{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Martin E
Martin E
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193

Revne i dæk {{forumTopicSubject}}

Hvad kan sådan nogen revner i et dæk skyldes?
Det ser sådan ud hele vejen rundt, men kun i den ene side.
Har kørt ca 2 år og omkring 20.000km på det og det skal nok snart skiftes alligevel, men er da lidt nysgerrig på årsagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Revne i dæk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #1   1. sep Det er for gammelt, så det er mørnet. Du skal skifte det med det samme.

    Der er en datomærkning på det, som fortæller alderen. Regn med mere end 10 år.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #2   1. sep Mærkningen ser ud som på billedet her

    profilbillede
  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #3   1. sep Tak for svar - det ligner ikke noget jeg tør køre rundt på. Lidt skræmmende at jeg kørte autobahn på det for ikke så længe siden
    Dækket er fra uge 27 i 2019, hvilket også er ældre end jeg havde forventet, men dog ikke så gammelt som dit skøn. Det er et Bridgestone Battlax.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #4   1. sep Det er MEGET mærkeligt at de allerede er så dårlige efter allerede 6 år. smiley

  • #5   2. sep Er der tilsvarende revner langs dækskuldrene andre steder på dækket? Hvis kun de to steder kunne det måske skyldes alt for lavt dæktryk under stilstand? Foreslog Bridgestone også højere dæktryk til din cykel end mc-producenten selv (som tilfældet BT45 på Honda GB500 og XBR500)?

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #6   2. sep Revnerne fortsætter hele vejen rundt om dækket, men kun der i den ene side.
    Den har ikke stået still ret længe af gangen, jeg plejer at køre året rundt.
    Jeg har kørt med det dæktryk, der står i manualen til min MC (BMW R1100GS). På min sommerferietur i år kørte jeg ca 8.700km på hovedsageligt motorvej, hvilket forklarer alt dækmønstret ude i siderne smiley


  • #7   4. sep Et Bridgestone dæk på R1100GS skal have 2,5 bar i fordæk og 2,9 bar i bagdæk, lige meget hvad BMW siger, da det der er Bridgestone, der har konstrueret dækket og har afprøvet det og fundet ud af, at de dæktryk virker. Har set sådan før på fordæk, der har kørt med for lidt luft.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #8   4. sep Tak, men det er det dæktryk BMW også anbefaler til en fuldt lastet cykel. Hvor finder du Bridgestones oplysninger om dæktryk pr model?

  • #9   4. sep Jeg har en plakat hængende på værksted, med størrelse og tryk på de enkelte cykler, men jeg kan desværre ikke lige finde det deres hjemmeside, jeg skal undersøge og vende tilbage.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #10   4. sep Lyder godt, tak. Jeg har selv søgt som en gal.

  • #11   4. sep Jeg lavede + 600.000 dæk om året i en lang årrække. Et dæk består af + 30 stykker gummi, der skal lægges korrekt op, og vulkaniseres sammen. Hvis en af dem har en fejl - Det her ligner noget slipmiddel der ikke skulle være der hvor det var, ja så kommer det til at se underligt ud efter et stykke tid. Vi modtog 'Nogle' dæk hver dag der var reklamationer på, hovedsageligt lastvogns- og entreprenør dæk. Årsagen var som regel ikke noget vi havde gjort forkert - Jeg huske stadig en trehjulet legecykel vi fandt indeni et dæk!, men nu og da var det os der på den ene eller den anden måde havde sjusket. Hvis jeg har ret i hvad jeg tror jeg ser, har det set perfekt ud da det kom ud af pressen, så det er ikke slutkontrollen der har fejlet. Og ja, jeg ville ikke køre med den længere, der ser grumt ud.

  • #14   5. sep Som Martin E skriver, så er dækket fra uge 27 i 2019 smiley

  • #15   5. sep Prøv her : https://www.bridgestone.dk/content/bridgestone/dk/da/home-page/our-products/motorcykeldaek/daekkatalog.html
    Jeg er ikke hel tilfreds, men du kan finde de ekelt dæk og dæktryk.
    Jeg har haft fat i et par forskellige Bridgestone folk og forventer at høre nærmere, det plejer jeg smiley .
    Men du skulle kunne sætte din cykel ind og finde dæktryk, jeg vender tilbage
    Mvh Disc


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #16   5. sep #12
    Billedet i #2 er ikke fra min MC.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 193
    #17   5. sep #15
    Tak igen, men jeg får kun fejlsider når jeg klikker på de enkelte dæk. Prøver igen i morgen, kan være de er ved at opdatere.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #18   5. sep #12 og 13 - Hvor ville jeg dog ønske at i gad læse de enkelte kommentarer...

    Billedet i #2 var et EkSeMPeL - som kendetegnes ved at der står "Mærkningen ser ud som på billedet her".................... smiley


  • #19   6. sep Ja, det er en fejl, tryk ikke på "mere info" jeg har fat i Bridgesone, så jeg håber de vil få rette det smiley

  • #20   7. sep På bridgestones motorcykeldæk-hjemmeside står faktisk at man for "street vehicles" skal rette sig efter motorcykelfabrikantens retningslinjer og instruktioner (i manual og trykt på f.eks. bagsvinger). Trådstarter skriver jo også, at han har brugt samme dæktryk som både BMW og Bridgestone anbefaler for hans MC model.
    https://www.bridgestonemotorcycletires.com/en-us/tips-and-support/bridgestones-guide-for-proper-inflation-of-motorcycle-tires#


  • #21   7. sep Interessant at Bridgestone skriver sådan. Det højere dæktryk, de foreskrev for BT45 på en Honda GB500 (og XBR500), passer rigtig godt til alm frisk kørsel. Med Honda's foreskrevne dæktryk opfører BT46 sig som et slattent viskelæder i kurverne, hvorimod det passede fint til et Metzeler...

Kommentér på:
Revne i dæk

Annonce