727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Ducati Monster 796 start problemer Ducati Monster 796 start problemer

Hej,

Efter vinteren har jeg fået problemer med at starte min Ducati Monster 796 fra 2012. Jeg kan sagtens give tænding, men så snart jeg prøver at starte, så går den ud og tænder tænding igen. Jeg har vedhæftet video som viser problemet.

Video: https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/14218-ducati_monster_796_vil_ikke_starte

Det mærkelige er, at hvis jeg trækker/løber med motorcyklen, imens jeg trykker på starteren, så kan den sagtens starte.

Første tanke var batteriet. Det har jeg prøvet at lade fuldt op - og set virkede stadig ikke. Herefter har jeg netop monteret helt nyt fuldt oplader batteri, og det giver samme problem. Jeg har også lige for god ordens skyld skiftet tændrør, som heller ikke ændrede noget.

Er der nogle af jer som ved hvad problemet kunne være?

Den køre perfekt når den først er startet, og den fik service hos Ducati i Sorø for to uger siden, hvor han sagde det bare var et nyt batteri der skulle til.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati Monster 796 start problemer
  • #1   24. apr 2022 Dårlig stelforbindelse, evt fra batteri til motorblok

• #3   25. apr 2022 Hvis det er med et fuldt opladet frisk og nyt batteri, den gør som vist i videoen, er det ikke start relæet, der fejler noget, da den jo trækker motoren rundt ganske kortvarigt.
    Det virker nærmere som om der er dårlig forbindelse, enten direkte ved batteriet, eller et andet sted i den primære strømkreds.

Kommentér på:
Ducati Monster 796 start problemer

Annonce