4.488 visninger
|
Oprettet:
Genopbygning af skadet motorcykel {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om det er muligt at genopbygge en totalskadet motorcykel, som tidl. har været indregistreret i DK, uden at skulle betale afgift igen ?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.060
maj 2009
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
Taksatorrapporten er et bevis på at et forsikringsselskab (f.eks ejerens kasko) har udbetalt erstatning for cyklen således at den KAN erklæres totalskadet.
Hvis en cykel skades UDEN der er forsikringsdækning, som hvis jeg f.eks selv skader min MC når jeg kun har ansvar på den, vil man ikke skulle betale noget som helst i afgift.
Hvis en anden person totalskader min MC med f.eks sin bil og vedkommendes forsikringsselskab betaler en erstatning - så gælder det igen at der vil foreligge en taksatorrapport på det. Så skal man betale genopbygningsafgift for at få en plade på den igen.
Der er en klar skillelinje mellem om taksator har meldt den totalskadet eller ej - og igen, som du selv siger, hvor mange % den så er skadet.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.060
Men følgende står. I forbindelse med køb af ovennævnte motorkørertøj er køberen gjort bekendt med, at skaden overstiger grænsen for afgiftsfri genopbygning.
Så hvordan de beregner min ved jeg ikke
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
og om forsikringen har tilbagesøgt regafgift,hvad de gør med totalskadet mcer, hvis den er fuldforsikret..... ring til told og skat,eller send dem en mail,og hør om forsikringen har søgt om regafgift retur..
eller få en synsmand til og slå den op i systemet
maj 2009
Men den faktiske skadesprocent, står kun i taksatorrapporten, som sajmon siger.
Jeg vil prøve at ringe til Skat en af de nærmeste dage.. Har flere spørgsmål jeg vil ha svar på i den forbindelse. Har set mig lidt lun på en ZX9R, og har en fortid i autobrancen, så sys det var et fint vinterprojekt at bygge en op igen, hvis man kunne finde en skadet med de rette papirer, så det kan lade sig gøre. Økonomisk set er jeg rimelig ligeglad, bare det ikke løber op i det dobbelte af hva det koster og finde en fin brugt.
Har i øvrigt heller ikke nogen anelse om hvad en skadet motorcykel koster, men da en totalskadet cykel i princippet er afgiftsfri (køreklar afgiftsfri cykel i det her tilfælde er i omegnen af 20 - 25000 kr), så vil jeg mene den burde koste 10 - 15000, alt efter hvor skadet den er, men det er ren og skær prisgætteri.
maj 2009
Er den skadet mere end de 75 %, så får registreringsattesten et rødt stempel, og der skal betales afgift ved genopbygning.
Genopbygning af skadet motorcykel