{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Vidne til dødsulykke. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Er lige kommet hjem efter den mest ubehagelige oplevelse nogensinde, og da politiet eller skadestuen ikke kunne stille proff. personale til rådighed til en lille snak med mig, må jeg lige komme af med noget af det herigennem .. burde ringe til noget familie eller venner ..

jeg er på vej hjeme fra arbejde, som har været rent kaos her til morgen, det er en helt anden og kedelig historie .. og egentlig DERFOR jeg bliver vidne til denne grimme ulykke .. jeg for afvide jeg skal arbejde i Sorø og da jeg er kommet derud får keg afvide at jeg skal til Dianalund, halvejs til Dianalund bliver jeg ringet op at jeg godt kan tage hjem da der ikke er brug for mig .. da jeg er 3km. fra mit hjem .. er lige for 500m, siden kommet ud af en rundkørsel og kører stille og roligt 70km/t med god afstand bag en anden bil .. pludseligt kommer der ovre i den anden side en bil med voldsom fart, og når kun at se at han kommer u d i rabatten i højre side, han har vel kørt et sted mellem 100-120km/t og kommer i slinger .. er ved at ramme bagenden på den forankørende og kan se han hiver i rattet for at undgør men gør det så voldsomt at han kombineret med for meget fart skrider og styre direkte mod mig og når at tænker når ender der helt galt og fabrilks prøvede jeg at undgør ham og kørte så langt ud i højre side som muligt uden at jeg selv kører i grøften, han rammer mig heldigvis ikke, men er mindre end 10cm. fra, blien skrider og det larmer helt vildt og ser i i bakspejlet at han kører direkte med siden ind i et stort træ og jeg tænker fuck, og så blev der helt stille .. mig køre min bil ind i højre side, slukke den, tage min mobiltelefon op og trykker 112 imens jeg løber alt hvad jeg overhovedet kan op mod bilen, da jeg er løbet 10-15meter giver det et slags puff i bilen og den bryder i voldsom brand .. og mens jeg løber og løber og løber alt hvad jeg kan op mod bilen for at se om jeg kan rede ham, tænker jeg sprænger lortet i luftet .. hvad hvis døren er låst .. hvad hvis han er klemt .. hvad gør jeg .. telefonen ringer stadig op og venter på at de elektroniske stemme er færdig med at tale .. da jeg er 5-8meter fra bilen, er der så mange flammer at jeg intet kan stille op .. kan ikke komme tættere end 3meter fra bilen og der kommer jeg igennem til alarmcentralen og råber alt hvad jeg kan at en bil er kørt galt, brudt i brand og der sidder en inde i den og brænder op .. og prøver at få forklaret hvor fander jeg er henne .. og han får sagt noget i retning af at vi skal prøve at spærre vejen af så dr ikke er nogen der kommer forbi .. på det tidspunkt er der kun hende der kørte foran mig og mig .. og hun stoppede først efter et stykke tid .. troee faktisk hn ville kører lige da det var skete og råbte alt hvad jeg kunne (selvom jeg nu kan se at hun aldrig ville kunne høre det) Bliv her!! .. og så vendte hun sin bil .. og det var ligesom der det gik op for mig hvad faen der egentligt var sket .. det hele gik så hurtigt og massere af tanker flø'j igennem mit hoved .. at var så tæt på at have ramt mig, jeg kunne intet gøre .. nu sidder han og brænder op .. nu er der en der mister en de har kær .. alle mulige tanker .. så kommer der en lægeambulance .. en anden ambulance .. 2 brændbiler, 2 politibiler og div. andre biler med andre mennesker som skulle gøre en masse .. og da jeg sidder og skal forklare hvad jeg har set inde i politibilen, bryder jeg sgu helt sammen .. går pludseligt op for mig hvor voldsomt det egentligt har været .. tænker det der igennem hvor jeg løber op mod bilen og skidtet går i brand og jeg tænker fuck hvad gør jeg nu .. springer lortet i luften .. kan jeg få døren op osv.
der er naturligvis flere ambulancefolk osv. der fortæller mig at jeg intet kunne gøre og han nok var død på stedet i det sekund han rammer træet .. og det er jeg sådan set elv godt klar over for bilen var næsten bukket om træet .. men det er sgu lige så meget det at der er en der har brændt, mens jeg fucking har stået og kigget på ,.. velviddende at jeg intet kunne gøre ..

jeg får afvide at de ikke kan stille noget psykologhjælp til rådighed for mig .. men jeg kunne køre ud på skadestuen og snakke med en sygeplejerske og en læge, de vidste jeg ville komme .. da jeg kom derud, begyndte hun at spørge en lille smule .. foran de andre .. mens jeg stadig var ked af det .. og sagde at det var svært for dem at gøre noget og jeg burde tage hjem og snakke med noget familie osv. ja ja tænkte jeg .. jeg tager hjem, gider ikke at være til besvær for nogen ..

Nåja .. den ene redder samt den ene politimand fortalte mig at bilen netop var meldt stjålet .. så det var en gemen, latterlig lorte tyv, der var ved at tage mit liv!!!!

ved ikke hvad fanden i skal bruge det til .. havde bare brug for at skrive et par ord om starten på en lorte søndag!..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vidne til dødsulykke.
  • #2   6. apr 2008 føj da det var sgu da alligevel en lorte start på en søndag, men heldigt han ikke ramte dig.. men som du selv skriver så få en fornuftig snak med venner og familie omkring det, det hjælper tro mig..

• #5   6. apr 2008 fuck..en frygtelig oplevelse ...sådan noget burde ingen mennesker opleve.
    jeg har selv prøvet noget lignende for efter hånden mange år siden.
    en ældre mand besluttede at tage hans eget lig og valgte at bruge min last bil som redskab til hans sidste projekt...glemmer aldrig lyden og synet af ham på vejen da jeg fik kravlet ud af minvogn og op af den grøft jeg var havnet i.
    hvis det er nogen trøst så blir det nemmere med tiden...tro mig...når man ved 100 % man har gjort alt hvad det var menneskligt muligt for at hjælpe og ulykken ikke var ens egen skyld så bliver oplevelsen nemmere fortrængt i ens bevisthed.

• #6   6. apr 2008 Godt du ikke blev ramt - og du har handlet fuldstændig korrekt og kunne ikke gøre mere. Tak for det.
    Ring også til familien og venner og fortæl om oplevelsen.
    - og alle der kender Michael - giv ham et kald.

• #7   6. apr 2008 hvis det endelig er skal der ikke ret meget til at ende et liv ....

du kan prise dig lykkelig for han ikke tog dit liv med i samme åndedrag ....

vil ikke sige han fortjænte det men.... der skal ikke meget til havde han smadret dírekte ind i dig havde du nok heller ike haft det godt ... mildest talt...
    jeg kender en lægeambulance redder og sindsygt de historier han kan nogle gange tænker man det er et sygt samfund....

tænk også når du/i kører mc...

intet problem at dø på sådan et dyr... kunsten er at overleve...
    ingen problem at køre for stærkt ... problemet er at bremse den..

tænk over dem... dem kører jeg altid efter... så kan det ikke gå helt galt

busa

ps . michael føler med dig ....

• #8   6. apr 2008 Føj en start på en dag smiley

Jeg føler med dig Michael. Se at få snakket med en god ven eller et familiemedlem du snakker godt med. Det skal snakkes igennem og fortælles igen, og igen, og igen...

Bestemt godt du fik det skrevet herinde, så er det lettet en lille bitte smule!

• #9   6. apr 2008 det kan være du kan få krisehjælp / psykologhjælp gemmem dit forsikkringsselskab, det har jeg tegnet med på min ulykkeforsikkering..

godt der ikke skete noget fysisk med dig, surt du skulle være vidne til sådan en grim ulykke

• #10   6. apr 2008 Hej Michael..

Det er godt nok en trist historie..
    Selvfølgelig skal du da snakke det ud med nogle..

Selv om det var en mulig biltyv, er det stadigt fortvivlende, at du ikke kunne komme til hjælp..

Håber du får det bearbejdet i en fart...
    Desv. "var det bare endnu en til statestikken"..

Mvh. Rass

• #11   6. apr 2008 nu ved jeg godt det måske ikke lige er den store hjælp, MEN jeg tror muligvis via din forsikring du har ret til noget krisehjælp/psykolog

utrolig ubehagelig oplevelse du har fået der

du må jo sige hvis der er noget som du har brug for, det vigtigste er IKKE at gå og lukke tingene inde, men at kome ud med det

• #12   6. apr 2008 Det er squ en ok melding, selv om det er søndag morgen! Smut du hjem til mutter eller konen få noget kaffe og snak det godt igennem. Og hvis du har lyst til at skrive mere herinde skal du bare gøre det! Der er helt sikkert manger der gerne vil høre / læse på hvad du har at sige.

• #13   6. apr 2008 træls start på dagen. Du har gjort det helt rigtige, - det vigtigste er at få snakket "ud" om den oplevelse du har været igennem... det er den bedste medicin. Jeg er helt sikker på du vil møde forståelse.
    Også skal vi jo bare være glade ved der ikke var nogen uskyldige der røg på den konto.

God bedring. og fortsat god weekend.

Offslow

• #14   6. apr 2008 fy for pokker en grim oplevelse ..

Jeg synes du skal tage hen til nogle venner/familie og tage en snak med dem ... det plejer som regel at hjælpe at snakke med nogen om det ... ellers hober det sig bare op inde i knolden på én ...

Men det er sgu for dårligt, at man ikke kan få noget professionelt hjælp, når man endelige har brug for det ...

Prøv eller få nogen til at kontakte politiet på mandag. .. de må da have en psykolog der kan hjælpe ...

Håber du har det nogenlunde ...

• #15   6. apr 2008 Føj for den lede......Men godt at du ikke blev ramt....Som du selv beskriver det, kunne du intet gøre for at forhindre udfaldet af ulykken.
    Hvis du får brug for proffesionel samtale, kan det afhjælpes gennem din forsikring, eller gennem dit firma, da du jo ret beset stadig var på job....Det er i hvert fald vigtigt at få episoden bearbejdet godt igennem.

• #16   6. apr 2008 .. sikke'n oplevelse!

Uanset krisehjælp eller ej: Få talt åbent op om det til højre og venstre. Lad være med at brænde inde med det selv. Det rådner du op af.

Dette forum er en start.

Som mange andre allerede har skrevet: Du kan få krisehjælp af forsikringsselskabet, af falck eller hvis du har tegnet en sundhedsforsikring.

Men familien og dine nærmest venner er også rare at have i en sådan stund.

Mange tanker herfra
    /Michael [Hornsyld] J

• #17   6. apr 2008 Føj for en grim oplevelse. Jeg kan kun sige at du skal få snakket med nogen om det, det er vigtigt for dig.

• #18   6. apr 2008 Det er sku en kedelig oplevelse du har haft der. Du må endelig ikke bebrejde dig selv noget! Du var ikke skyld i ulykken og gjorde jo alt hvad du kunne for at hjælpe personen i den foruløkkede bil. Jeg syntes du skal kontakte vagtlægen og fortælle hvad du har oplevet, så må de henvise til en pshykolog akut, eller fortælle dig hvor du skal henvende dig for at få hjælp.. Jeg er sikker på at det kan lade sig gøre at få noget hjælp til at bearbejde en så voldsom oplevelse. Op med hagen, du gjorde hvad du kunde! Godt gået!

• #19   6. apr 2008 Kontakt lægeambulancen HS. De kan rekvirere psykolog hjælp.
    vh slumme

• #20   6. apr 2008 Grim og Grum oplevelse ..

Forfærdelig for jer alle......

Michael som andre siger få talt det i gemmen men nogle det er vigtig . .

• #21   6. apr 2008 Mange har i kraft af deres livs-forsikring, familie-forsikring, deres firmas forsikring eller lignende gratis adgang til psykolog.

Det står desværre bare tit på de sider man aldrig læser i policen.

Grim oplevelse, som giver nogle grimme billeder på nethinden. Men det lyder jo som om at ulykken var en soloulykke, som ingen kunne have forhindret. Kun føreren selv kunne have kørt lidt mere fornuftigt.

Det er en ringe trøst, men heldigvis var hverken du eller andre skyld i ulykken eller blev "involveret".

Ud og give alle dem du elsker en krammer smiley

• #22   6. apr 2008 Kenn-[Horsens]-[CM] -
    Udtaler at du muligvis gemmen dit arbejde kan få krise hjælp, det tror jeg han kan have ret i, måske det var en ide at høre dem af.

• #23   6. apr 2008 Den oplevelse skal du se at få bearbejdet hurtigst muligt - for det er en meget traumatisk oplevelse du har haft !!!
    Jeg synes du skal få din chef til at hjælpe med at undersøge hvem og hvor de kan hjælpe dig bedst muligt.

Det er fint, at du læsser af herinde men det gør det ikke alene. Kan sgu godt forstå du har brug for at komme af med det.
    Du forsøgte, at hjælpe vedkommende og det er det du skal fokusere på !!!

• #24   6. apr 2008 puha....

føler med dig men... som der også er skrevet så var der jo ikke rigtig noget du kunne gøre... syntes du skal få en god ven eller noget i den stil til at komme over og lægge et øre til... ellers må du gerne skrive til mig eller her inde.....

• #25   6. apr 2008 Ja det kan sgu hurtigt gå grueligt galt.
    jeg hørte også lige igår at en af mine bekendte har kørt en cykelist ned som var kørt direkte ud foran ham. det blev dog bekræftet at min bekendte ikke kørte for stærkt eller noget, men han knækkede vist helt sammen, så det er nok en god ide at finde nogen at snakke med om det.

• #26   6. apr 2008 Michael - synes sgu det er helt fint at du fortæller det. bedre at sige det i stedet for at sidde for sig selv med det. håber du kommer oven på igen..

• Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #27   6. apr 2008 Kan på ingen måde forestille mig hvor hårdt det må være, at opleve sådan noget der. Men du har under alle omstendigheder min dybeste medføelse.

• #28   6. apr 2008 Det er godt du skriver her og deler din oplevelse. Vi vil alle gerne hjælpe dig men sidder jo ved skærmen.

Kontakt også en god ven, familie eller andre du har det godt med og få talt og talt.

Jo flere gange du gennemgår forløbet og for talt om dine tanker des mindre vil det efterhånden fylde...

Held og lykke..

Hilsen
    Bonneville..

• #29   6. apr 2008 Træls start på dagen, og det er godt nok en voldsom oplevelse. Håber at du kommer igennem den svære tid herefter - for den er svær. Som de andre skriver så bare få snakket med nogen om det, hvis ikke du kan få fat på noget familie så brug en af dem du kender her fra mcg, og få snakket lidt med dem. Det kan hjælpe utrolig meget

• #30   6. apr 2008 Uha en grim oplevelse, lyder som noget man kun ser på film, men du skal under alle omstædigheder snakke med nogen om det.
    Håber du har en god familie der vil lytte til dig.

• #31   6. apr 2008 hellere komme ud med det end at få post taumatiske traumer

• #32   6. apr 2008 Hej alle ..

Tak for alle jeres venlige svar, tanker og medfølelser ..
    jeg har her til morgen og formiddag snakket med mange mennesker
    og fortalt det jeg har set mange gange og kan også mærke det hjælper.

Det jeg hæfter mig mest ved er at, jeg umuligt kunne have gjort noget, fordi flammerne var så omstændige, selvom jeg stod ved siden af bilen mindre en 30sekunder efter den brød i brand .. det gik bare voldsomt stærkt.

Nu er jeg af den overbevisning at der er ingen der fortjener at dø, eller brænde ihjel fordi man har stjålet en bil, kørt for stækt eller er påvirket .. men kan "glæde" mig over at det gik ud over ham selv og hverken hende det andet vidne eller mig! ..

Men .. derfor popper mit løb mod bilen, hvor der sker en lyd og den nærmest eksplotions lignenede brænd opstår, stadig op i mit hoved .. og der lige inden jeg får afværget at han kolidere med mig ..

Selvmål fra hans side .. men, igen .. ingen fortjener den skæbne, et par brækket arme og ben .. måske et ribben, lidt hjerneryskelse og åbne kødsår .. jo måske han havde fortjent det.. men der sidder også en familie tilbage, som skal have den tragiske nyhed afvide ..

• #33   6. apr 2008 lyder godt deat det går bedre.... men du har da ret der sider nogen og savner ham nu...
    men sådan en oplevelse glemmer man aldrig...

men godt at høre du har det bedre....

• #34   6. apr 2008 Hej Michael - føler med dig - kan godt læse ud af teksten at du er rystet det er aldrig let at håndtere sådan en situation. Du skal bare huske på at der ikke var noget du kunne gøre.

Med hensyn til at få snakket med nogen om det - det er ekstremt vigtig da du risikere at blive indelukket og i værste fald bange for at gå uden for en dør. Det var vores søn offer for . Ham og en kammi så en gut blive kørt over af en bil lige foran dem. Dræbt på stedet. Vi fik at vide at han heller ikke kunne få krisehjælp da han ikke havde været en del af ulykken. Det var så stor og grim oplevelse for ham at han blev mere og mere bange for at gå udenfor en dør. Lå bar i sengen hele dagen ville ingenting - skole og fritidsinteresser var lige meget.
    Men så fik vi ham overtalt til at snakke med en præst - ja en præst - for de er faktisk uddannede til at håndtere sorg og chok. Det fik vores søn til at leve livet igen og vi kan kun anbefale dig at prøve det samme.

med håb om at du må få det bedre.

Lars

• #35   6. apr 2008 Jeg tror simpelthen ikke at der ikke er mulighed for at få en at snakke med..... det kan ikke være rigitgt. Om ikke andet kunne du ha taget med på fx brandstationen og snakket med dem, for det gør de højst sandsynligt. Jeg er holdleder/brandmand på vores lokale brandstation og det gør vi altid.... Det er forskelligt hvordan man oplever tingene og på hvilken dag man oplever dem. Du kan på en go dag fx opleve det mest ulækre og voldsomme overhovedet og tage det i stiv arm. Næste dag kan du ha skændtes med fruen eller bilen er gået i stykker eller børnene er træls eller du bare er utilpas og så se en lille rift i en finger eller en hund der er kørt ned eller sådan noget og så bryder man helt sammen. Der er INGEN der er verdensmester i at takle sådanne situationer og man skal slet ikke lade som om man er det, for det kommer kun dårligt tilbage.
    Det er ikke en sjov oplevelse men efter din historie, var der ikke meget at gøre. Det er ellers flot som du reagere, tlf først fx.... mange ville nok bare løbe hen og kigge først..... Og stoppe trafikken er også godt eller måske lede den uden om, for hvis der er noget der kan skabe farlige situationer så er det sådan noget, for folk er sgu simpelthen for nysgerrige og så er de uopmærksomme hvor de kører og skaber flere uheld........
    Jeg er enig med flere af de folk der skriver her, at du bør ringe til familie eller venner, hvis du ikke kan få fat i nogen, så ring til mig hvis du har lyst... 26744949.... Og hvis du får det værre eller du ligger søvnløs om natten eller lign. så kontakt din læge eller lægevagten, for jeg er sikker på at du kan komme til at snakke med nogen..........
    Håber alt går vel ...............

• #36   6. apr 2008 Hej Michael, det var da godt nok en særdeles ubehagelig oplevelse du har været udsat for.

Jeg tror ikke der findes noget værre, end at være vidne til at se et andet menneske dø på en så ubehagelig måde, uden selv at kunne stille noget op ved det. Uanset det var en gemen tyv, der oven i købet var ved at tage dig med i købet, så viser din reaktion også at du bestemt ikke bare er ligeglad. Det er godt træk ved dig som person, da det gør dig menneskelig, men det sætter også en lang række ubehagelige tanker i gang, som det nok ville være bedst, du fik talt ordentligt ud om med nogle som er dig mere nær, end os herinde. Om det er venner, familie eller professionel hjælp skal jeg ikke kunne afgøre, men der er i hvert fald ingen skam i at søge professionel hjælp til en så stærk oplevelse, som den du netop har været igennem.

Pas på dig selv! Held og lykke fremover
    /Christian

• #37   6. apr 2008 Det er simpel matematik et problem bliver halvt så stort når man deler det
    det er godt nok en vild oplevelse du har været ude for, den skal du uden tvivl få snakket med nogle om god (bedring) herfra.

• #38   6. apr 2008 F'j fir pokker!

Ka ikke se, at du kunnet have gjort mere end du har gjort, og det er trist,at der ikke har været en eller anden proffessionel til at hjælpe dig.

Chock og sorg - de er to ting, der skal deles, og du gør helt ret i at læsse af her.

Bonneville har helt ret, jo flere gange du kan fortælle forløbet, jo bedre bearbejder du det, og jo lettere kommer du til at forholde dig til det.

En ting til - i en situation som denne, skal du belaste dig selv mindst muligt mentalt - ring til vagtlægen og få ham til at indtelefonere en lille portion lette indsovningstabletter, og tag så sådan en før sovetid, de næste par dage. Kommer du først til at ligge søvnløs og spekulere, så kan det her blive slemt, men har du reserverne i form af nattesøvn i behold, bliver det hele noget enklere at klare.

Pøj -pøj:-)

• #39   6. apr 2008 Michael(Slagelse). - Modbydelig oplevelse, for dig, håber du en dag har fået det så meget bearbejdet, at du ikke får mareridt over det.

- Vær stolt af at du ikke stak af fra ulykken, du kunne ikke hjælpe mere uden, at du nok også selv bragte dig i en stor fare.

- Og selvfølgelig er det også skrækkelig synd for biltyven, håber ikke han nåede at lide.

• #40   6. apr 2008 Så kan i læse hvad nyhederne har at sige, ikke så meget anderledes end jeg husker det ..

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11101566.html
    http://ekstrabladet.dk/112/article992400.ece

og jeg selv har det sgu egentligt ok .. stadig lidt billeder på nethinden ..

• #41   6. apr 2008 det er da godt at du har det ok.... og billede tror jeg aldrig helt der forsvinder efter så kraftig en oplevelse

Kommentér på:
Vidne til dødsulykke.

Annonce