{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

ER-6n vs. GSR 600 {{forumTopicSubject}}

Jeg har kun prøvet en ER-6 indtil videre, men ville godt høre fra nogen der har prøvet begge modeller, hvilken der efter jeres mening er den bedste mc af de to???

Jeg havde egentlig bestemt mig for at jeg skulle have en ER-6 som den næste, da den ikke koster det store i brugt og den er også til at klare økonomisk ( vedligehold og forsikring ). Men nu kan jeg se på markedet at GSR 600 efterhånden også kan fåes brugt til en okay pris, og synes egentlig at modellen er super fed, men kender den desværre kun af udseende...!!!

Min næste bike skal gerne være så let som muligt ( min Bandit vejede sindsyg meget ), så må den gerne køre langt på literen, jeg er ikke den der kører de vildt lange ture men derfor må det da gerne være til at holde ud, den skal være af god kvalitet og ikke en som jeg skal skrue en masse på.... Og der synes jeg at ER-6 rammer rimmelig godt, men gør GSR 600 også det...???

Håber at høre fra nogen der har prøvet begge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ER-6n vs. GSR 600
  • #2   4. sep 2008 Gert> Hvad med Yamaha FZ6 ?

  • #3   4. sep 2008 Tja, jeg har kun godt at sige om Kawaén. Blandt andet at den kun vejer 175 kg og med blandet kørsel ca. 22 km/l. Har en til salg - giv et bud - Se min profil..

  • #4   4. sep 2008 Lige lidt mere data. En tobenet har mere moment med godt træk ved lavere omdrejninger, end for eksembel Yamaha som kræver mange omdrejninger for at flytte sig..

  • #5   4. sep 2008 Ole> Det er dens arv....en R6 motor skal jo have snoninger hehe

  • #6   4. sep 2008 Don T. : Det er jo det smiley
    Vejret er bare noget lort for tiden, så tænkte at det kunne være spændende at høre fra nogen der har prøvet begge to...???

    Men jeg kan da sige så meget at min Bandit havde en irriterende gasrespons, der var MEGET on/off gas, når man slap håndtaget, og det gik mig virkelig på nerverne... Det er vidst ikke problemet med ER-6, men har hørt og læst noget om at det skulle være slemt hos GSR'en...???

    Brian : Så en sort FZ-6n på ferien med sort stel, og den var faktisk meget lækker, men er de ikke en del dyrere i anskaffelse...??
    Men det kunne da være at man også skulle prøve sådan en, men umiddelbart siger de andre to mig mere... ved ikke hvorfor smiley

    Ole : Din bike er virkelig flot, men køber ikke i år mere, da jeg ikke vil til at bøvle med vinteropbevaring og der bliver nok alligevel ikke det store kørsel mere i år...

    Men jeg har aftalt, at når vejret en dag skulle blive bedre, at jeg skal ned til min lokale forhandler ( CVP ) og prøve en god og lang tur på deres brugte ER-6n de har til salg ( 67.800 kr med hugger og dobbelt Lazer potte, lyder sindsyg godt ), den har samme farve som din... Så det glæder jeg mig til, da jeg indtil videre kun har prøvet en tur på 300 til 400 meter smiley

    Men jeg går efter en sort med guld eller rød stel, eller en orange... Synes den er super flot i disse farver smiley



  • #7   4. sep 2008 Har set nogle forkellige brugte til lige over de 60.000 kr med lidt udstyr, og det er en fin pris for mig da jeg også begynder at tænke på at komme i hus med kæresten... Jeg købte jo min Bandit 650 fra ny, og det var da meget skægt at have prøvet, men den næste skal være brugt igen, da jeg så heller ikke behøver at investere i en masse udstyr fra starten af smiley

  • #8   4. sep 2008 Du kan ikke sammenligne de 2 for Er6 er en billig begyndercykel der er solgt dyrt og GSR en en rigtig mc med udspring i GSXR 600

  • #9   4. sep 2008 Det skal lige nævnes at jeg ikke er den som kører vildt stærkt ( mange vil nok kalde mig kedelig, da jeg overholder hastighederne ), jeg vil heller cruise rundt i byen, og på de små snoede veje, og det er jo dejligt med en frisk og let cykel... og som jeg nævnte i starten af tråden, så er det sjældent at jeg er på en tur på over de 100 til 200 km af gangen, men når det endelig er tilfældet, så skal den også kunne bruges til det... uden at være en direkte sports tourer som min "gamle" Bandit var det..... Den var lækker på længere ture, men for tung til min smag på de mindre veje på småture smiley

    Min næste bike skal stadig gerne have noget moment/træk, da jeg synes det er super fedt at der er noget skub i den smiley


  • #10   4. sep 2008 Glenn : Jeg sammenligner skam ikke, jeg spørger mere ind til hvad der ville være det bedste valg for mig, og da er der jo rart med input fra nogen som har prøvet begge smiley

    Men jeg mener nu ikke at man kun kan diffinere en ER-6 som begynder bike, den er efter min mening meget mere end det....!!


  • #11   4. sep 2008 Gert> har da set en FZ6 årgang 2006 til ca. 66.000 penge..de er faldet meget i pris....

  • #12   4. sep 2008 Brian . Ja, det var da en god pris for den årgang, synes bare de har været meget dyrere, men det går vel også den anden vej hos dem smiley

  • #13   4. sep 2008 Gert> En af grundene var at de satte non ABS modellerne meget ned i nypris....så må og skal brugtpriserne også indrette sig.
    Jeg gav selv en fin pris for min, den var dyrere end den 2006'er der, men min havde så kun gået 6500 km...


  • #14   4. sep 2008 hej gert ingen af dem. køb en z 750 = flere hk og bedre kørenskaber.

  • #17   4. sep 2008 Alle synes at mene at en 600 kun er en begynder maskine.
    Jeg vil ikke have (meget) større...og er tilfreds...


  • #18   4. sep 2008 Don T : Det sagde min forhandler, som jeg kender privat, også til mig... Han mente også at ER-6 dækkede mine behov bedst.

    Men bliver det en ER-6, som jeg faktisk regner med nu, så har jeg lidt tænkt på at skifte forlygten ud med en fra en MT-03... Ser super godt ud smiley

    Ligesom denne :

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16508

    Frankie's MC har givet mig en pris på hele sættet fra LSL, Lygte og montering... Så ved jeg hvad jeg skal indberegne, hvis det skulle blive aktuelt!!

    Jeg kunne i starten ikke lide den originale lygte, men er faktisk begyndt at vende mig til den smiley


  • #19   4. sep 2008 Jan> Lyder ubehageligt med den gas...og km/l ???? Min går 20...og jeg kører...ikke altid pænt...

  • #20   4. sep 2008 Gert prøv dem begge to.. :o)

    Efter at jeg fik prøvet en Yamaha FZ-6 med 98 hk (som GSR).. så synes jeg personligt mere om ER-6 til daglig brug...
    Den trækker bedre i hverdagen hvor man bruger momentet...

    Prøv dem begge.. :o) så får du fornemmelse af hvilken en passer bedst til dit behov. :o)


  • #21   4. sep 2008 Enig, FZ6 er hidsig...og GSR er trivelig...FZ6 lyder lam under 8000 rpm...dvs ingen lyd..selv min hund kan ikke høre jeg kommer hjem hehe

  • #22   4. sep 2008 Brian: Det med lyden på ER6 kommer an på potten. Med åben udstødning overdøver den enhver GSR

Kommentér på:
ER-6n vs. GSR 600

Annonce