2.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Støbte vs egerfælge Støbte vs egerfælge

God formiddag,

Er der vægt mæssigt stor forskel på støbte fælge kontra egerfælge? Og hvorfor er det enduro, Motard og lignende har egerfælge når alm gade cykler har støbte aluhjul?

Og hvor erhverver man sig egerfælge?

Spørger da jeg er igang med en ombygning af en SV650(snegle-projekt) hvor jeg overvejer at sætter hjul på med eger i stedet for at få pulverlakeret de originale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støbte vs egerfælge
  • #1   2. aug 2019 Egerfælge bruges oftest på adventure og scrambler typer, da de er mere fleksible hvis de rammer sten og større ujævnheder, støbte fælge risikerer at få brud eller buler i stedet. Ellers er det mest æstetik, jeg ved ikke om de er tungere eller lettere.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #2   2. aug 2019 Egeefælge kan tåle langt flere prygl.

I de bredder du skal have som er 3,5 tommer foran og 4,5 eller 5 tommer bag, så er de tungere end alufælge. Men for fanden hbor ser det godt ud. smiley

• #3   2. aug 2019 Ok, sådan rigtig meget tungere i reel vægt - eller mere ift roterende vægt? Der siger de kloge hoveder jo 1kgs gør vanvittig meget - men nok ikke noget jeg mærker som jeg kører.

Synes nemlig også der ser rigtig lækkert ud - og meget anderledes.
    Men hvor køber man dem? “Kender” en som kan strikke dem det kun kan købes i dele?

• #4   2. aug 2019 Hvis det bare drejer sig om alm. kørsel til ishuset, så kan et kg. fra eller til være fuldstændig ligegyldigt. Skal du køre på bane, så er det nok noget andet.

• Sajmon ™

#5   2. aug 2019 Jeg ville skyde efter fælge fra f.eks en XT660X. De er nemme at tilpasse til din cykel.

• Sajmon ™

#7   2. aug 2019 Det er derfor man køber egerfælge med alu nav og ringe, og rustfri eger. smiley

• #8   2. aug 2019 det ved rengøring tænker jeg ikke over - gør jeg mig ærlig talt alligevel ikke så meget i alligevel.

Når du siger tilpasning. Er det så at få strikket remmen på et nyt nav? Er det noget med indpresningen på en motorcykel fælg som der er med bilfælge?

• Sajmon ™

#9   2. aug 2019 Det er kun et par bøsninger du skal lave for at få dem på.

• #10   2. aug 2019 Det lyder jo til at have med at gøre! Og så passer bremser osv? Lyder nærmest som plug’n’play.

Så skal jeg jo bare finde sådan et hjulsæt....

• #11   2. aug 2019 Tak!

• #12   2. aug 2019 Helt enig i at støbte følge er lettere at holde - blev SÅ glad for mine sorte fælge på Honda VF -Serne, efter jeg havde anskaffet en GB500 og rengjort egerhjulene et par gange...

Derudover skal egerhjulene efterspændes indimellem ..

Kommentér på:
Støbte vs egerfælge

Annonce