3.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Essob
Essob
Emner: 6 Svar: 188

Schuberth C4 Schuberth C4

Hej.
Jeg kan se der et par tråde vedr. Schuberth C4, men der må være flere som har erfaring med denne hjelm?
Jeg har en Schuberth C3 pro med src nu og vil selvfølgelig ikke skifte til en dårligere hjelm smiley
Så hvis du har erfaring med C4, hører jeg meget gerne om det.

God vind derude smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schuberth C4
  • #1   28. maj 2018 Jeg har en C4 og er pisse glad for den
    Dog uden lyd i da behovet for dette ikke er der
    Havde lidt knas med pinlocken i den men blev bare byttet uden bøvl

• #2   28. maj 2018 Jeg har en C4 og er glad for den, men..
    Jeg er ikke imponeret af deres så kaldte støjsvage hjelm. Jeg kører med hørepropper nu, da jeg ellers er helt bims i hovedet efter min normale ca 40min transport tid.
    Jeg købte det store Bluetooth sæt som hjelmen er forberedt til, men kan i praksis ikke bruge det, da støjen overdøver samtalen. Folk hører mig fint men jeg kan ikke høre dem.
    Der har været en masse snak om vindturbulens, og at det er pga. kåben på mc det at det støjer, men jeg har samme problem på de 3 forskellige mc med kåbe og de 2 forskellige mc uden kåbe jeg har kørt på.
    Min 15år gamle HJC hjelm (ikke klap) er betydelig mere støjsvag.

• #3   28. maj 2018 Jeg har en C4 som jeg har kørt omkring 1000 km med.

Den er et andet fit end min S1 Pro, så jeg måtte klippe de 2 "vinger" af i baghovedet, men så passer den godt.
    Jeg oplever at den fløjter meget fra 70+ km/t hvis ventilationen i toppen er lukket.

Standard/lille bluetooth til den er jeg fuldt tilfreds med. Hent Schuberth appen, så kan du få høj volume ved at slå den dynamiske fra.

• #4   28. maj 2018 Jeg har også C4 og er i det store og hele tilfreds med den.
    Dog fatter jeg ikke man kan finde på at stikket til opladning af bluetooth enheden er placeret så hjelmen skal stå på stikket når den lades op. Man kan selvfølgelig lægge hjelmen på siden, men det giver nemt ridser. Derudover er dioden ved stikket næsten umulig at se.
    Det er en ommer.
    Støjmæssigt er det stort set det samme som på C3.
    Lige en ting mere: Visiret åbner temmelig meget for at komme op i første "hak" Man kan ikke nøjes med at åbne ganske lidt.

• #6   29. maj 2018 Det med støjen kan faktisk godt handle om de kåber der evt er på cyklerne
    Jeg har en hd Street glide med Wind breaker glas på det har dog gjort rigtig meget ved støjen
    Men køre jeg på en naked bike feks så er der så og sige intet støj i hjelmen
    Og så skal man os lige ha i mente at en flip op hjelem aldrig bliver lige så støj fri som en alm fullface smiley

• #7   29. maj 2018 Jeg har ingen forskel i støj om jeg kører naket bike eller med kåbe..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #8   30. maj 2018 Lad mig sige det sådan.... Har (stadig) C3 Pro.....havde C4 med SRC til test på en længere tur! Nope.... C4 er skod på alle områder ift C3 Pro. I den prisklasse skal en såkaldt afløser for C3 Pro flytte bjerge - tværtom....C3 Pro er imho langt bedre!

Faktisk vil jeg overveje om BMW's nye system hjelm skulle være et alternativ.....

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #9   30. maj 2018 Tak for svarene. Jeg kan forstå at det ikke rigtig sælger hjelme smiley .
    Jeg vil da helt sikkert tænke mig om en ekstra gang inden jeg køber en.
    #8 er det ikke Schuberth der laver hjelme til BMW?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   31. maj 2018 #9 - Nej, Schuberth har ikke produktion eller leverancen mere. Det skulle efter sigende være designet og bygget af en Italiensk producent, hvor de også har valgt at købe deres nye SRC COM-system - som selvfølgelig deraf ej heller spiller sammen med det oprindelige SRC v1 eller v2.

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #12   26. apr 2020 Hvilken oplader kan man bruge til SCHUBERTH c 4
    Bruger en fra iPad nu men virker ikke
    Lyser rød og blå når jeg stikker det og går så ud med det samme

• #13   26. apr 2020 Jeg har fået mit src system lavet på garantien og iflg forhandleren var det slet ikke usædvanligt - det var netop et problem med opladning og problemet lå i det interne ledningsnet.
    Har samme erfaringer som #2 men bruger det når jeg kører med lav hastighed - bykørsel, iskiosketuren osv.
    Har kun tidligere erfaring med en bilig Box hjelm og C4 er klart bedre men jeg oplever som sagt en del støj. Den er rigtig god når man drejer hovedet mens man er i fart. Det river slet ikke i hjelmen. Den er også dejlig lukket fortil, så der ikke kommer vind op nedefra.
    Mit Pinlock virker for så vidt men de små justerskruer, kan kun drejes med værktøj, hvilket ikke er meningen.
    Har tidligere læst om C4 Pro som et godt alternativ. Men som det altid gælder - ud og teste på egen MC.
    Og kan tilføje at jeg købte Schuberth fordi sælgeren forklarede at det var Mercedes indenfor hjelme - ellers havde jeg udset mig en Nolan eller en HJC - kan ikke lige helt huske hvilken.

Kommentér på:
Schuberth C4

Annonce