Skrive direkte til Yamaha Skrive direkte til Yamaha
Hej,
Nogle gange tænker jeg godt, det kan betale sig at være lidt fremme i skoene. Efter en prøvetur på en Tracer 9000 hos min lokale Yamaha-pusher, besluttede jeg derfor, at jeg ville skrive direkte til Yamaha (altså den internationale afdeling) med lidt uopfordret feed-back og forslag til forbedringer.
Det er måske lidt fjollet, og lige netop min mening ikke fylder nok ikke ret meget, når det planlægger næste version - men på den anden side kan det vel ikke skade
Imidlertid kan jeg ikke finde nogen kontaktinformation på Yamaha hjemmeside, hverken den danske eller den internationale. Det er er næsten lidt uhyggeligt, sekt-agtigt, at man tilsyneladende ikke kan henvende sig til firmaet..
Anyway: Hvis nogen kan præsentere en e-mail-adresse til Yamaha, så har de vundet en vandretur til Nr.Snede
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 79
https://www.yamaha-motor.eu/uk/services/contact/index.aspx
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
https://www.yamaha-motor.eu/
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 705
Kontaktinformation
Henvend dig altid først til en autoriseret Yamaha forhandler med spørgsmål.
Yamaha Motor Scandinavia
C. F. Tietgens Boulevard 30, 1. th.
5220 Odense SØ
Danmark
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 319
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
Men i fuld alvor: fabrikanterne må da have brug for noget feedback fra (potentielle) kunder. Gad vide om de har sådan nogen fokusgrupper eller et eller andet. De må da have en systematisk måde at indsamle feed-back, skulle man tro!
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 705
De har testkørere, fokusgrupper, trend-spottere osv.
Og så laver de nogle målgrupper RU30 (Riders Under 30), DINKS (Double income no kids) osv.
Og så udvikler de modeller efter de segmenter/målgrupper og efter hvor stor gruppen er og hvad købekraften er.
Så ser de hvordan det sælger, og får feedback fra deres forhandlernet - og test i diverse magasiner/websider, fora osv.
Og justerer næste års model efter det.
Sådan virker marketing/udviklingsafdelinger normalt i en skøn forening.
Og ja, så har man en siddende der pænt svarer de kunder der skriver ind, og siger tak for brevet, vi tager det med i vores overvejelser - og smider brevet ud.
Kun hvis der kommer MANGE henvendelser om det samme, eller det er et kvalitetsproblem der måske er generelt bliver det sendt videre.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Skrive direkte til Yamaha