910 visninger
|
Oprettet:
Børn og MC beklædning. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg er ikke erfaren i denne mc verden, men har et spørgsmål I måske kan hjælpe med.
Mine børn (15 og 10 år) vil gerne ud og sidde bag på en MC, både bykørsel og landevej.
Min umiddelbare holdning er at de da skal have mc beklædning (bukse/jakke) på af åbenlyse sikkerhedsårsager.
Det er der andre, der så mener at det ikke betyder noget, hvis bare man kører stille....... jeg er så personligt ikke enig overhovedet.
Men jeg kunne godt tænke mig at høre nogle af Jer erfarne mc-førerS holdning .
Mange tak
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Tænk at kunne være skyld i de blev invalide for resten af livet bare fordi man lige kørte en lille tur uden f.eks. hjelm.
Aldrig uden!
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
inkl rygskjold.
jul 2019
Emner: 1 Svar: 26
Hjelm og rygskjold som minimum.
Jeg ville have det skidt med mig selv, hvis mine børn sad bag på min mc og var i en ulykke. Jeg ville have det ubeskriveligt skidt, hvis de ikke havde det rette udstyr på.
"Hold nu op, det er kun en lille tur"
Selv med 50 km/t kan I alle komme galt afsted.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
jul 2020
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Folk må selv om hvad de vil med deres afkom, men jeg anbefaler alt hvad den kan trække af udstyr.
Statistisk sker der mere med pasageren end føreren, husk det.
God tur
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 472
min far lagde sig en gang ned for enden af vejen hvor han BARE LIGE, skulle vende en tur og se at cyklen stadig levede, han har stadig plader og skruer i armen....
selv samme mand gav mig følgende formaninger da jeg fik min første knallert som 15 årig (Yamaha FS1 ligesom han selv havde som knægt)
-Du har ALTID hjelm på!
-Du kører ikke med nogen bagpå!
-HVIS du alligevel har nogen bagpå, så har de hjelm på!!
-er du så DUM at kører med en bagpå og i kun har én hjelm, så er det personen BAGPÅ, der har hjelmen på!
Muligvis ikke de bedste råd alle, men så alligevel.. det gjorde ihvertfald præcis hvad den gamle ønskede.. budskabet fes ind!
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Børn og MC beklædning.