{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Forarbejde ved køb af MC {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu igennem længere tid fulgt med i bla. Den Blå Avis som jo egentlig er ret god ( Stort set ) men Den Blå Avis kan jo ikke gøres ansvarlig for at man bliver snydt når man vil købe en MC, og det er uanset om det er privat eller hos en forhandler.
Der hvor jeg vil hen, det er at hvis jeg forelsker mig i en eks. Suzuki Burgman AN 400, så bliver jeg virkelig taget ved næsen, hvis jeg ikke bruger nettet og søger om oplysninger om den model jeg vil købe, jeg har flere gange set, at en Burgman med den slags baglygter osv. max kan være fra 2000 men i annoncen står der fra 2003. så inden man handler, så slå den lige op på nettet for at se om de passer sammen i model.
Jeg ved godt, at de går ud fra reg. første gang, og der går det helt galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forarbejde ved køb af MC
  • #1   22. nov 2011 Kan man ikke skifte baglygten til en anden model ??

  • #2   22. nov 2011 Steffen H
    Nej det lader sig ikke gøre, der er intet der passer sammen i den ende der.
    Hvis du ser på en model 2000 og en fra 2003,så vil du se at der er meget stor forskel på bagenden, og også bagagerummet under sædet.
    Hej


  • #3   22. nov 2011 ja der er meget stor forskel, bare tjek de 2 maskiner i mit galleri..

    Den ene er en model 2000 men indreg første gang i 2001, den "nye" jeg har er fra 2005 og ser meget anderledes ud (men er sært nok sløvere end den gamle model)


  • #4   22. nov 2011 Den kan jo godt have "ligget over" og først være reg nogle år efter produktion. Gælder vist alle mærker og modeller, man skal være vågen og vide hvad man køber.

  • #5   22. nov 2011 I Danmark er det jo meget normalt, ar der sælges flere år gamle suzukier som nye. Er man bare almindelig forbruger, så er det ikke til at holde styr på den korrekte årgang af sin mc.

  • #6   22. nov 2011 Men der er også en pointe i at sælger skriver året fra da "slidtagen" begyndte.

  • #7   22. nov 2011 Det er vist alle mærker der sælger "gamle" modeller billigere Syntes af og til der er "spar på sidste års modeller" annoncer i ex Bike

  • #8   22. nov 2011 Stelnummer + manual..

  • #9   22. nov 2011 2x mirza A Jeg kan sagtens følge din problematik. Men om man bliver snydt, ja du kan risikere og f.eks. købe en årgang 01 der er reg. første gang 02. Og måske købe en ældre type end du havde håbet, - og hvis man ikke vil sætte sig lidt ind i tingene (det er jo nu engang ikke så svært), - så er spørgsmålet jo så hvor meget det egentlig betyder for én...

    Men ja skulle udbyder af diverse salgsites så lave en kolonne man skal udfylde der hedder modelbetegnelse, - og en der hedder 1. reg. dato, for så er den pot da ude, - men vil måske kræve en masse ekstra data... hvilket jeg ikke tror er problemet. Men vil så samtidig give dig flere muligheder når du skal søge og sortere.
    Selv har jeg altid søgt alt den info, jeg kunne få om de mc'er jeg har købt igennem tiderne, - har da også prøvet og faktisk med den 2. nyeste mc jeg købte fik en lang næse, - da der var fejl som skulle have været skiftet under garantien, som jeg så selv kom til at hænge på. Men havde jeg og den forhandler jeg selv brugte dengang ikke gjort opmærksom på det, kunne det have kostet et uforvarent motorhavari. Forhandler påpegede problem da den kom til 12 kg service, forslog at tage kontakt til importør, - hvilket resulterede i at jeg fik stumperne, hvis jeg selv ville ofre arb. lønnen, - det kalder jeg sku service smiley

    Men ja i denne branche skal man også være vågen, - og ser ud til du selv er lidt obs på det. Så held og lykke med din søgen.


  • #10   22. nov 2011 Lidt som denne her.

    http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=desc&ordertype=date&dealer=&biltype=&brand=Triumph&model=Daytona%20955i&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=1900&year_end=2012&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=99999999&afgift=&color=&periode=&area=&key_search=&pics=&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=9

    Triumph Daytona 955i


    Sidst vist 22/11-2011 13:09
    Pris kr.

    184.990 ,-
    Årgang

    2008
    Kilometer

    0
    | Mere
    Udstyr & Sælgers beskrivelse:
    Sælges, Sport, 955 ccm, Farve: Sort, Stand : Kanon flot cykel. Denne model er helt speciel. Det er en af de allersidste der er rullet af båndet. Bunden af motoren er fra den nye 1050 motor, men stadig 955 ccm cylinder. DVS. med den nyeste gearkasse. Bagsvingeren er fra 1050 speedtriplen. Helt igennem en unik cykel. Få en af en sidste eksemplarer at denne ikon cykel. Der tages forbehold for trykfejl og ændringer i specifikationer og udstyr !! Excl. levering og nummerplade kr. 2315,-. Fabriksny.

    ---

    Daytona 955i blev sidst laver i 2006, men dette er en årgang 2008.. utroligt smiley


  • #11   22. nov 2011 Michael.. det er faktisk lovgivningen der er fucked up.. det er lovligt at sælge en overgemt model fra 1990 som en årgang 2011 hvis den har haft første ind. reg dato i 2011

  • #12   22. nov 2011 er det rigtigt.???

    Ok spørgsmål. (godt nok med en bil som eksempel)

    Jeg køber en skoda årgang 2000, men da den ikke har kørt nogen km og først bliver indregistreret i 2010, står der selvfølgelig 2010 på registreringsattesten, hvilket jo også er rigtigt nok.

    Igennem de 10 år har de optimeret motoren, og årgang 2000 skodan, koster egentlig ca. 4000kr i vægtafgift. Men i 2010 hvor den bliver indregistreret er bilen blivet til en klasse A bil og koster kun de ca. 500 kr i afgift.

    På den positive side står man med en billig bil, som ikke koster det store i afgift, selv om den ikke lever op til forholdene.

    Jeg må hellere sige at jeg har set dette ske og tænker at der må være noget forsikrings problematik i dette.

    Hvis jeg køre galt med min skode fra 2000, men som er indregistreret i 2010, vil forsikringen så dække en årgang 2010 eller 2000? (Bilen står i centralregistreret som en 2010) Er det en fejl 40? evt. hvem hænger på fejlen?


  • #13   22. nov 2011 udfra et stel nr vil man altid kunne se hvad år den er produceret i, ergo, tjek altid stel nr før du handler noget brugt.
    med mc'er bliver der nok lavet flere nr. end jeg kan remse op her, der er sågar firmaer der er blevet dømt for svindet med opbygninger osv. manglende afg. betaling og hvad ved jeg. Men nok om det.
    Gør dit forarbejde godt, også selvom sælger er en flink mand og gammel bedstefar der kun har kørt i solskin med medvind osv. smiley

    længere er den ikke, men ja forsikringsproblematikken kan jeg godt se.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #14   22. nov 2011 og især burgman, der er mange overgemte 99 modeller,
    De skiftede først baglygen i 2003 til det som blev kaldt mercedeslygten, fordi den ligner lidt en fra en mercer.
    dvs. alle med en baglygte der ser sådan her ud
    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=104741
    er alle produceret før 2003

    skiftede så i 2003 til den her:
    http://p1.bikepics.com/2003%5C07%5C04%5Cbikepics-53260-320.jpg

    Men ved nu at kigge på 123MC vil du se flere med den gamle baglygte som er indreg. efter 2003
    Dette er sandsynligvis et levn fra den stak gamle modeller hr. Reinhardt tog hjem og solgte over en årrække.


  • #15   23. nov 2011 Prøv lige at se denne.
    http://www.dba.dk/suzuki-burgman-an400y-400/id-78871506/
    Der står at det er en 2002, alså hvis man så tror at det er en 2002, man får ødelagt eks. blinklyset i bag, man bestiller et nyt glas, og bliver naturligvis spurgt om årgang på sin Burgman, 2002 siger man så, og man får leveret et " Mercedes " blinklys, og det bliver meget svært faktisk umugligt at få til at passe.
    Den viste model kan være fra 1999 hvis den har hvid beggrund i Speedometeret, og fra 2000 hvis speedometer bunden er sort.
    Fra 2001 til 2002 har den Mercedes blinklys, i 2003 ser de anderledes ud igen.
    Hos en MC forhandler i Esbjerg var jeg lige forbi for et stykke tid siden, han påstod at hans Burgman var fra 2010, jeg kunne se og ved, at den max kunne være fra 2008, så han fik travlt med andre gøremål, da' jeg fortalte ham det.
    Så verden vil bedrages.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #16   23. nov 2011 Så vidt jeg husker, så blev K2 modellen først tilgængelig her i DK i 2003, da var den jo så allerede 2 år gammel som model, findes sikkert nogen egen import på markedet også, men den du linker til, det er enten en 99 eller en 00 model, kan ikke se speedometeret på de billeder.

  • #17   24. nov 2011 Kenneth H
    Min første Burgman var en K2 reg. første gang i så vidt jeg husker i marts måned 2003, så det var en der har ligget over. den er til salg i Den Blå Avis hos Yamaha forhandleren i Næstved, og der skriver han at den er fra 2003, og det passer jo heller ikke, for så skulle den jo heller ikke ha' Mercedes baglygte.
    Det var jo rart, om man kunne se Speedometeret på den fra DBA.
    Nå men jeg gav mig tid til at sætte mig ind i sagen inden at jeg købte en Burgman, og det var godt for ellers var jeg jo også blevet bøffet.
    Hej med dig og god vind


Kommentér på:
Forarbejde ved køb af MC

Annonce