2.040 visninger
|
Oprettet:
Michelin road 5 dæk {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har denne mc suzuki gsx-1250-fa 2016
Og jeg har bestemt mig for at købe Michelin road 5 dæk, da de skulle holde til en god slat km.
Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal vælge GT modellen da jeg har en sport turing, og efter min forståelse er GT til tunge motorcykeler.
Der er også en model der hedder trial.
Jeg har svært ved at finde ud af hvad forskellen er.
Nogen der har forstand på disse forskellige typer road 5 dæk og hvilken model som passer til min mc?
Standard, GT eller trial.
Tak
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 657
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Michelin Pilot Road GT - "Langtursentusiaster og ejer touring-motorcykler som BMW R 1200 RT, BMW K 1600 GT, Yamaha FJR 1300 mfl." - f.eks. også en GSX1250 som falder perfekt ind under denne kategori!
Jeg aner ikke hvorfra du får tyngbeskrivelsen ind under din rådgivning?
@Jess N: Hvad angår holdbarhed, sikkerhed, vådt føre og lange ture....så finder du næppe noget dæk - som til din MC type - er bedre! Bevares, du kan vælge et langt bedre dæk til Track Days (hvis du praktiserer dette), men all-round hvor du som Touring-kører må forlade dig på, at du møder kulde, vådt føre, løst underlag - og ikke altid har optimale forhold i stil med Cafe´og is-kiosk piloterne i sol vejr har.....tja, så går du bestemt ikke galt i byen med det valg!
Med over +25-30k km årligt / touring - så har jeg afprøvet lidt af hvert......men Pilot Road "serien" skuffer aldrig....
aug 2008
maj 2019
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3
Hvor har du set disse anbefalinger omkring banditten?
aug 2008
maj 2019
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3
Så du vil anbefale at jeg vælger Road 5 GT?
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
aug 2008
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Metzler dækket har ligesom MI dækket en dejlig blød karkasse (her taler jeg ikke om GT varianter) og er man til det, så virker de to dæk meget ens at ha' mellem hænderne..
hvis du kører meget to på Mc'en vil jeg overveje en GT variant, ellers ikke, jeg vil blot blive på "den gode" side mht. trykket i dækket, noget der ligner 2.6 bar i koldt vejr, og måske 2.8 i varmt vejr og ca. 2.4 - 2.5 bar foran..
Go sæson :o)
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 33 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 191
sep 2010
Følger: 21 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 92
apr 2006
Inden du roder dig yderlig ud på tynd is, så kan jeg berette om den absolut største forskel på Metzeler roadtec™ 01 og Pilot Road - både med "GT" såvel uden.... Pilot Road bliver hurtigere varme - specielt under kolde og våde forhold. De holder desuden varmen bedre - og dermed bedre hæftning. På en ganske almindelig dansk sommerdag er der ikke den store forskel på dæk x, y eller z - forskellen kommer primært på piloten eller når vi rammer den ydre grænse ift. kulde og fugt/vand. Lige DER gør dækket den største forskel på den almene chauffør hvor talentet plejer at løbe tør for enten asfalt eller vej. Så hvis du tager turen til ishuset - fair nok....kør med hvad du vil - does'nt matter.... men hvis du kommer rundt på kloden uagtet vejr, så gør dig selv en tjeneste; Vælg det bedste allround dæk der findes! Bum!
okt 2010
apr 2006
Are we clear?
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Jeg kører selv på Angel GT på min BMW k100, og det er et fantastisk dæk til sportstouring
okt 2010
apr 2006
okt 2010
jul 2008
Ingen - heller ikke dig... har nogen erfaring med dækket monteret og kørt på, og gad du (kan du) læse, så se efter hvad jeg skriver, det er ene og alene følelsen i hånden jeg skriver om..
At nogen forærer dig gratis dæk, i håb om du skriver lidt godt herom endnu, er en gåde at forstå - og test nu ikke dette udsagn, husk nettet glemmer ikke, så de gamle opslag med dig og nogle Michelin Pilot'Road findes sikkert stadig derude et sted - blot så ingen er i tvivl om, at dine meninger er købt og betalt for..
At du farer frem på den her måde, overskriver andres meninger og erfaringer, det er hovedrystende... om det kan forståes nogen vil ligge dæk til ?
Are we clear.............................
apr 2006
Når du lovpriser dine lortedæk (uagtet brand/type), så bør du nok holde dig til DET du reelt ved....alt andet er bare.....igen (nettet glemmer ikke) tomme ord tilsat varmluftsballon konsistens....
....heldigt for Facebook-tastatur-kriger som dig, at du kan læse dig til ubrugelige tests på nettet - og at du på den konto tager det for fakta! Forøvrigt - blot for at give dig "behind the scenes", så har jeg aldrig modtaget penge for at køre på bestemte dæk eller lignende. Til forskel for dig og din opblæste holdning, så farter jeg rundt på en masse forskellige dæk - for at afprøve grænser pro/contra .... og når jeg møder noget som er godt, så har JEG en holdning - du kan fint have din - det lever jeg fint med!
Clear?
jul 2008
"og når jeg møder noget som er godt, så har JEG en holdning"..... fakta er her, at du trods dit udsagn herom, IKKE og umuligt har mødt det nye Metzler dæk jeg skrev om, altså en lodret løgn fra dig.. og istedet for at skrive, fuck jeg så ikke det var et nyt dæk - vi er videre, så blæser du dig endnu mere op.. internet kriger go' tur, for jeg er sikker på du er helt alene i verden, jeg kan ikke komme på et eneste menneske, der ikke vil gå til i din overvældende skygge af vid og intellekt....
apr 2006
Når eller hvis du har noget erfaring du vil dele - så gør det! Indtil da....klap hesten og pas din "Fatboy" med lidt polish.... Go' arbejdslyst
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Testen vil sikkert kunne bruges i forhold til andre "store" cykler.
Den er godt nok skrevet på tysk, men det finder i jo vel ud af alligevel?
https://www.motorradonline.de/zubehoer/sechs-tourenreifen-im-4000-kilometer-test-reifendimensionen-120-70-zr-17-180-55-zr-17/
apr 2006
Min pointe - for at skære det ud i pap er, at alle dæk under optimale forhold er mere eller mindre præcis lige-så-gode - og at den typiske pilot ej heller kan udnytte det potientiale et dæk tilbyder. Det er meget få som reelt kan udnytte og bringe det ud over kanten. Den typiske "dæk test" foregår på en bane, ingen trafik og med ofte meget erfarne piloter, som kan håndtere en given MC langt bedre end snittet af ejere kan. De kører tusindevis af KM årligt og har stor erfaring med håndtering. Og DET betyde en forskel.
Og så er der "alle os andre" der opnår erfaringen på offentlige veje, asfalt som svinger, asfalt som er kold, varm, våd og en kombination af det hele. Os der nogle gange kedeligt får erfaring når anden trafik færdes om ørerne på os.
...sidste kategori har også sine egne erfaringer over tid og får derved sine præferencer for plus/minus - og igen, vi kan ikke alle være enige om hvad der virker for "mig" virker også for "dig". Så alt den optegnelse og forsøg på at kuldsejle en ellers sober debat og dialog med sort/hvide holdninger - ak ja - den kunne vi godt være foruden, for den tjener intet formål. Også dette sagt, når søndags-piloter blander sig med "jeg tror nok" eller "jeg har hørt at"....så begynder dialogen at tage form i stil med dumt, farligt og forkert. Jeg tænker ikke at nogen - som i overhovedet - er tjent med at styrte, crashe og sætte liv og lemmer på spil førend erfaringen nødvendigvis er tilstede?
Jeg har det fint med at fremdrage nogle karaktertræk for et bestemt dæk (jf. ovenstående), hvor producenten oplyser om nogle tekniske detaljer- og derved kan udlede, at dækket jf. tidligere model f.eks stadig vil være længere om at hæfte på våde, kolde eller kombinerede asfalt veje.
I sidste instans handler det om at opsætte et filter - og finde det som for dig virker! Så kan det godt være at en afdanket OY'er pilot har nogle holdninger oparbejdet under pudsearbejdet på hans gamle riskoger - men sorry to say - det kan jeg bare ikke tage seriøst.
Michelin road 5 dæk