{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Snydt af forhandler ? {{forumTopicSubject}}

Halløj der ude.

Jeg står i den situation at jeg i 6 måned 22 købte en sprit ny mc. Jeg ser så nu, at når jeg slår min nummer plade op at den har haft første reg 12 måned 21, så 6 måneder før jeg købte den. jeg var godt med på da jeg købte den at det var en model 21, den det ser man jo tit at de bare har første reg dato et år senere


Nu tænker jeg bare når jeg så skal af den at den ville have haft en højere værdig vis den nu havde være registreret i 22. Eller om ikke andet nemmere at komme af med.

Jeg ville så helt klart selv vælge den nyeste

Nogen der kender regler omkring dette, jeg ville jo bare mene køber man sådan en af ny skal første reg dato da også være den dag jeg køber/for plader på første gang og i min teori er den jo ikke helt ny vis den har været registreret 6 måneder før køb


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af forhandler ?
  • #1   21. jul I min verden er det et "ikke problem".
    Cyklen er en årgang '21 den er inderegistreret første gang i '21.
    Så når du skal sælge den blive det årgang '21 med xxxxx km.
    Om den har været registreret 6 måneder mere eller mindre er der absolut ingen der går op i.
    Du kunne muligvis - hvis det ikke var sket - have skrevet "Årgang 21, reg første gang 22," men hvilken forskel gør det? Cyklen har stadig køre samme km og er samme årgang.
    Cyklen tager jo heller ikke skade af at holde med nummerpplade på.
    Og så taler vi 6 måneder...!!!! Det er ingenting.
    Hvis du endelig vil kan man jo skrive i annoncen "Årgang 21, ibrugtaget 22"
    Men det er altså ikke de 6 måneder der gør at dit værditab bliver 10.000 kr mindre.
    Jeg tænker bare du skal glemme alt om det, køre glad videre.


  • #2   21. jul I øvrigt må du da have stået og ser på maskinen inden du købte den og set at der var nummerplader på????

  • #3   21. jul Lyder lidt som om det har været en democykel. Hvad stod kilometer tælleren på da du købte den ?

  • #4   21. jul Værdimæssigt giver det ikke den store forskel, men du har mistet 6 måneder af garantien.

  • #5   21. jul Den var ingen plader på da jeg hvor henne om kigge på den, den stod jo i udstillingen som helt ny den. Kilometer stod også på 0 og der stod også den var fabriksny som ses på billedet

    Jeg tænker evt det har noget med registrerings afgift måske der været en anden afgift vis den først blev registreret I 22 hvem ved


    profilbillede
  • #6   21. jul Stod det ikke i papirerne/reg.attest da du overtog den ?

  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 141
    #7   21. jul Det vil jo ligemeget hvad være en årgang 21. Om den er registreret første gang i 21 eller senere er ligegyldigt. Der kan vel ses hvad den har kørt af Km? Det store spørgsmål er om fabriksgaratien stadig er fuld tid hvis du har købt den den som ny.

    Ved salg bliver der set på årgang og KM stand. Om 5 år er der ingen der bekymrer sig om hvornår den blev indregistreret


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 141
    #8   21. jul Medmindre at du mangler noget garanti ser jeg dig ikke ligefrem som snydt.,

  • #9   24. jul Jeg holder nu med køber. Købt fra ny er = første indreg dato

  • #10   24. jul var der ik noget med nogen nye forurenings krav for nogen år siden så den måske er indrigistreret i slut 21 for den kom under de gamle krav pga den ik levet op til de nye krav i 22
    (kan ik huske om det var i start 22 de nye regler kom)


  • #11   28. jul Kender ikke reglerne for den slags handler, men enig med René og #9.
    Kontakt forhandleren og få en forklaring.
    Fed MC btw.


Kommentér på:
Snydt af forhandler ?

Annonce