{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Behagelig Racer? {{forumTopicSubject}}

Yes.... Så blev teoriprøven overstået her til morgen og nu venter kun den praktiske prøve.

Jeg går og kigge på MC og har været meget vidt omkring, men er nået frem til at jeg gerne vil have noget racermc. Så derfor dette spørgsmål;

Hvilken racer er mest "behagelig" at køre længere stræk på? Med længere strær mener jeg ikke fra århus til KBH og retur igen.... bare stræk på halvanden til 2 timer ad gangen. Jeg har 3 i kikkerten. CBR 600 RR, GSX-R600 K7, eller Kawa ZX6R Ninja.

Håber på lidt hjælp her

mvh
Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behagelig Racer?
  • #1   16. okt 2007 det kan du på dem alle, kommer også an på hvor høj du er og saådan, men du må ud og prøve at sidde på dem

• #2   16. okt 2007 En CBR 600 Honda, går du bestemt ikke galt i byen med.

• #3   16. okt 2007 Syntes generelt ikke Touring cykler er pæne og vil også gerne ha en som man kan "kaste lidt rundt" på de snoede veje.....Jeg er ca 175 cm høj...

• #4   16. okt 2007 hvad synes du om min?

den er faktisk en R6 i forklædning, kører ganske fortræffeligt

• #5   16. okt 2007 Først og fremmest tillykke med Teori.

Men hvis jeg var dig ville jeg prøve prøve og så lige prøve en gang til.
    F.eks sådan en som min er en ganse udemørket tuering samt racer. Dette er bare min mening efter jeg har prøvet nolge stykker, men prøv dig frem og du finder den rigtige,,

• #6   16. okt 2007 Ingen af SUPERSPORT 600cc cyklerne tilbyder nogen form for komfort !!!

det skulle da lige være triumph.......

• #7   16. okt 2007 ellers ville jeg nok overveje en bmw 800 s...måske ikke lige racer men fin til den slags ture og økonomien i den er rigtig rigtig god også hvad angår service og ikke mindst forsikring, som idag næsten er gældende for hvilken bike man vælger!!
    nå ja jeg er jo selvfølgelig lidt "farvet" af det valg smiley

• #8   16. okt 2007 Morten....hvorfor så ikke prøve dig frem med Naken-bike-stilen ??
    Noget a´ la´ Honda Hornet 600 - skide sjovt !!
    ...og med en ganske lille styrkåbe kan man altså også køre nogle timer ad gangen uden at blive helt skæv i kroppen.
    + man også slipper for at la´ sig friste til at køre på den forkerte side af 200 !!
    ;O)

• #9   16. okt 2007 Jeg kører CBR 600, og som Hekto skriver så er racere sjældent behagelige at køre langt på...

De længste stræk jeg har kørt er fra Kbh til Skagen, og det er også med 2 timers stræk (det passer meget godt til en tankfuld) - de første stræk det går, men så begynder man blive godt stiv i kroppen...

Jeg kan ikke hjælpe dig, hvilken af de 3 du skal købe, da jeg kun har kørt CBR600, men den er jeg til gengæld rigtig godt tilfreds med...

• #10   16. okt 2007 Vælg noget lidt blødere end de 3 nævnte.
    CBR600f, VFR750/800, ZZR600 eller YZF600 Thundercat er alle MC'er der følger med racer 600'erne på en snoet landevej, men slet ikke så belastende at køre på.
    Ud og prøv

• #11   16. okt 2007 En meget behagelig ræser kunne være:
    Dam dam daaaaaaaaaaaaaaaaam Aprilia RSV Mille, er både sidder man fino og kan kastes rundt *S*

• #12   16. okt 2007 Hekto hehehe en racer med komfort som en chopper
    hmmm
    hvad med at købe en Super motard den kan smides rundt og så sidder man ligesom man vil ....
    længere stræk kan godt gøres over et par dage med moderat fart endda på baghjul hele vejen hvis du vil

• #13   16. okt 2007 Jan...har du nu drukket af natpotten igen ????

Hvis sådan en SkruTuono er så fed at køre på, hvorfor kører du så ikke noget mere ???
    ;O)
    (Flyverskjul).......

• #14   16. okt 2007 sport + touring = VFR800 eller XX1100 Blackbird.
    Giver nok den mest behagelige kørsel, specielt for bagsædepassageren *GG*

Af de cykler du nævner har jeg kun prøvet CBR600RR og den sidder man nærmest i fosterstilling på ( er nok ikke meget anderledes på de andre ) og der syntes jeg faktisk at kørestillingen på min F3'er var mere behagelig......
    Men som skrevet ud og kig og prøv dem.

God jagt smiley

• #15   16. okt 2007 Tillykke... jeg havde sådan en gsxr600k7 den sad jeg godt på jeg er 175... igen det er noget med ens højde...

• #16   16. okt 2007 hehe Hekto smiley Du har så meget fat i det der gælder for mange personer smiley

• #17   16. okt 2007 R6R6R6R6R6
    det virker

• #18   16. okt 2007 Hvis ikke det SKAL være en ny mc, kunne du jo også overveje en ældre FireBlade? Den er ihvertfald rimelig komfortabel af en racer at være.

• #19   16. okt 2007 en SRAD er også rigtig god at sidde på hvis man er over 180 høj smiley

• #20   16. okt 2007 ja, en sc44 fireblade har fint plads til 115 kg halvfed bodybuilder, så en alm byget på 175 vil føle der er oceaner af plads......

den har osse mere moment og bedre bremser en de der små 600cc raketter.....

men bestemt ikke en startcykel !!

• #21   16. okt 2007 James B

Jan...har du nu drukket af natpotten igen ????

Hvis sådan en SkruTuono er så fed at køre på, hvorfor kører du så ikke noget mere ???
    ;O)
    (Flyverskjul).....

mmmmm næste år ja næste år *S*

Iår har været bundrekort med hensyn til kørsel.

Grund nummer:
    1)Købte nyt hus, ting tager tid
    2)Haven i punkt 1 lignede L###
    3)Punkt 1 skulle have en kærlig hånd
    4)Der var vist noget med et bryllup i år
    5)Sikke et lorte vejr
    6)Bruger ikke min mc som transport ... Den er udelukkende legetøj *S*

• #22   16. okt 2007 man kan da starte på alt .... smiley men tegn en livsforsikring som mcfører inden

og så ellers prøv alt det du syntes er aktuelt
    alle : CBR modeller
    : ZX modeller og ZZR 1400
    : GSXR modeller og busa
    så finder du sikkert hvad du søger
    hvis ikke så tag en GS 500 , det går aldrig helt galt smiley

• #24   16. okt 2007 lidt ligesom koen derhjemme der skal have presset hendes store fede røv ned i en minimal G-streng for hun har set en reklame i tv ..... en og alene i håbet om at hun så ligner hende fra tvreklamen ..........

den holder heller ikke !

• #25   16. okt 2007 Har aldrig siddet på noget bedre til touring end min Fireblade SC 28.
    Hævedede styret 20mm så sad jeg som i den bedste stol. Kørte turen fra Holland 850km i et stræk (ja de skulle benzin på)
    Så ja RR modeler er fortræffelige til touring kørsel.
    Så køb endelig en sportmaskine.

• #26   16. okt 2007 Honda ST 1100 med lattergas og kåbeglasset i nederste hak !

• #27   16. okt 2007 Tusind tak for de mange svar. Rart med noget feedback fra folk som har været i gamet længere end jeg selv.
    mht nakedbikes så har jeg selv været omkring det, men efter at have været ude og køre motorvej på en ER-5 så er jeg gået fra det igen, da jeg ganske enkelt ikke syntes det er behageligt med alt den blæst.....MEN en minikåbe kan måske gøre underværker.
    Jeg vil gerne ha en kværn som er hurtig og rigtig sjov både i sving og på langside, men også som jeg selv syntes er fed at se på. Er egentligt ligeglad med hvad andre syntes om udseenet på min bike.....

Jeg køber kun nyere brugt (05 og frem) da jeg før har været uheldig i mht at købe brugte køretøjer...

• #28   16. okt 2007 Nå ja...R6 er også med i opløbet

• #29   16. okt 2007 Du KAN jo bare købe hos en forhandler og så få et års 100% garanti.

Desuden, det er jo begrænset hvor slemt man kan brænde sig med en 7-8 år gammel mc der har gået 30.000km - hvis man altså lige kigger den igennem før man handler.

• #30   16. okt 2007 Selv indenfor racer-genren er der stor forskel... Jeg har bl.a. prøvet ZX6-R 636 og Daytona 675 og begge MC'er er rene touringmotorcykler sammenligniet med min egen... OH HVORFOR vælger jeg altid disse crappy maskiner smiley

• #31   16. okt 2007 yamahe fazer er en perfekt cykel at starte på 98 hk 63 nm jeg har en til salg billigt!! hvis det har interresse for 80000, skriv i min profil hvis det er noget??? Mvh Allan

• #32   16. okt 2007 p.s fra 05 km 13000 med tre år garanti på motor

• #33   16. okt 2007 Hekto> Måske nogle gerne vil se sig selv, fordi de rent faktisk er så pæne at de kan holde ud at glo sig selv i spejlet... Har du et spejl? smiley smiley

Sebastian> En SRAD god at sidde på?!?!... Enten har du, eller også har jeg, en meget mærkelig kropsbygning, for den er da noget nær det mest forfærdelige at køre på, når vi snakker komfort... smiley (Den er tilgængæld topfed at kaste rundt på landevejen smiley ) PS: Jeg <b>er</b> 182 cm høj

Kommentér på:
Behagelig Racer?

Annonce