa dba.dk
    Og opdagede man faktisk kunne faa en sv 1000 fra 07, med kun 9000 paa klokken til 85.000! Det er jo sindsygt, naar folk forlanger 80+ for deres sv 650'ere?

    Det er jo forrygt..

    Samme "gen-fejl" sker hos gsr'erne, og det er faktisk kun et par stykker der er prissat realistisk..

    Er folk simpelthen naive, eller hvad sker der?

    Naa tilbage til traaden.

    Stadigvaek gerne bud paa forsikrings priser, mcer og andre gode raad. smiley

    Mvh
    Michael


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #25   14. mar 2009 Man skal nok lige have med i tankerne at sv 1000 er sat af productionen og sv650 bliver helt sikkert helt afløst af Gladius. Der er en grund til at sv650 s kan fås til 80.000 fra ny. Men det bliver helt sikkert svære at sælge sin sv senere. OG det er skide synd. Syntes de nye design applere mere til kvinder.

    Har selv kørt på kwa 6fn til køre timer og prøve.. Og den kører fantastisk godt. Men igen er udsenet slet ikke mandligt nok.. det liger lidt en knallert en postbuds cykel. Men sku også en billig en.

    Stod selv og ville have enten en sv650 eller sv1000.... suk.. fedeste cykler til prisen..


  • #26   15. mar 2009 Personligt ville jeg vælge GSR'en over Sv'eren. Den føles mere afbalanceret og selvom motoren skal have en del flere omdrejninger før der sker noget, så er den dælme fin. Men som der også bliver nævnt, så er der jo også SFV Gladius, der afløser SV'eren. Den skulle været forbedret på en række områder i forhold til SV'eren, der mere eller mindre er uændret de sidste 7 år. MCN er i hvert fald helt vild med den:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-Gladius-2009-current/

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2009/February/feb1009-buget-nakeds-group-test/?&R=EPI-106129


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #27   29. mar 2009 Jeg har valgt.. Og det blev Gsr 600 k8.

    z750, sv650, gsr 600 og er5n har jeg prøvet.

    Syntes at sv 650 ikke var lige så kvik som gsr'en.
    Jeg kan bedre lide at tanken er lidt bred, desuden sad jeg bedst på gsr'en den passede bare perfekt til 180 cm og 76 kg. Sv 650 er lidt mindre. Sv650 S, sidder man helt anderledes på ind gsr 600 og sv650 N. ( I en mere liggende stilling.)
    Jeg var derfor ude og prøve alle 4. Z 750 var den ældre model som de har stående på mchjørnet i rød. Og den var også rigtig fed at kører på, men man kan mærke den extra vægt og den extra motorkræft. Så jeg besluttede at den bedste førstegangs køber mc blev gsr'en.
    Desuden syntes jeg at når man slap gassen på sv'eren så gav den et pæt ryk. På række 4'eren er der mere smooth ride over.


  • #28   30. mar 2009 Godt valg, selvom jeg hælder mere til Z750. Synes GSR'en er rigtig fed, den skal du nok blive glad for !

  • #29   30. mar 2009 Har også prøvet GSR 600, dejlig bike... Men synes nu også at den har en irriterende gasrespons ( Det du nævner som et ryk når man slipper gassen ). Men den er super fed at køre på, og nem at styre... Plus at den ser for fed ud smiley

    Men tror selv at jeg hopper på en ER-6n, eller evt. en XJ6 ( Den nye fra Yamaha ).


  • #30   17. apr 2009 Forlaeden prøvede jeg , både Z750 og Gsr 600
    og mit valg ville klart være Gsr de er let kørte nen når man køre mc så fandt jeg fun factor i gsrén . Så jeg er ved at overbevise min kæreste til at jeg køber sådan en til hende... så vil jeg også gerne låne en gang imellem.....

    >> Hjulmand <<


Kommentér på:
Gsr 600 VS Sv 650

Annonce