{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.977 visninger | Oprettet:

Erstatning ved totalskade.. Forhandler eller private priser? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Når en motorcykel bliver erklæret totalskadet, er det så normalt forhandlerpriser eller priser fra private annoncer der ligger til grund for erstatningen? eller er det kun deres taksators vurdering?

Ved godt jeg bare kan spørge forsikringen, men har ikke stået i denne situation før, så jeg vil gerne have lidt baggrundsviden. Er i forvejen ikke imponeret af forsikringsselskabets håndtering af sagen, så har ikke lyst til også at blive snydt af dem.

/ Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning ved totalskade.. Forhandler eller private priser?
  • #1   24. jun 2014 Begge gange, hvor jeg har fået udbetalt erstatning for en motorcykel er der gået efter markedspriserne hos forhandlere (totalskade hos TopDanmark og stjålet mc hos GF).

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #2   24. jun 2014 De kommer med et gennemsnit af de 5 laveste priser de overhovedet kan finde.

    Dit kontra bud er et gennemsnit af dem der ligger tættest på km og stand - jo flere jo bedre. Gør dit hjemmearbejde ordentligt - så bliver du ikke snydt.

    Men der er altså mere afskrivning på MC'er end man tror...



  • #3   24. jun 2014 Sagen er at der ikke er særlig mange jawa'er med sidevogn til salg. Og slet ikke særlig mange af dem er blevet renoveret i både motor og kosmetisk for under et år siden. Så syntes det er svært at vurderer noget som helst lige nu.. har svært ved at vurdere prisen på sidevognen, den blev også sat i stand fra a til z...

  • #4   24. jun 2014 Husk at tillæge leverings omkostninger

  • #5   24. jun 2014 Og husk at sende alle de kvitteringer du kan finde, og hvis du har billeder eller andet der kan dokumentere renovering.

  • #6   24. jun 2014 #4
    Leveringsomkostninger?


  • #7   24. jun 2014 Prisen på cyklen fra salgs annoncen +nr. Plade og indregistrering
    Det kan du se på en Forhandler hjemmeside


  • #8   24. jun 2014 Forstår godt din bekymring... Umiddelbart så lyder en Jawa med sidevogn ikke som om der kan koste alverden...

    Du skal nok forvente at skulle fortælle næsten i detaljer hvad du har ofret på dyret, og så begræde at tiden ikke bliver ret godt betalt smiley

    Held og lykke smiley


  • #9   24. jun 2014 Ellers find "tilsvarende" modeller med sidevogn. Det kan kun trække prisen op.

  • #10   24. jun 2014 Kan den ikke repareres med brugte dele og måske acceptere et par små skrammer

  • #11   24. jun 2014 Fik tømt huset under et indbrud sidste sommer så har ikke andre billeder end dem der ligger under profilen smiley
    Syntes bare ikke jeg vil spises af med en lav gennemsnits pris da jeg ingen aktier havde i uheldet.

    Men må jo se hvad de siger når jeg ringer imorgen, gennemsnits forhandler pris er 13000 og så kommer sidevognen oven i + at den var nyrenoveret og nylakeret.


  • #12   24. jun 2014 #10

    Måske, forhjulet er skævt, tanken er bulet, styrkåben flækket, glasfiberen på sidevognen er revnet, forrør slået skævt, køleribber brækket af cylinder og både mc og sidevogn skal males.. Den stod i min murede garage da en lokal landmand kørte sin traktor igennem væggen smiley


  • #13   24. jun 2014 Du søger for ikke blive stillet ringere end før, uheldet.
    Bare gå til dem, det tager de (forsikringsselskabet) ikke skade af smiley


  • #14   24. jun 2014 Du har forsikret dig mod at få værdien af din mc igen hvis der sker noget med den. Værdien af din mc er en tilsvarende. Så er beløbet ikke tilsvarende må du bede dem købe en til dig eller klage.
    Så undersøg priserne på en tilsvarende og hav en smertegrænse for hvad du acceptere.
    Forhandler der taksere cyklen giver en handelspris til taksator - men det er hans afgørelse. Så vent på hans udspil.


  • #15   24. jun 2014 Du søger for ikke blive stillet ringere end før, uheldet

    wise words

    men det er ikke alle taksatorer der er til at handle med , fik fototakseret en bil der var ramt af en campingvogn (som i hoppet af krogen uden sikkerhedswire) der ville taksatoren spise mig af med en bil magen til med dobbelt km-antal i den anden ende af landet , ville jeg ikke have den var det bare ærgeligt , min var jo plumrådden og skulle til syn så den var max 3000 værd + han ævlede op om alverdens løgne om hvordan tingene foregik i bilbranchen , måtte mande mig lidt op og forklare jeg selv havde været i faget de sidste 10 år ,men han var kold og holdt på sine løgnhistorier , bla om jeg selv skulle aflevere plader og selv sørge for transport til en af dem opgiven hugger
    det endte dog med jeg fik 10K for min gamle bil samtidig med jeg lovede at hvis han nogensinde kom og skulle taksere noget hos os ville han blive inviteret om bagved for at se dækbunken smiley



    ahhh ,det var rart at komme af med det smiley


Kommentér på:
Erstatning ved totalskade.. Forhandler eller private priser?

Annonce