{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.509 visninger | Oprettet:

H
H
Tilmeldt:
28. nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 8

Sur forhandler - - lang smøre , men læs og skriv endelig {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Købte fornylig en brugt mc privat , fandt ud af den var skæv i bagenden og da jeg er meget perfektionistisk var det problem for mig..

Ringede til en forhandler og forklarede om skævheden og at jeg gerne ville lægge mcen som udbetaling på en helt ny magen til , vi handlede og alt var godt..

Synes at den forslåede finansering var for dyr så betalte mcen ud inden fortrydelsesfristens udløb.

Fik så her til den 1 oktober besked om manglende afdrag på mcen , tager straks kontakt til selskabet som kan oplyse mig om at jeg ikke skylder noget og grunden til jeg besked om manglende afdrag på mcen er at forhandleren ikke har betalt sin del og sagen derfor ikke kan lukkes..

Finanseringsselskabet har forgæves forsøgt at få fat i forhandleren og ber mig skrive til ham , det gør jeg og får svar tilbage fra ham at han ikke har betalt og han føler sig snydt , da han siger hele mcen , forgaffel osv er skæv, ifølge ham nærmest totalskadet..

Han mener vi kan klare det ved jeg betaler ham 10000kr til rep af mcen..

10000kr svarer til det beløb han mangler at betale finanseringsselskabet

Hva synes i ??

Det er noget trist situation , har oplyst alt til ham jeg havde fundet på mcen , havde den stående i 7-10 dage , kun kørt en tur på den og den kørte fint..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur forhandler - - lang smøre , men læs og skriv endelig
  • #1   11. okt 2015 Gætter på der er detaljer som ikke kommer frem her, men umiddelbart synes det da som lidt af en svindler eller en forhandler der har problemer med økonomien og desværre er det jo sådan herhjemme at så går banker m.v. efter dem der evt kán betale - det er vist det der kaldes det gode danske retssystem smiley

  • #2   11. okt 2015 Nu har jeg ikke noget lovmæssigt af bakke det op med , men han har vel "købt" din mc som beset og alt han har overset er vel for hans egn regning ?

    Kan ikke se hvordan det kan blive din hovedpine når du har betalte det lånte beløb ud hos selvskabet


  • #3   11. okt 2015 Helheden kommer frem i mit indlæg , pointen er at jeg absolut ingen oplysninger har tilbageholdt for forhandleren ..



  • #4   11. okt 2015 Donaatello tror du har ret i noget af det du skriver for er der tale om et forbrugerkøb dvs en "almindelig" køber uden CVR-nummer der handler hos en forhandler så har man en vis beskyttelse. På financieringsområdet skal jeg ikke gøre mig specielt klog, men i mange tilfælde kan man sagtens komme på skideren som køber. fx er det formentlig velkendt at man uagtet det helt urimelige heri, kan komme til at hæfte for lån en anden har taget i et køretøj man så efterfølgende har købt. Der er MANGE urimeligheder i det danske retssystem.......desværre

  • #5   11. okt 2015 Har du ikke betalt direkte til finansieringsselskabet? Det er da det normale...

  • #6   11. okt 2015 Det er hans eget problem hvis han ikke har checket den inden byttehandlen

  • #7   11. okt 2015 Finanseringsselskabet er ikke problemet , de siger jeg har betalt min del og resten er forhandlerens del , det der tjek på..

    Er bare i tvivl om jeg kan komme til at hænge på noget krav fra forhandleren ??


  • #8   11. okt 2015 Kan du ikke. Glem ham!

  • #9   11. okt 2015 Hvad er det forhandleren så skal betale til finansieringsselskabet?

  • #10   11. okt 2015 "Fik så her til den 1 oktober besked om manglende afdrag på mcen , tager straks kontakt til selskabet som kan oplyse mig om at jeg ikke skylder noget"

    Hvis finanseringsselskabet har oplyst dig om at du ikke skylder dem noget, så er den vel ikke længere? Du kan vel ikke komme til at hænge på forhandlerens del af aftalen.


  • #11   11. okt 2015 OK, så er sagen lidt anderledes.
    Som jeg forstår sagen ud fra det oplyste, kan jeg ikke forestille mig, at han rent juridisk kan gøre noget ved det, medmindre han kan bevise du har løjet. Men selv her tror jeg ikke rigtig han kan gøre noget for du er forbruger og han er den professionelle - ret sikker på den juridiske vurdering vil være således.
    Alt efter hvordan han så er som person, kan du måske få andre ubehageligheder.
    At starte et civilt søgsmål for 10.000 kr vil rent økonomisk være direkte tåbeligt, og da det ikke er en sag han umiddelbart VIL føre af principielle årsager, kan jeg ikke forestille mig at han køre noget sådant. Han kan måske godt få en advokat til at true dig i et brev - koster mllem 800 og 1800 kr, men en egentlig retssag kan jeg ikke forestille mig - så skal der være detaljer der ikke fremkommer her.


  • #12   11. okt 2015 Hvis der ikke er pant i maskinen er det ikke dit problem.. Står det som pant i maskinen bliver det pludselig det problem.. Så bare ind og slå din nummerplade op på;
    Nummerplade.net og så ring til finanseringsselskabet igen og spørg dem.. Da det jo i sidste ende er den der mangler deres penge og kender svaret..


  • #13   11. okt 2015 Jeg er muligvis tungnem. Hvis du har betalt finansieringselskabet, hvad er så problemet, og hvordan kommer forhandleren ind i billedet?

    Undskyld hvis jeg har misforstået et eller andet!


  • #14   11. okt 2015 Ja jeg fatter det altså heller ikke rigtigt, du har betalt finasieringselskabet ud, så hvor kommer de 10.000 som forhandleren skylder fra?? Og om så forhandleren har pantsat hele sin forretning, kan det da ikke være dit problem?

  • #15   11. okt 2015 Alt det økonomiske vedrørende finansseringsselskabet er der styr på, det var bare for at fortælle lidt af historien her..


    Har bare aldrig støt på sådan et problem her før og tænker bare lidt om forhandleren kan gøre krav på noget vedrørende hva han evt har fundet af andre fejl end dem jeg kendte til og har oplyst ham om ..


  • #16   11. okt 2015 Jamen som nævnt er det her jo (tilsyneladende) et forbrugerkøb!!
    Prøv at undersøge regelsættet omkring forbrugerkøb.....
    Som sagen er fremstillet her, kan han ikke juridisk komme efter dig, altså hvis han mener de 10k skal dække de ting der er i vejen med MC´en. Det er jo det han som fagmand forventes at kunne/ og skal tjekke inden han indgåe en handel. Du er ikke fagmand og derfor vil der være mange ting du ikke ved. -Men nu har du jo ganske vist luftet din viden her og om det så kan ramme dig aner jeg ikke smiley


  • #17   11. okt 2015 fortrød som sagt finanseringen inden fortrydelsesfristen udløb og betalte indfrielses beløbet med det samme , grunden til selskabet ikke har lukke sagen er at forhandleren jo har fået noget provision og noget som han jo så ikke skal have alligevel da jeg harbetalt lånet ud i fortrydelses perioden og det skal han vel betale tilbage , det sådan jeg har forstået det ...

    Det handler kun om forhandleren kan gøre krav på noget økonomisk


  • #18   11. okt 2015 som privat sælger til erhverv , har han udvidet undersgelsespligt , ergo han kan intet komme efter .
    finansiering intet problem .
    Dit eneste problem kan blive hvis du vil have noget lavet på garantien.
    mit forslag er at droppe garantireperationer,ved ham (da du ikke kan stole på ham ) og ellers bede ham rende og hoppe.


  • #19   11. okt 2015 Hvis du har fortalt ham at den var skæv i røven, så burde han da først have været opmærksom på andet! Så tag du bare ud til ham, og så spørger du om hvad han vil betale DIG for at du ikke lige snakker lidt med din gamle skolekammerat, der nu er journalist på EB!! Så vil jeg godt vædde på at der slet ikke er noget galt smiley

  • #20   11. okt 2015 Har intet tilbageholdt , og høre først fra ham nu da jeg selv retter henvendelse til ham på opfordring fra finanseringsselskabet da de ikke kan få fat i ham ..

    Henvender mig til ham for at høre hvornår han betaler sin del til finansseringsselskabet så sagen kan lukkes og jeg ikke for rykkere om manglende afdrag osv , de kan ikke lukke sagen når han ikke har betalt og selvom jeg har betalt vil jeg forsat få rykkere indtil de får deres penge fra ham..

    Han svarer så mig på min mail om at han ikke har betalt og han føler sig snydt , men han havde, da han svarede mig ,maskinen til salg på sin hjemmeside til knap 50000kr alligevel..

    nok bare en ærgelig sag , må se hva det ender med elller om jeg skal have min advokat indover ..

    tak for jeres svar


  • #21   11. okt 2015 Pas nu på med det der advokateri!!!! Og husk at du ikke kan sætte din lid til din "retsforsikring" (som mange tror - de ved ikke bedre).
    For 10.000 kr er det her slet slet ikke værd at gøre noget ved for nogen af jer. Glem sagen eller betalt hvad en advokat koster, men husk det render meget meget stærkt! og I vil altid skulle af med et eller andet beløb stort set uanset hvad..... Det er sådan vores fine danske retssystem er skruet sammen.


  • #22   11. okt 2015 der er ingen sag , og hvorfor går du finansieringsselskabet ærinde ? ikke din gæld=ikke dit problem .

  • #23   11. okt 2015 Snehvide ,ikke korrekt man skal ikke altid af med noget begge parter . (de færreste retshjælpsforsikringer dækker tvister om handel med køretøjer.)

  • #24   11. okt 2015 Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om samtlige sager i DK. De sager jeg selv har været involveret i har dette været tilfældet.
    Men har man mod på at afprøve systemet herhjemme, jamen go-for-it og held og lykke. Alt for mange tror vi har et fantastisk system og "retfærdigheden" sker fyldest.


  • #26   11. okt 2015 Har alle mails liggende , screenshots af annoncen med datoer , sms korrespondancer med den tidligere ejer osv ..

    Har det hele..

    Forhandleren har lige skrevet at han vil køre en civilsag mod mig , for han mener jeg har snydt ham


  • #27   11. okt 2015 Jamen det tager du stille og roligt hvis du kan. Som sagt vil han have den højeste risiko for den største del af betalingen herfor, men der kan ske meget under en sådan proces og den kan også meget vel trække ud. Jeg har fx selv med en sag at gøre vedr. vinduer fra Protec som har trukket ud siden 2008. Bilsager jeg på den ene eller anden måde har været involveret i har taget alt fra 4 mdr til 3 år.
    Men se tiden an og lad være med at gå til advokat før du har noget eksakt at gå efter. Desværre skal jeg også råde dig til at følge advokatens fremfærd, for det er sq sørgelig nok, altid de sikre vindere i enhver sag og nogle er mere griske end andre. Og nogle burde måske egentlig ikke beskæftige sig med området, så sørg for at være så meget med på sidelinien som muligt


  • #28   11. okt 2015 En proffi snydt af en amatør? Den holder ingen steder, man må formode han ved mere end du gør om mc, ellers skulle han have valgt et andet erhverv!
    Han lyder som en snyder, det er typerne som lægger sag an hvis det sker for dem, de er ikke vant til at blive snydt, men at snyde andre.


  • #29   11. okt 2015 Gem din kvittering på du har betalt den ud ! Færdig .Bum!
    Kontakter sælgeren dig yderligere, fortæl ham da , at alt fremtidig korrespondance kommer han til at føre med din advokat/ sagfører !
    Han kan ikke gøre dig en skid, hvis bare du har kvitteringen for restbeløbet fra finansieringsselskabet. Forhandleren har dummet sig og den er ikke længere !

    OG....lad ham bare køre civilsag mod dig ( tror nu det er skræmme kampagne), det vil han da kun få flere udgifter ud af smiley


  • #30   11. okt 2015 #28 .
    er helt enig med dig, en mcforhandler kan ikke gøre krav overfor en privat mand i en sådan handel som der er beskrevet her, den forhandler en en lort,der kun er ude på at få dækket den provition ind han nu ikke får fra dit finansselskab nu du har betalt kontant.
    tag et foto af hans salgs anonce hvor din mc er til sag .
    og send ham en mail med et link til denne tråd, hvor han kan se hvor mange der gerne vil have at du nu nævner hans navn, så det lorte snyde svin kan lægges på is af folk.
    men læn dig tilbage den klovn har ingen sag.

    bum færdig .

    mvh


  • #31   11. okt 2015 H .


    skriv en privat besked til mig med den lorte forhandlers navn.

    men jeg kan vist allerede nu gætte hvem det er .

    mvh


  • #32   11. okt 2015 Busa c

    Jeg er tilbøjelig til at give dig ret , men holder det lige for mig selv indtil videre , bare noget trist over det ser ud til at sku ende sådan her , fortalte alt jeg viste omkring den mc jeg gav i udbetaling på den nye mc jeg købte ,som jeg er rigtig glad for , ærgeligt det så ender sådan her bagefter..


  • #33   11. okt 2015 husk at han er den professionelle af jer 2 i lovens forstand, og derfor den der skal vide og sikker sig at han har fået hvad han har betal for.
    længer er den ikke.
    mvh


  • #35   11. okt 2015 hmm.

    forstå ikke hvad du mener med det du skriver.

    her .


    Kan jo være jeg en dag ændre mening


    hmm .
    hvad er det du en dag kan ændre mening om, omkring dette du har skrevet her . ?

    mvh


  • #37   11. okt 2015 Har fået nogle private beskeder ang hvem forhandleren er .
    Jeg vil ikke udstille ham her ,
    Men kan jo være jeg en dag ændre mening .


  • #38   11. okt 2015 ok.

    mvh


  • #39   12. okt 2015 Mail til ham at han bare kan køre en sag hvis det er det han vil ... Han taber da han er forhandler ... Og burde vide bedre .... Mht til rykkerbreve fra finansselskab så bare gem dem i skuffen da de kan bruges i en evt sag ... Du har dit på det rene så han må jo bare sluge kamel ......

  • #41   12. okt 2015 Lad os nu høre hvem det er

  • #42   12. okt 2015 Den mc butik skulle vel ikke ligge på et hjørne et eller andet sted? Nu da trådstarter er fra det norsjællandske...

  • #43   12. okt 2015 Hvad er det i grunden for en kværn du har købt?

  • #44   12. okt 2015 Nordsjælland, er det Herlev så?

  • #45   13. okt 2015 Se her ville et medlemskab af FDM have kunne give juridisk hjælp.
    Men var jeg dig ville jeg påtage mig den helt tilbagelænede rolle og afvente.
    Selv at inddrage nogen advokat vil være spild af penge.
    Du har ihvertfald i følge hvad du her skriver oplyst alt, du har solgt / byttet ved en forhandler som er professionel. Han har haft alle muligheder for kigge og undersøge din MC inden byttet. Det har han åbenbart forsømt.

    Efter som du ingenting skylder har du dit på det rene, det andet er en sag mellem finansierings selvskabet og forhandleren som du bør afslå i at tage del i.



  • #46   13. okt 2015 Hvad du skal stille op med den møgsure forhandler ? Du skal rågrine hjerteløst over at hans trusler er en gang fægten i luften med et vådt papsværd. Der er ingen grund til at udvise nogen form for samvittighed når han på den måde prøver at tage røven på dig. Lad ham sejle i hans egen sø, det er ikke værd at spilde tid og energi på.

  • #48   14. okt 2015 Joy-ride Hvis det er retsmægling du refererer til er det da en mulighed, og noget man kán overveje, men der skal vedkommende nok også lige sætte sig ind i hvad det så indebærer.
    At køre en retssag helt selv er også en mulighed, men igen det skal de fleste nok bruge en del tid på, hvis man vil sikre sig bedst muligt. Dommere plejer dog at tage visse andre hensyn hvis man selv vil "troppe op"
    Men som jeg skrev meget tidligere...... lad os nu se hvor langt ham forhandleren nu vil køre den her. Umiddelbart gætter jeg på at han ændrer holdning om ikke andet når han har talt med en advokat (stadig forudsat at hele sagen er som fremstillet her)


  • #50   14. okt 2015 Det er absolut rigtig godt at kende alle muligheder som både sagsøger og sagsøgte og derfor er det da fint at få nævnt her. Det her såkaldte gode danske retssystem er dog ikke perfekt og derfor kan jeg kun gentage at begge parter i en sag gør klogt i også selv at at sætte sig lidt 8eller gerne meget) ind i muligheder m.v. inden man kører løs. -Og så skal man huske at moral og "rimeligt" stort set er ukendt i det juridiske system og at man også selv gør meget klogt i at forsøge at se det fra modpartens side, før man tager den endelige beslutning. Uden at have lavet en decideret videnskabelig undersøgelse heraf, så tror jeg langt de fleste mennesker anser det for især en mental belastning at have en sag kørende. -Og det er efter min mening også velbegrundet for udfaldet er langt fra sikkert og slet ikke ved en sags opstart.
    Og som også nævnt tidligere kender jeg ingen sager der har været gratis. en meget kort! gennemgang kan ses på samme side som Joy henviser til http://www.domstol.dk/saadangoerdu/sagsomkostninger/Pages/default.aspx , men som jeg nævnte tidligere SKAL man være opsat på at ting koster og at det meget hurtigt render stærkt. Og lad også være med at tro at det er gratis selvom du har den såkaldte retshjælpsforsikring. Det er et helt kapitel for sig.
    Det er jo ikke uden grund at jurister og andet godtfolk har en lang uddannelse bag sig, så det lader sig naturligvis ikke forklare i alle detaljer i dette forum.


  • #51   14. okt 2015 Hvis finanseringsselskabet siger at du ikke skylder noget, er det ikke din hovedpine, så skal selskabet gå efter forhandleren. smiley

  • Jonathan B
    Jonathan B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #52   14. okt 2015 retshjælpen, de er gratis og det er utroligt hvad et brev fra en advokat kan gøre..

  • #53   14. okt 2015 Der er jo ikke grund til at gøre noget , du har din mc og står ikke skyldig for noget beløb , så slap du bare af , og lad være med at kontakte forhandleren , tvivler på du hører mere fra ham.

  • #54   14. okt 2015 Hejsa. Du skal intet gøre.

    Det er ikke din hovedpine. Du finder en anden forhandler og får lavet service der, hvis han er godkendt til det mærke du har købt.

    Hvad fik du købt af cykel? Og hvad havde du?


  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 10
    #55   14. okt 2015 De 10.000,- kunne være det kontantbeløb man normalt lægger i en finansierings sag.
    Han har taget din MC som udbetaling, så han skal selv afregne udbetalingen med finansieringsselskabet.

    Så langt så godt...

    Grunden til at han nu føler sig mere snydt end som så er, at han som forhandler, ikke kun forhandler motorcykler, men også banklån.
    I samme øjeblik tidsfristen udløber, så får han udbetalt en provision af finansieringen.
    Mange bække små; en brugt MC, provision, salg af en ny MC, og gerne salg af den brugte...alt i alt har han vurderet handlen ok.
    Men - da du vælger at betale hele beløbet inden tidsfristens udløb, får han ingen provision smiley

    Det er ikke dit problem at han har forregnet sig, så jeg ville bare tage det HELT roligt.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 4 Svar: 6
    #56   14. okt 2015 Useriøst at du ikke fortæller om forhandleren så andre ikke kommer i lignende situation. Er du ligeglad med det? Forhandlerens mening kunne også være interessant

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 4 Svar: 6
    #57   14. okt 2015 Useriøst at du ikke fortæller om forhandleren så andre ikke kommer i lignende situation. Er du ligeglad med det? Forhandlerens mening kunne også være interessant

  • #58   14. okt 2015 Som nævnt tidligere, havde forhandleren regnet med en kommision på 10.000 kr. fra finansieringsselskabet, som han ikke fik, da du valgte at betale kontant.
    Set fra forhandlerens synspunkt er det skide ærgerligt, men det er jo ikke dit problem. Så må han jo lade være med at basere sin forretning på formidling af alt for dyre lån.
    Gem alt korrespondance, læn dig tilbage og nyd din nye MC


  • #59   14. okt 2015 det lyder som om du har handlet med per harms (mc hjørnet)

  • #60   14. okt 2015 Hvis nu det var mig, så ville jeg bede finansieringsselskabet om en saldokvittering, altså et kvittering for at du ikke skylder dem noget. Når eller hvis forhandleren så kommer farende med en advokat, fortæller du bare skriftligt i et pænt sprog at forhandleren var bekendt med at den var skadet, og at han som den professionelle part må tage risikoen, som afspejles i hans indbytningspris for den.
    Derefter ville jeg tage fat i importøren af det pågældene mærke, og fortælle at du ikke har tillid til at forhandleren vil behandle din MC ordentligt til eftersyn og garantireparationer, og at du gerne vil have deres accept af at du bruger forhandle xx.
    Så har du dit på det tørre, og forhandleren kan rende og hoppe. At han ikke undersøger en indbyttet MC ordentligt når han får at vide den er skæv, er helt og aldeles hans eget problem.


  • #61   14. okt 2015 "60" hvis det er en ny maskine , har du en god pointe der. hvis ikke den er ny , må han vist bare betale evt rep selv(for at være sikker på det bliver lavet ordentlig)

  • #62   15. okt 2015 H- Kort og godt... Hvis du køber som privatperson af forhandler har du altid reklamationsret da du ikke anses som værende professionel. Køber forhandler derimod af dig, uanset hvad du har sagt og fortalt, så kan du ALDRIG hæfte for noget som helst, da forhandleren anses som den professionelle og det står i hans ansvar at besigtige og gennemgå enhver bil/mc inden køb eller bytte af denne. Idet han handler med dig, hæfter han selv for det indkøbte, længere er den ikke. Så det er svaret på dit spørgsmål, du kan sove trygt smiley

  • Janus K
    Janus K Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #63   15. okt 2015 Det er altså ikke så svært.
    Finansieringsselskabet har pant i cyklen og de er ret ligeglade med hvor pengene kommer fra, det kan betyde at de vil realisere pantet. Det kan medføre at Kgs. Foged kommer anstigende hvis ejermanden ikke afleverer frivilligt.

    Du kommer til at aflevere din cykel ved kasse 1 hvis ikke du får lavet en aftale med forhandleren.

    Alt det andet sniksnak med købt og beset, reklamationsret, saldokvittering og hvad jeg ellers lige skimter igennem her er fuldstændigt underordnet.

    Du kommer til at betale for den cykel som der pant i. Det er dit problem at du har finansieret sammen med en forhandler som ikke vil betale, hvorfor har du overhovedet accepteret ham med på finansieringskontrakten?


  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 10
    #64   15. okt 2015 #63 Hvor kommer informationen om pant i cyklen fra?

    Som jeg forstår det, har forhandleren et udestående med finansieringsselskabet - altså 2 selskaber i mellem.
    Det kan ALDRIG hæftes på cyklen.
    Der kan kun være pant i en cykel, hvis der er gæld i den.
    Omvendt kan der også kun foretages udlæg i cyklen, hvis ejeren skylder nogen penge.
    Det lader så ikke til at være tilfældet her, så derfor kan det heller aldrig blive H´s problem, da han nu er retmæssig ejer af cyklen.

    Som H selv er inde på tidligere, så bunder det i at forhandleren har fået udbetalt en provision af en finansieringsaftale, som aldrig er blevet til noget - og dem skal han betale tilbage. Forhandleren altså, og kun forhandleren.


  • #65   15. okt 2015 # 63

    Det er helt sort det du skriver!


  • #66   15. okt 2015 "63" måske du skulle have læst , istedet for at skimme smiley

  • #68   16. okt 2015 Hvis han kan bevise at du viste der var noget galt med den mc så skal du betale ellers ikke. hvis det selskab siger at du ikke skylder noget så glemt alt om den sag, men få det nu pr mail fra det selvskab ellers står du dårligt.

  • Janus K
    Janus K Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #69   16. okt 2015 MC'en er købt på afbetaling derfor er der gæld i den, læs: manglende afdrag!

    At "H" vælger at betale sin skyldige del ud er fint for ham, men finansieringsselskabet er som sådan ligeglade. Der skyldes penge i cyklen og de penge skal inddrives, det forløber på helt sædvanlig og triviel vis.
    Finansiereringsselskabet gør hvad de plejer at gøre, forsøger at tage kontakt til medunderskriver (i det her tilfælde forhandler), det lykkedes ikke, derfor tager de kontakt til køber, som herefter får kontakt til forhandleren, det viser sig at forhandleren føler sig snydt og ikke vil betale.
    Hvis man ikke betaler finansieringsselskabet så må man aflevere sin cykel igen, såre simpelt.

    I tror da virkelig ikke at finansieringsselskabet giver afkald på deres eneste sikkerhed/ garanti (cyklen) og laver et søgsmål imod forhandleren med chance for aldrig at få deres penge igen.

    Det har desværre intet at gøre med om byttecyklen eller ej fejler noget, den slags sager er subjektive og derfor hamrende ligegyldige for finansieringen.

    Det er klart at I er uenige og fred være med det, men diskussionen fører ikke noget med sig udover jeg siger et og I noget andet. Så lad os vente og se hvad "H" vender tilbage med og indtil da, tale pænt smiley


  • #70   16. okt 2015 Det forhandleren mangler er hans provision ,for formidling af finansieringen , den får han ikke , og det har intet med gæld i mc at gøre .

  • #71   16. okt 2015 Nu har TS jo finansieringselskabets ord for at han har betalt det han skylder.

    Det må være en sag mellem finansieringsselskabet og forhandleren.


  • #72   16. okt 2015 69> Der skyldes jo netop (set med OP's øjne) ikke noget på cyklen - det har han jo fået finansieringsselskabet ord for. Med mindre det allerede forefindes på skrift, så var det selvfølgelig med at få det på skrift i en fart også.

    Så det er ene og alene forhandleren, der føler sig snydt af manglende provision, men det må han jo pive til finansieringsselskabet over. Det er ganske uvedkommende for OP.


  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 10
    #74   16. okt 2015 ...der har aldrig været pant i den ...
    Janus - Finans selskabet har udbetalt en provision som de vil have tilbage - det er IKKE kundens problem.


  • #75   16. okt 2015 Hvorfor skal de have deres provision tilbage?. Han har jo faktisk formidlet lånet, at kunden betaler lånet ud før tid er da ikke hans problem.

  • #76   16. okt 2015 Kunden fortryder indenfor de 14 dages fortrydelsesret, ganske som man har lov til - derved har lånet aldrig eksisteret og forhandleren skal ikke have sin provision.

  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 10
    #77   16. okt 2015 Præcis! Man skal vel ikke have provision af noget man reelt ikke har solgt smiley ?

  • #78   16. okt 2015 Burde et fornuftig finanseringsselskab så ikke vente til at udbetale provisionen til lånet faktisk var "låst" :P. Ville da være et smart move skulle man mene.

  • #79   16. okt 2015 Jo, lige præcist. De burde jo selvfølgelig vente til efter fortrydelsesretten ER udløbet smiley

  • #80   1. aug 2016 hvad skete der i sagen smiley

Kommentér på:
Sur forhandler - - lang smøre , men læs og skriv endelig

Annonce