7.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Små revner i dæk som nok er mørt, syn??? Små revner i dæk som nok er mørt, syn???

Hej,

Har lige hentet min første MC en GS 500 m. fuld kåbe, som jo skal synes ved ejerskifte. Bagdækket har noget mere end 1 mm. dæk tilbage men er byndt og revne lidt i kanten af dækket? kan den synes med det, så længe der er nok mønster?

Og hvor tykke skal bremseskiverne være for at holde "mål"

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små revner i dæk som nok er mørt, syn???
  • #1   20. jun 2012 Kan sikkert godt synes - men de kloge ville skifte det for en sikkerhedsskyld. Et nyt dæk koster nok omkring 1000 kroner og er nemt at skifte. Med synlige revner ville jeg skifte det - men synes kan den sgu nok godt..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   20. jun 2012 Bremseskiverne skal vist være over 4,5mm - men kig lige i din manual til cyklen - der står der.

Dæk med revner skal du ikke regne med kan synes, men uanset hvad skal du bare se at få det skiftet. Det er din eneste kontaktflade til vejen, så den skal sgu være iorden.

• #3   20. jun 2012 Helt ærligt. Synsmænd nærmest ikke kigger på MC'er synes jeg. Bare der ikke er voldsomt slør i kronrør / oliespild - og den kan bremse og lyse - så er den hjemme..

• #4   20. jun 2012 Men ja - et synligt revnet / krakeleret dæk bør man skifte - selv i min hr. godt-nok-bog. smiley

• #5   21. jun 2012 Klart det skal skiftes, men ville lige syne først hvis jeg kunne smiley har ingen bog med til den, så hvis der nogle der ved det må de meget gerne skrive! smiley

• #6   21. jun 2012 Hvad tror du ærligtalt en synsmand siger.......

• #7   21. jun 2012 Jeg tror ærlig talt ikke en synsmand ser det. Har i prøvet at syne MC'er?

• #8   21. jun 2012 Der er mange ting syndsmænd ikke ser, men bliver sådan noget opdaget vil enhver god syndsmand ikke godkende noget som kan være farligt og køre rundt på.

• #9   21. jun 2012 Kræver han ser det i farten. Han kan give det godt med silicone og makeup, så det ser nyt og fint ud - gerne lidt ned på slidbanen også. Hæhæhæhæ...

Aj - vil ikke engang Joke med det - kunne være det blev misforstået. Dækshine er lidt farligt på MC'er...

• #10   21. jun 2012 jeg har været til syn med en go håndfuld cykler, og er sq ikke imponeret over dem...

var til syn med en cykel og fik påtale for manglende reflex og en blinklys pære der var røget... at bagbremsen stort set ikke virkede var åbenbart ikke så vigtigt... (rep kit var bestilt, bare ikke kommet hjem)

så op i røven hvad der kan synes og ikke synes... sørg for at din cykel er i orden... det er i den sidste ende dig selv der skal ud og samle dine tænder op hvis det går galt..

• #11   21. jun 2012 skift du heller de dæk.

hvis det er en gs500F du har dig. så har jeg en bog liggende du må få mod du selvf. selv henter eller betaler porto

• #12   21. jun 2012 Skivetykkelse plejer at stå i siden på skiven

• #13   21. jun 2012 sort skosværte i revnerne... lige som i worlds fastest Indian.... hehe nej smid du et nyt dæk, det er da det mest fornuftige smiley

• #14   21. jun 2012 min blev synet med revnet dæk for 2 mdr siden ville sige det kommer an på synsmanden men det er jo bare at prøve.

• #15   21. jun 2012 Kan man syne en motorcykel hvorpå gashåndtaget tit sætter sig fast ved fuld gas ?

• #16   21. jun 2012 Spørgsmålet er forkert.

Det hedder ikke "Går det gennem syn?", det hedder "Tør jeg satse mit liv på det?". Jeg ville ikke køre en meter på et dæk med revner i - medmindre det var på en havetraktor. Jeg ville heller ikke køre en meter på en MC der ikke var 100%, for der er ikke noget der hedder en bulet dør på en MC, det hedder en brækket arm.

Bevares en brækket arm er billigere end en bulet dør, men det pokkers er at mens man godt kan køre med en bulet dør, så kan man ikke køre med en brækket arm. Jeg har kørt et ræs med et brækket kraveben, men det var også dengang hjernen var lettere ude af drift.

• #17   21. jun 2012 Bare lige for at høre. Kan man syne en MC, hvor baghjulet har tendens til at falde af over 100 KM i timen?

• #18   21. jun 2012 Det kan man garanteret godt.

Bagefter kommer min kone og syner resterne på hospitalet, og underskriver dødsattesten. Hun ringer så til transplantationscenteret og siger de godt kan snøre skoene og komme.

• #19   21. jun 2012 manden spørger om den kan synes ikke om det er fornuftigt at køre med jeg fik min synet med rådne dæk da jeg alligevel satte andre hjul på.
    det er hans første mc som det garanteret klør i fingerene for at komme ud at trille på og hvis det først er begyndt at sprække lidt sker der nok ikke noget ved at han køre lidt hvis bare han sørger for at få dem skiftet hurtigst muligt

• #20   21. jun 2012 Det er rigtigt, Nikolaj. Men helt ærligt. Det tager 30 minutter at skifte det dæk..

• #21   21. jun 2012 jo ville godt give dig ret selfølgelig skal det skiftes men den kan sikkert godt synes med det hvilket var spørgsmålet

• #22   21. jun 2012 Ja, det er jeg heller ikke i tvivl om. Har jeg også skrevet flere gange.. smiley

• #23   21. jun 2012 Hold kæft et tåbeligt spørgsmål! Få dog sat et nyt på, de billigste koster vel 500.
    En mcs dæk har max en lille håndflades areal at stå fast med eller ca 10 gange mindre end en bil.

Kommentér på:
Små revner i dæk som nok er mørt, syn???

Annonce