549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

setup af affjedring setup af affjedring

Hej
Jeg vil gerne igang med at sætte min affjedring op så den passer til min kørestil og kropsvægt men det virker lidt overskueligt.
Har læst følgende links meget grundigt men er stadig lidt i tvivl om nogle ting så håber nogen derinde har mere styr på det.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226

http://www.ducati.dk/teknik/affjedringtouringnyt.html

Hvis jeg har forstået det rigtig bruger jeg fjederforspændingen til at justere den negative fjedervandrig (Fra cyklen står på hjul til fjederen er strukket helt ud. Altså hjulet hænger frit i luften)
For at indstille den positive fjedervandrig (Altså den sammenpresning der bliver når jeg sætter mig på cyklen) bruger jeg dæmpningsstyrke skruen som sidder nederst på forgaflen.

På min cykel af der bag på to muligheder for at indstille dæmpningsstyrken. Nemlig højhastighedsdæmpningsstyrken og lavhastighedsdæmpningstyrken. Hvordan virker de to i forhold til hinanden og hvilken skal man bruge når man indstiller?
Er der nogen der har prøvet at indstille efter sebastians mål i ovennævnte link? Er der andre mål man kan bruge eller er de nævnte de mest optimale.
Sikke en smøre, håber nogen kan hjælpe lidt. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  setup af affjedring
Kommentér på:
setup af affjedring

Annonce