945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Lille --> stort kort?? Lille --> stort kort??

Skal man til ny køreprøve for at få det store mc kort når man allerede har det lille??

har haft det i godt 3 år og er fyldt 21!! da jeg tog det blev jeg fortalt at jeg efter 2 år fik tilsendt et nyt kørekort med stort mc!!

nogen der kender de regler der gælder nu??

Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille --> stort kort??
  • #1   30. maj 2005 Ja når du enten fylder 21 eller har haft MC i 2 år får du et nyt kort tilsendt.

Du skal IKKE til en ny køreprøve....

• #2   30. maj 2005 Min kørelærer sagde at jeg ikke ville få et nyt kort tilsendt, men at policen blot tog og så på datoen for udstedelse af kortet og lagde 2 år til -dermed har men retten til at køre 'stor mc'.

Ronny.

• #3   30. maj 2005 Jeg tror jeg ringer op på stationen og siger jeg skal ha et nyt så!!

tak for de hurtige svar!!

Daniel

• #4   30. maj 2005 Du får intet nyt kort. Som Ronny siger kan man på datoen se dit MC-kort er mere end 2 år.
    Du kan dog henvende dig til politiet og få udstedt et nyt. Kan være en god ide hvis man skal til udlandet.

Hvis du havde taget som 20 årig og gerne ville have det store kort når du blev 21, så skulle du til en ny køreprøve.

/
    Jesper

• #5   30. maj 2005 Jesper P: Har ret! man skal have haft det i 2år og fyldt 21år før man får det "gratis"

Hvis man er 21år og har haft det under 2 år skal man til ny køreprøve

Eller har man haft det i 2år og er 20år skal man til ny køreprøve! smiley

Men hvis du har haft det i 3år og er 21år så kigger de bare på datoen og så er den fin! smiley

• #6   30. maj 2005 Scrallar>> der tager du fejl. Hvis du tager kortet som 18 årig, kan du som 20 årig køre på stor MC ude ny prøve.
    Dog er det præcist 2 år fra udstedelses datoen, og ikke når man fylder 20

• #7   30. maj 2005 Ja det er selvf fra udstedelses datoen smiley

MIne venner skulle vertifal op til ny køreprøve.

• #8   30. maj 2005 man får IKKE tilsendt et nyt kort. Såfremt man alligevel skal have lavet nyt kørekort (eks. ved bortkomst, el. lign) så påtegnes det med AL+AS. ellers går man ud fra udstedelsesdatoen.

Peter K

Kommentér på:
Lille --> stort kort??

Annonce