{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

spørgsmål til crosser folket {{forumTopicSubject}}

Hey folks.

så kom tiden hvor jeg overvejede en crosser - som lege tøj ikke til at kører gade på, men jeg har dov mine kvaler.
ang konstant udskiftning af dele - 3-4 timer for et olie skift og 2 timer for skift af noget andet osv. Det må jo kræve en syg pengepung...

så vil gerne hører:
hvilken model anbefalder i kloge mennesker hvis jeg går efter stabilitet mere end død over maskinen efter 3 timer -cykler

i så fald at der ikke findes en "stabil" crosser så hvilken er billigst at holde kørerne sådan reservedele mæssigt
af hvad i ved af

hvad skal skiftes sådan time mæssigt

håber i vil bidrage med noget viden smiley

mvh
Kevin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til crosser folket
  • #1   6. aug 2008 er det nye cykler vi snakker om? eller må de gerne have et par år eller mange på bagen? hvad er budgettet?

    under alle omstændigheder bør du vælge efter effekt - vel at mærke den laveste du kan finde i en given motorstørrelse!
    selvfølgeligt en firtakter.
    gerne med oringskæde/xring


    jeg havde også mest mine crossere som legeredskaber.. jeg valgte husqvarna fordi de ikke satster på højeste effekt, men bedste affjedring og holdbarhed. da jeg (mine forældre) købte min første var de de eneste der brugte oringskæde! siger lidt om tankegangen smiley


  • #2   6. aug 2008 bugdet stort set lige meget - helst cykler med nogle år på bagen

  • #3   6. aug 2008 En 4takter koster knaster hvis den springer i luften, der er en 2takter billigere.
    men 3 timer er altså også en del for en crosser


  • #4   6. aug 2008 hmmm budgetter:
    hvis vi siger år 2000 som ældste
    0-8000 = generelt en masse kinagøjl
    8000-15000 = mest børnecrossere 65-125 kubik, enkelte 250'ere
    15k-20k = mange nyere børenecrossere, 250'ere, og enkelte 450'ere
    20k-30k = mange 250/450'ere, enkelte 525'ere


  • #5   6. aug 2008 Køb en 250 2 takt, det er den mest holdbare cykel, andgående olieskift så skal det skiftes mellem 3-5 timer men den tager 750 ml olie og en liter koster cirka 120 kr så det burde være til at overkomme, tager cirka 10 min at skifte.

  • #6   6. aug 2008 okay. jeg takker for de gode råd! nu har jeg da noget og gå efter!


  • #7   6. aug 2008 hva så kev vil ud du til at have en ny kværn??
    så har du vil ikke tid til at kører så meget på banditen, men du ringer bare hvis du mener den skal luftes og du ikke har tiden... smiley


Kommentér på:
spørgsmål til crosser folket

Annonce