{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og MC
  • #1   23. jan 2007 Vores datter har været med fra hun var fem.

Her et par råd fra mig.

De skal kunne nå fodhvilerne, og du skal føle dig sikker på at de hele tiden holder sig fast. Reglen hos mig er at Celina ikke på noget tidspunkt må slippe grebet i mine tropper på jakken, hun skal holde fast med begge hænder hele tiden.

kør kun meget korte ture i starten hvis du starter så tidligt, de taber hurtigt koncentrationen, så stop hvis han/hun begynder at sidde uroligt.

/Pia

• #3   23. jan 2007 aner det ik men..... som føre har du ansvaret for at passagerer mellem 8 og 15 år anvender hjelm også i side vogn .. passagerer over 15 år har selv ansvaret .. passagerer under 8 år skal ik anvende hjelm men bår gåre det ..... så alderen har vis ik noget at sige tror det er dig der bestemmer om personen er klar til det ...mvh Thomas

• #4   23. jan 2007 Og lad nu for guds skyld være med at spænde barnet fast! Kan han/hun ikke selv finde ud af at holde fast, er det sgu for tidligt!
    Selvom jeg ikke har børn - og nok heller ikke lige får det foreløbeligt (forhåbentlig!!) - så har jeg i hvert fald hørt historier om, hvor en person er væltet med barn bagpå, spændt fast til føreren.. I disse tilfælde blev barnet dræbt af vægten fra føreren!

Take care!!

• #5   23. jan 2007 min bror kører på en intruder 1500, og har kørt med sin datter fra hun var 6 år, han har en bælte om livet der har en ekstra strop på så hun ikke skal klamre sig om ham for at nå nogle stropper.. om hvornår banet er parat er op til barnets modenhed.. har en veninde hvis søn har kørt bag på sin fars HD siden han lige var fyldt 4 (super moden knægt).. Hvis du har sissybar på en cruiser et der absolut bedst da barnes så ikke lige pludslig bliver revet bagover... hvis du har en sports mc, ville jeg vente til han/hun var 7-8 år gammel da stillingen kræver mere koncentration... og husk... ingen super langturer med de helt små, da de har det med at falde i søvn smiley

• #6   23. jan 2007 Loven siger, at børnene SKAL kunne nå fodhvilerne.
    Min datter var 10 da hun var med første gang, først der fik jeg mc. Hendes kørejakke indeholdt et bånd, der skulle spændes omkring føreren. Det røg promte af !!! Istedet købte jeg et nyrebælte fra Held, med "børnehåndtag". Fungerer helt kanon, og nu 2 år senere.

Tulle

• #7   23. jan 2007 Vores datter var 3 år da jeg begyndte at have hende med ud at køre. Se evt mit fotoalbum
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=549

• #8   23. jan 2007 Brian. Søde børn du har ....
    Jeg selv har haft min (daværende) mindste med siden hun var ca 5-6 år på meget små ture og en længere 10dages ferietur Norge/Sverige , men der skulle man holde rimelige ofte vil da hun ellers faldt i søvn bagpå...

• #9   23. jan 2007 vil=hvil smiley

• #10   23. jan 2007 Jeg læste at sundhedsstyrelsen fradråder at børn under en eller anden alder (som jeg ikke husker) i at bruge hjelm, fordi den er så tung at den kan give permanente skader på nakke hos barnet!

Når det er sagt, så har jeg da selv kørt korte ture med knægten (5 år) og han får selvfølgelig hjelm på uanset anbefalinger.

Jeg prøver lige om jeg kan finde linket til sundehedsstyrelsens anbefalinger igen...

• #12   24. jan 2007 Det er fedt at køre med børnene, indtil de bliver så store, at de hugger kværnen smiley

De skal kunne nå nogle fodhvilere, standard eller noget specielt. De skal kunne holde fast, så du mærker, at de holder fast - f.eks ekstra bælte om livet på dig. Barnesæde er også en mulighed.

Under syv (eller afh.af hvor store og stærke de er) skal de ikke have en rigtig hjelm på. Den bliver for tung og kan knække nakken på dem. Man kan dog med fordel anvende en stærk cykelhjelm. Den er meget lettere og absolut bedre end ingenting.

Sørg for at være i kontakt med dem. De har det med at falde i søvn. Et samtaleanlæg er en god ting. Kør ikke for langt af gangen.

Det der med at falde i søvn, gælder ikke bare de små:

Efer en bakkeåbning for et par år siden, havde jeg min søn med. Han var 14 på det tidspunkt! Da vi var godt halvvejs, kunne jeg mærke, at hans arme begyndte at synke, mens vi kørte på motorvejen. Når dette sker, så prikker jeg til ham, og han reagerer så ved at klemme eller rykke - aftaler vi altid har haft.

Han reagerede ikke!!! - jeg standsede, og måtte vække ham! Resten af turen foregår så med 50 kmt , åben hjelm og masser af snak og fællessang!

• #13   24. jan 2007 Reglerne iflg.færdselsloven er .:
    -Børn 8-15 år skal anvende godkendt fastspændt styrthjælm .
    -En passager på motorcykel skal sidde med et ben på hver side af motorcyklen og med føderne på fodhvilerne.
    Mvh PeterS

• #15   24. jan 2007 Hej Køb en nimbus med sidevogn, den er super til mindre børn Selvsagt ikke alle der har mulighed:lyst, til det men sjov er det.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #16   24. jan 2007 Mange tak for alle jeres svar - jeg spurgte fordi jeg overvejer at købe en motorcykel igen - har engang haft en gammel gs750.

Jeg køber nok én til foråret, men venter lige et par år med at tage sønnen med - han er kun 3 og hans sikkerhed kommer selvfølgelig før alt andet..

• #17   24. jan 2007 Lars H...Hatten af for din sidste kommentar...
    God mc-sommer

Kommentér på:
Børn og MC

Annonce