608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

gsx 1000r, K6 eller K7? gsx 1000r, K6 eller K7?

jeg har kigget længe efter en racer. en racer jeg kunne prøve efter jeg har gjort mine oplevelser på min cbr 1100 xx. I den forbindelse har jeg læst meget i b.la. bike magasinet og læst om de hurtige 1000 kubikker.
Kawa, og yamaha osv. Men jeg syntes suzukien er en fed cykel. med plus og minus naturligvis.
i magasinet læser jeg at K6 udgaven er meget vild og brøler meget. og at til k7 har de ændret vægt og hk.
men er der nogen herinde som ved om disse ændringer betyder meget?

jeg har ikke kørt på bane, men henblik på race, kun svingteknik. og cykel er kun en eventuel fremtids drøm.
men ville gerne høre folk mening. Blandt andet om den kan holde til , eller jeg kan, at bruge den som en landevejs cykel. Og ikke KUN til bane....

puha sikke en smørre. Håber i bærer over med mig

God weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gsx 1000r, K6 eller K7?
  • #1   26. maj 2007 "køb en honda" hold nu kæft, hehehe

Vil bare sige at hvis du ikke presser cyklen i særlig høj grad, tror jeg det kna være ligegyldigt det hele, både mærke og årgang (indenfor rimelighedens grænser)
    Køb den du synes er fedest...

• #2   26. maj 2007 i visse blade kan man læse at man kan "nøjes" med gsx 750 r,,,,da den har det bedste fra både 600 og 1000 kubik.
    den skulle ha flere brugbare kræfter som de siger.
    og nej jeg er ikke en sving djævlen eller road racer. men har fundet ud af det skide sjovt at køre sving. og på et tidspunkt så vil tøsen ikke mere med bag på,og så vil jeg ha en mc kun til mig selv

• #3   26. maj 2007 jeg har helt klart også valgt 750! fordi den koster 160 hvor 1000 koster 245 eller sådan noget! ved ik om de er sat lidt ned!

• #4   26. maj 2007 kan man mærke forskellen. 1000r modellem har jo elektronisk styr dæmpning.fedt syntes jeg, og en selction knap så man kan styre hvor mange hk man vil ha,
    men kan man bruge en gix r model som en hverdags cykel.??? min nuværende er jo fed nok. styrer godt, er god på motorvej, kan svinge, lidt tung dog, men en fed cykel.
    men vigtigst at alt, hvor søren kan man prøve en tur.. de fleste steder er de helt nye og derfor må man ikke engang sidde på dem. (enghave)...

• #6   26. maj 2007 Det med den knap som k7 har med at styre poweren er vist mere lir. Så en test og ham testkøren blev aldrig dus med den knap. Uden at være nogen ekspert på området har jeg dog læst at K7erens udstødniger er lavet på den måde for at kunne klare de skrappe emissionskrav. Så køber man sådan en kværn skal de jo bare skiftes ud med noget ræs så man spare mere vægt og for åbnet op. Den gejlet 1000er som var i tappehalderne i foråret var alt for sprød:) mums en kværn.

• #7   26. maj 2007 ok.... jeg må sige ud fra de meniger og råd, så vil jeg selv nok mest være til 750... jeg vil ha kontrol med cyklen..og ja en 1000r er nok at stramme det en smule. så god er jeg langt fra. og sikkert også en 750..men rart man selv bestemmer når den skal på baghjul...

ang prøve tur... jeg må prøve at søge på nettet.....

kørestilling er vigtigt , da jeg gerne vil køre på den på arbejde,., og derfor skal kunne holde til at køre på den flere dage i træk. og alt så ikke få ondt i hele kroppen efter en dag eller to...

• #8   26. maj 2007 En næsten sikker på at en 750 er mere end rigeligt, tror sgu mange køber en 1000 blot for at kunne prale over for vennerne, og der er jo også en del at spare

• #9   26. maj 2007 ja 80k eller sådan noget!!! jeg synes ik at 1000 er 80k værd i forhold til 750

• #10   26. maj 2007 hva så med hastighed og acc osv.. jeg mener at huske at 1000 kan køre 290 km\t og 750 kan køre ca 270 km\t.. eller tager jeg fejl?...
    og er kørestillingen den samme. ???

• #11   26. maj 2007 har hørt at en 750 er hurtigere fra 0-200 end en 1000.. ved ik om det er en vandrehistorie! men stor forskel tror jeg næppe der er... og top hastigheden gir jo sig selv... men hvis du kun kører i danmark er der ik mange steder du kan komme op på 290 tror jeg.,.. jeg synes i hvert fald at 249 ægte km er rimelig stærkt... som er r6'erens top-hastighed..

• #12   26. maj 2007 Kan ikke finde info om k7. Men k6 i begge modeller, står topfarten ifølge bikez.dk til henholdsvis 280 og 287 km/t. Uanset hvad, er det en lille forskel. Og naturligvis har 750'ere ikke samme moment som 1000, men ligger den i de rigtige gear skal den sku nok også følge ganske udemærket med i acc....(læs: ingen mærkbar forskel)

• #13   26. maj 2007 ok... fede indlæg. tusind tak.. jeg vil prøve at finde et sted, og prøve at sidde på en. for at finde ud af om køre stillingen er helt dårlig, for mig..... tak igen....
    drømmen lever videre:-D

• #14   26. maj 2007 så enghave har en gsx r 1000 k6 til 199.999... dvs 40 tusind ned i pris... er det en god handel???

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #15   26. maj 2007 spørgsmålet er osse hvor tit du køre 290 km/t
    helt sikkert 750`er har rigligt med power tror ikke du vil kune mærke den store forskel 750 vs 1000, andet end prisen, og specialt hvis det er en du skal bruge til hverdag.
    Med mindre du skal bruge den til potens forlængnings apperat, så er det 1000 du skal ha smiley

• #16   26. maj 2007 jeg vil sige at på blackbirden kører jeg ofte for stærk, mest fordi det bare er så pisse nemt, og man ikke rigtig mærker farten før man er godt der oppe ad..men nej har ikke kørt 290 på bb endnu heller.. så de 260 270 km\t passer mig nok meget godt....

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

#17   26. maj 2007 men du må endelig ikke tro at 750eren er langsom, prøv den engang den er direkte forbudt for børn :-s

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

#18   26. maj 2007 plus du slap 80 kilo billigere

• #19   26. maj 2007 ja..jeg ville også gene prøve en... men mange steder har de dem kun fra nye af...og ja..så der ingen prøve ture....men jeg holder det ene øje åben...... tak.

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

#20   26. maj 2007 u are velcome

go vind

• #21   26. maj 2007 angående 750'eren så har jeg fået at vide, at der kun er 1 stk tilbage til kampagne prisen (160 tusind). Og den holder hos suzuki i odense. Var i hvert fald hvad jeg fik at vide da jeg købte min 600 hos dem for en uge siden!

• #22   26. maj 2007 nu har jeg jo lige fået "ny brugt" mc i år.. så det bliver nok ikke i år..men tanken er at nær kæresten bliver med rogn så gider hun nok ikke køre så meget mere... måske kun små ture.. ca 100-200 km. så kunne jeg skifte..
    men kan 750 og 1000 opfylde de krav.......
    fronten er da ikke anderledes på k6 og k7?? esyntes k6 ser mere massiv ud

• #23   26. maj 2007 ok.. jeg selv er 180... men på et tidspunkt så gider jeg ikke at ha en cykel som BB,.. den er beregnet til to... som den er herre god til........ men kan naturligvis også køres solo........
    men drømmen er en solo cykel.... havde overvejet en hayabusa.. men men den duer ikke til mig når vi er to.... og ville gerne eje en sportscykel..

• #24   26. maj 2007 K6 har de bedste racer-egenskaber, K7 er bedst på vejen.

Personligt vil jeg gå efter en CBR1000rr

• #25   27. maj 2007 en cbr 1000rr er også en rigtig flot cykel..... men jeg syntes ikke så godt om test resultatet.. men hvis man sidder bedre er den klart værd at overveje

• #26   27. maj 2007 Testresultatet??
    Det er sgu' forskelligt alt efter hvilken test man læser. På den ene bane er det måske ikke en CBR der er hurtigst, men på en anden mere teknisk bane er den måske førende.
    Bike UK har CBR'en i toppen når det gælder kørsel på landevejen. Simpelthen fordi den er mest harmonisk og lettest at køre.
    De forskelle du kan læse dig til i testresultatet, er når man kører dem helt ud til grænsen. Det komme du næppe til.

• #27   27. maj 2007 bike-x i næstved har eller har ihvertfald haft en 750 til prøvetur dog max 10 min hehe

• #28   28. maj 2007 ja..det handler om harmoni og køreglæde..... j
    og nej jeg har ik en a licens til road racing... nærmere en x.licens til landevej..:-D sådan da.
    men jeg må da helt sikkert ud og kigge.... har en k6 i tankerne,.,,,, men mener at k7er lidt anderledes i design... specielt bag på..eller tager jeg fejl???

• #29   28. maj 2007 Hvis jeg var dig ville jeg tage den sidste k6 de har der inde, det er konge! cyklen og du vil aldrig fotryde det...

• #30   28. maj 2007 ville jeg også gerne...men jeg tror jeg bliver stærkt upopulær hos tøsen hvis jeg skifter mc efter 3 mdr..:-D
    men jeg tror det bliver året efter måske.....
    men søren, bruger du din mc til hvedags brug???

• #31   28. maj 2007 Jeg bruger den på job en gang i mellem, og den er faktisk blevet rost i mange test for at være ok at køre langt på, men når det så er sagt, så er din nuværende nok noget bedre som brugscykel, og køre du meget med tøsen så ville jeg beholde den du har...

• #32   28. maj 2007 hun er meget glad for at køre med lige nu..men men når der kommer en lille baby ind i billedet så tror jeg hun ændrer mening.... for hvis hun og jeg kører , hvem er så hjemme til at passe ungen???:-D og ja hvis svigermor eller lign skal passe den så skal det jo planlægges i tide, og så mister man lidt af den spontanitet han nu engang har når man kører mc..:-D
    men jo, hvis det stod til mig så skiftede jeg.... men nok først næste år.. noget med forsikring osv...

• #33   28. maj 2007 Forsikringen er faktisk ret billig da den koster lige under de 200k fra ny, hos tryk koster en det samme som en 750...

Kommentér på:
gsx 1000r, K6 eller K7?

Annonce