1.815 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål til crosser folket. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal til at køre cross. Har kørt lidt på en ktm 520 4t.
Hvad skal man vælge 2 eller 4 takt. Tænker på vedligeholdelse(udskiftning af stempel). På en 2 takt er det jo lige til at skifte et stempel, men der imod med en 4 takt der er jo ventiler, knastkæde og en masse andet der skal af for at skifte stemplet.
Hvor langt tid imellem går der før at man skal skifte stempel og lejer på henholdsvis 2 og 4 takt.
Lad mig høre jeres mening om dette.
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 453
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 125
Stemplet er jo hele tiden velsmurt af motorolien på 4 takteren og der er foring hele vejen rundt. Skifter man tit motorolie så man får koblingsstøvet ud burde 4 takteren være mere stabil.
En 4 takter leverer også kræfterne mere blødt end 2 takteren.
Har dog i de næsten 10år jeg nåede at køre cross på hyggeplan kun kørt 2 takt, jeg syntes de lyder fedt og så kan jeg godt lide 2 takterens måde ligepludselig at tænde af på.
Spørgsmål til crosser folket.