Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidligere skadet MC ved forhandler
  • #1   24. jul 2018 Gør det nogen forskel? Hvis de har repareret alle skaderne, så har den tidligere totalskade jo ikke forringet motorcyklen

• #2   24. jul 2018 Er det fordi du fik for lidt for den som skadet og at de laver et godt profit på den du skal gøre opmærksom på det ? Det er jo deres cykel nu og deres problem hvis der er noget

• #3   24. jul 2018 Det kan jo potientlt set bliver købers problem hvis at rammen er skæv eller svag efter rep osv.

• #4   24. jul 2018 Jeg ville sgu gerne vide, om den brugte cykel jeg kiggede på, har været erklæret toltalskadet....Osse selvom det ord kan betyde alt imellem himmel og jord....

• #5   24. jul 2018 Et totalskadet motorkøretøj som kræver indregistrering, skal der betales ny registreringsafgift på, når først den er anmeldt totalskadet smiley

Hvis du har fået penge fra forsikringen, kan værkstedet have købt den af forsikringen, enten via auktion eller direkte og derved udbedret skaderne og betalt ny afgift.

Sælger skal efter Købelovens § 76 stk. 1, nr.3. Oplyse om forhold relateret til større skadeforhold.

En totalskade må hører under betegnelsen for større skadeforhold.

• #6   24. jul 2018 #5: Hvis det var korrekt, hvorfor kan man så indregistrere en tidligere totalskadet mc?

• #7   24. jul 2018 PS.
    Du kan via den gamle nummerplade, på SKAT motorregistret se hvad der enlig er skæbnen for din gamle cykel, her kan du også se hvis den overhovedet blev meldt totalskadet smiley

• #8   24. jul 2018 #5 gælder så ikke MC og Campingvogne

• #9   25. jul 2018 #8:

Hvad for noget af det, det med registreringsafgiften eller oplysningspligten??

• #10   25. jul 2018 Så længe de oplyser det inden en købsaftale indgås, og køber dermed er loyalt oplyst forinden, er der vel ikke noget problem.

• Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 17
    #11   25. jul 2018 Totalskade i et køretøjs tidligere liv, skal oplyses ved videresalg. Det findes der flere domme for og FDM siger det samme. Længere er den sådan set ikke.

• #12   25. jul 2018 Jeg kan ikke se problemet, i mange tilfælde skal der ikke meget til at totalskade en motorcykel.

Har set en Ducati hvor den største skade var udstødninget og tank Resten var kåbe dele, men alligevel løb skaden op i 135000,- og totalskade.

• #13   25. jul 2018 #9 registrerings afg

• #14   25. jul 2018 Ja, (pynte) dele af den art til det mærke er nok lidt pricey....Og der skal nok findes masser af den slags. Den slags som jeg ville være træt af at købe uden dens forsikringshistorie up front, er den tidligere omtalte cykel med f.eks et skævt stel.

• #15   25. jul 2018 Ikke mange der køber brugt mc ved hvad den har været igennem .... Sælgere fortier og lyver som regel hurtigere end en hest kan rende, udelukkende for at score et par tusinde. Købere forventer 100% ærlighed og alle oplysninger skal frem i detaljer....

Men ingen af os er sådan som hverken køber eller sælger....Hmmmm smiley smiley smiley

• #16   25. jul 2018 Hvad men ikke ved....
    Der kørte noget opklaringsfis om dengang vi kunne spole speedometeret tilbage , og folk var da så glade for sit køretøj men da det så kom frem at den gamle bimmer havde gået jorden rundt en gang mere end forventet himlede man op og turde knap betjene køretøjet hen til bageren og tilbage . Folket kan ikke håndtere alt det der fakta smiley

• #17   25. jul 2018 #16: Jeg er ret sikker på, at jeg hører til den kategori af degenerater som du beskriver.....
    Hov forresten: smiley

• #18   25. jul 2018 For år tilbage var det ikke ukendt at en cykel blev genopbygget efter en totalskade med brugte det, hvor meget kender man til for historien på sin egen brugte cykel ?
    At man kan se at den har vært afmeld og fået ny registrering, fortæller jo ikke noget om skadens omfang. Og det er jo umulig at se hvis det er en importeret cykel.
    Jeg vil heller have en der har være totalskadet og gennem gået, end en der har haft 3 mindre skader og er klisteret samme, for at holde rep prisen nede.

Kommentér på:
Tidligere skadet MC ved forhandler

Annonce