{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

civiliceret racer {{forumTopicSubject}}

Hej igen folkens....Mit sidste indlæg vedr en behagelig racer gav ikke ret meget brugbart info, så nu prøver jeg en anderledes fremgangsmåde....

Kwak ZX6RR (Nye model) og GSX-R K7, hvilken bike opfører sig mest "civiliseret" og er mest letkørt? Vil helst ikke ha en bike som jeg bliver skalperet af hvis jeg vrider øret bare lidt rundt på den. Den skal ha tilpas moment til at overhale på motorvej, uden at jeg skal 4 gear ned og op i en halv million omd.

Fuck komforten - den skal bare være letkørt også for en "rookie" på 26.

mvh
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  civiliceret racer
  • #1   2. nov 2007 hvad med at kigge efter en v2 istedet så??



  • #2   2. nov 2007 vælg Hondaen..

    De er civiliserede...


  • #3   2. nov 2007 Er helt enig med peter s
    Honda tilgiver dig de fejl du laver i langt højer grad end nogen anden cykler ( Måske lige med undtagelse af Triumphs nye 675'er)


  • #4   2. nov 2007 Hmm....okay.... Har bare hørt og læst at Honda CBR600RR ikke er brugbar på gaden men kun på banen?

    CBR 600 F er ikke en mulighed for mig


  • #5   2. nov 2007 Hvorfor er CBR 600 F ikke en mulighed?

  • #6   2. nov 2007 med risiko for at blive buuuet ud vil jeg lige henlede opmærksomheden på bmw 800s som har i bike "tæsket" den ny vfr 800 v tech....på nær på tophastighed, mn ellers ALT andet...
    ups og så koster den billigt i forsikrng hos if,....prøv den sgu!!! smiley


  • #7   2. nov 2007 CBR 600 RR er mindst lige så brugbar som R6 eller ZX6RR, GSXR 600 - på gaden...??

  • #8   2. nov 2007 Jeg vil også foreslå en V2. Og joooo en SV1000 er da en mulighed smiley

  • #9   2. nov 2007 At dømme ud fra dine ønsker, lyder det som om du skal have en cykel med V2-motor.
    En SV1000 eller måske en Ducati ville måske være en mulighed..
    SV100 er en sport-turing og eks. en 748 Duc er jo en racer.

    Jeg ville overveje en 2'er.


  • #11   2. nov 2007 P - D - F
    Prøv Dig Frem

    ;o)


  • #12   2. nov 2007 CBR600 F Er ikke en mulighed fordi jeg ganske enkelt syntes at den er dødkedelig at se på - Det må også gerne være en fryd for øjet smiley

    Triumph var måske også en mulighed. Duc har jeg også overvejet, men kan simpelthen ikke finde ud af om det er noget skrammel eller ej. der er jo delte meninger. en 900SS er ellers en fin bike

    Tak for feedback smiley

    mvh
    Morten


  • #13   2. nov 2007 Lige en sidebemærkning - En SV1000 er BESTEMT også interessant, men er den ikke for vild til en rookie? Jeg er godt nok ikke en fartjunkie, men vil alligevel gerne ha en der render 160 uden problemer og samtidig har overskud til en kvik overhaling....Troede bare at en V2 ville være for syg pga det overdrevne moment som formentlig ville sørge for en udskridning i sving og en baldret mc til mig...

  • #14   2. nov 2007 Som B2 siger er en BMW F 800s til ca 150k et rigtigt godt valg. Hvis du skal have en pålidelig allround mc, er Yamaha FZ6 med 98 Hk til ca 100k også et godt bud.

  • #15   2. nov 2007 Jeg har købt en Ducati 620S som min begynder mc, og synes bestemt den er lækker at køre på. Den har altid overskud til en overhaling, og går da også knap 200 på toppen.
    Har prøvet de andre cykler der er nævnt indtil videre, og har til dagsdato overhovet ikke fortrudt at jeg har købt en Ducati.
    Så hvis det skal være en V2, så vælg da helt klart en Ducati. Hvis du vel og mærkedet kan undvære kasko, for det er sku dyrt på sådan en.


  • #16   2. nov 2007 7500 med fuld kasko for en 748 Biposto er da ikke slemt smiley Har undersøgt den....Det syge er så at en 900 SS er dyrere end en 916 eller en 996..... kun fordi den hedder super sport.

    Hvad med reservedele og service og så'n?


  • #17   2. nov 2007 Jeg er meget Rookie - Det er min første MC. Men jeg er ikke drengerøv på samme måde som jeg måske var for 5 år siden. Har EKSTREM stor respekt for fart, men vil alligevel gerne ha noget jeg ved "godt kan" og som har et godt kraftoverskud - Samtidig med at det er sjovt at køre på og til at tumle...

  • #18   2. nov 2007 Morten K

    Se lige på forsikringerne INDEN du køber....bittert at købe en mc og så betale KASSEN for forsikring.


  • #19   2. nov 2007 Tror et stort service på en Ducati, som på min skal laves ved hvert 20.000km, koster ca.5000-6000kr.
    Men det er ikke sværere end man selv kan gøre det, hvis man har lidt tekniske snilde.

    Damn, hvilket forsikring har du? Dem jeg har snakket med, er bare nogle ********* hvad angår forsikring til mig.


  • #20   2. nov 2007 Forsikringerne er INTET problem. 6000 for en SV1000 f.eks.... Og 10 for en ny ZX6RR.... Jeg har ancinnitet via bil smiley Så det er bare at finde biken. Den eneste begrænsning der er er mine egne evner og dem skal man også være voksen nok til at kende smiley

  • #21   2. nov 2007 En SV1000 kan godt køres af en førsteårs rookie med lidt substans mellem ørerne. Forsikringen er billig - hvis du køber en naked og samtidigt føles farten meget mere intens på en sådan.

  • #22   2. nov 2007 Carsten - Kan godt mærke at du slemt gerne vil af med din Bike smiley Den er også RIGTIG sprød og jeg har kigget langt efter den på DBA smiley Men regner ikke med at købe bike før omkring jul, måske først i det nye år. Og en SV kunne måske være en mulighed, men den skal prøves først så jeg kan se om det moment tager magten fra mig smiley

  • #23   2. nov 2007 Næh, for jeg har et par købere til min. Men prøv helt sikkert en - men gør det på tør og varm asfalt!!!! og brug så et par måneder af den nye sæson på at lære den at kende.

  • #24   2. nov 2007 Hej Morten K.
    Du har fuldstændig ret.
    En SV1000 kan være et skræmende (på den fede måde smiley ) bekendtskab, specielt for rookies. Den har et mega moment og er ikke bange for at simde med røven i de første 2-3 gear. Når det er sagt, så har jeg selv kørt GSF 600, CB 600, ZX636R og nu SV1000N. Jeg har fundet ud af at ccm er noget der dur smiley om det så skal være en række-4`r eller v2`r... tjaa det er vel nærmest et spørgsmål om smag og temperament. Som Robert A skriver. Prøv dig frem og husk at det er dig der styrer gashåndtaget så du skal ikke være bange for at vælge en stor mc, bare du tænker dig om.
    God fornøjelse

    Vh.
    Jacob


  • #25   2. nov 2007 De 2 ting du nævner i din overskrift hænger ikke rigtig sammen.

    Dog skal det siges at jeg har prøvet både min egen (00'er) og en 06'er af R6ere (Ikke helt dem du nævner - ved det godt).
    Men min egen er altså noget mere brugbar på vej end den nye er. Eller det er min opfattelse af den..

    Men ud og prøve.. Eneste måde du kan finde ud af hva du vil have!


  • #26   2. nov 2007 hvad med en Aprilia SL 1000 Falco. Du får der en maskine med kæmpe moment, utrolig letkørt, hamrende god kørestilling og så er der LYDEN!!!!

    Mvh
    Poul


  • #27   2. nov 2007 Tak for hjælpen - Det var sgu nogle svar man kan håndtere og bruge til noget. Jeg er blevet klogere, meget klogere.
    Jeg er ikke dum og er god til at kende mine egne begrænsninger og ikke køre over evne. Så nu er jeg ikke helt så bange for at springe på en SV1000 og se hvad det er for en brølabe.....Det jo mig selv der drejer på rouladen smiley

    Meeen det kommer sgu nok til at stå mellem SV1000 og en ZX6RR


  • #28   2. nov 2007 Lige den sidste - en SV650 er den helt udenfor kategori i denne sammenhæng? Bliver den for hurtigt kedelig?

  • #30   2. nov 2007 ellers køb min SP1er den er fornuftig , nemt kørt , og trækker fint helt fra bunden af rouladen og helt op til hvor forhjulet hænger rigtigt højt i luften
    det med forhjulet styres meget nemt på gassen


  • #31   2. nov 2007 med din mangel på erfaring, - ja så skal du nok kigge i 600 klassen, - sv650 er et fint bud, det er en cbr600 også, men er du mere til moment i mellemområdet, ja så skal du have noget med v-motor.
    I bund og grund skal du jo have en cykel, som du kan være på, - ok kørestilling, og som fungerer godt, mht, affjedring og bremser, - motormæssigt behøver du ikke 120 hk, du kan fint klare dig med 70. Og den første cykel er altid en speciel oplevelse, - om der så står honda, yamaha, suzuki, ducati, - you name it.

    ud og prøv noget forskelligt...

    og god fornøjelse.

    mvh Offslow


  • #32   2. nov 2007 Tak smiley

    Rart med noget konstruktivt fra folk der ikke er "farvede" af deres egne maskiner smiley
    Jeg har fået en masse brugbart feedback - Det skal i alle have tak for.
    God weekend smiley

    mvh
    Morten


  • #33   2. nov 2007 Den seneste CBR600rr har i div. test fået ros for at være den bedste i sin klasse til gadebrug. Klart mit valg hvis det skulle være en 4 cylindret japaner i den klasse.
    Ville dog nok selv springe på en Street Triple 675 fra Triumph.


  • #34   2. nov 2007 Vil gi spirillen ret. SP 1 er det fedeste .Den sjoveste jeg nogensinde har prøvet
    Mvh slumme


  • #35   3. nov 2007 Nu kan jeg ikke helt hitte ud af om du vil have helt ny mc,
    Men ellers hvad med en suzuki tl1000r ?
    Kunne nemt blive min næste cykel smiley


Kommentér på:
civiliceret racer

Annonce