{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.253 visninger | Oprettet:

Genopbygning af skadet mc. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tråd herinde omkring et evt projekt.
Men er lidt i tvivl om hvordan det forholder sig.
Hvis man køber en tidligere indreg. dansk mc men denne meldes død af forsikringen. Så er der noget der hedder genopbygnings afgift, og det tor jeg at jeg har styr på.
Men.... snakkede med en idag der fortalte at det pågældende forsikrings selskab sikkert vil have projektet til besigtigelse når den er færdig. Der er jo lavet en liste af en taksator over hvilke skader der er og en forhandler har givet et bud på rep. Da dette blev for dyrt blev den meldt død. Men skal forsikrings selskabet have den til besigt efter at man har genopbygget den eller er det bare en skrøne. ? det er jo ikke helt ligegyldigt om man skal montere en helt ny kåbe med omlak til følge eller om man rep. den gamle og får den malet "om natten" Håber mI forstår mit spørgsmål for det gjorde mit forsikrings selskab ikke. Ser frem til at høre nærmere fra Jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genopbygning af skadet mc.
  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #1   29. dec 2009 Der er forskel på om den er til genopbyg eller total skade,
    genopbyg er med afgift, og så skal den besiktiges,
    total skade er uden afgift, som du så skal betale og den skal ikke besiktiges af forsikringen.

• #2   29. dec 2009 det er ikke hekt korrekt, Fanta.
    Er cyklen til genopbygning er det + afgift, men en nedsat afgift på 105 %.. Så det bliver en tur til told og skat.
    Er det en totalskade, kan cyklen ikke rregistreres.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#3   29. dec 2009 Vrøvl

• #4   29. dec 2009 Jep helt vrøvl-kan altid genopbygges mod betaling af afgift igen.
    Har haft flere totalskadede hvor er på reg-attesten står at den kan genindregistreres mod betaling af afgift.

• #5   29. dec 2009 Hej igen.
    Kanon med lidt info. Men lige for sikkerheds skyld. Der skal stå på reg.att at den kan gen indreg. med betalng af 105 % afgift.

• #6   29. dec 2009 der skal bare betales ny registreringsafgift, og det bliver udregnet på gennemsnitet af 5 cykler, hvor man trækker den dyreste og billigste fra, ganske simpelt, med hensyn til at den skal besigtiges igen, så er det kun hvis der STADIG er afgift på dyret, så skal den forsikringssynes, for at se om der er lavet det som der skulle, ved totalt skade, der er de ligeglade..

• #7   29. dec 2009 hvis du skal have banket stel-nr over i nyt stel skal taksator være til stede når dette bliver gjort, men mener også kun det er godkendte forhandlere der må gøre dette!

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#8   29. dec 2009 Morten helt korrekt,
    Kristian: der er bare stemplet på reg. att. at den kun kan indreg. ved betaling af afgift. og så skal den selfølgelig synes ved almindelig syns hal først.
    Lige for at slå det fast: ved total skade skal der betales ny afgift,

ved genopbyg er der afgift på og den skal så laves ifølge taksator rapport, og genbesiktiges.

• #9   30. dec 2009 Ole C.
    Har du mulighed for at give mig et ring 40767647. da jeg har et par spørgsmål. Jeg kan alternativt også ringe, men så skal jeg har dit nr, hvir det er i orden. Evt send PM med nr
    Mvh Kristian

• #10   4. jan 2010 Hej alle.
    Har her til formiddag snakket med Skat vedr. mit projekt VFR 750. og de bekræfter at den blot skal laves som før. Dvs ingen kosmetiske /konstruktive ændringer og så kan den gen indregistereres til en pris af 17.635,- hvis den bliver synet som middel. Hvis under middel (som den forhåbentligt gør) bliver det 16.580,-
    Blot til info. ;o)
    Kører afsted på fredag for at se den og forhåbentligt også for at tage den med hjem.

• #11   26. maj 2011 Men ved genopbyg grundet totalskade, kan man så gå ud fra SKAT's regnemaskine, eller?

• #12   26. maj 2011 Hej Jeff.
    Ja det er en lidt gammel tråd og jeg kan snart ikke huske hvordan det var. Men når du bruger skat´s regne maskine har du da den rigtige værdi ansættelse ? Men hvis du bruger den alm nypris og værdi ansættelsen så beregner den den forkerte reg. pris !
    Men såvidt jeg husker var det noget med at man satte værdiansættelsen ind i ny pris og brugt pris.
    Min "harddisk" er ikke hvad den har været ;o( men jeg fik hjælp af en lokal MC pusher (auto85) til min beregning. Det var faktisk ham der fik mig på sporet af det.
    At jeg så ikke fik den cykel alligevel (sælger og jeg "snakkede" forbi hinanden) og den blev solgt til anden side.
    Men har idag en VFR som jeg købte hos Auto85 og den er jeg kanon glad for. Ved ikke om det har hjulet dig ? ellers er du velkommen til at ringe til mig. Det kan være at det sætter gang i de grå ;o) forsat god aften.

Kommentér på:
Genopbygning af skadet mc.

Annonce