Schuberth C4 Schuberth C4
Efter køb af ny hjelm her en anmeldelse som jeg opfatter hjelmen.
Den er købt med SC1 Standard, - det nye kommunikationsanlæg.
Det kunne jeg bare slet ikke få til at virke. Det har så vist sig, at batteriet sidder løst i holderen, hvorfor det taber forbindelsen. Schuberth er klar over problemet, da de har set det et par gange, så hjelmen skal retur til dem, da der er lavet en fejlmontage. Det kan selvfølgelig ske.
Ved at sætte en tændstik i klemme, kunne jeg få det til at virke her og nu.
Når man lader kommunikationsanlægget op eller tænder for det, så skal der lyse en ganske lille diode op. Den er placeret under klappen til ladestikket og er næsten helt umulig at se. Når man slukker anlægget, skal samme diode lyse rød. Det er selvfølgelig heller ikke særlig synlig. Det kan derfor være svært at se, om anlægget er tændt eller slukket.
Vælger man først at tage hjelmen på og så tænde anlægget, så får man godt nok en hilsen i højtalerne. Det samme hvis man slukker. En anden placering af dioden må være en bedre løsning.
Sætter man ladestikket i hjelmen, så kommer hjelmen til at stå på stikket, hvis man da ikke vælger at lægge hjelmen om på siden.
Heller ikke godt nok efter min mening, for hvor længe går det mon før stik eller ledning går i stykker?
På min gamle hjelm kørte jeg med Cardo og det virkede nogenlunde. Det nye CS1 kan skrues noget højere op i lydstyrke og det er for mig en stor fordel, da jeg altid kører med høreværn.
Jeg har dog fået et problem med at få min telefon koblet sammen med GPS og kommunikationsanlægget, men det behøver ikke at være kommunikationsanlæggets skyld.
Støj? Hmmm- Jeg har kørt med en Schuberth C3 og den var ret støjende på min cykel. C4 er måske ganske lidt bedre.
Om jeg er tilfreds?
Kun nogenlunde.
Det var min mening. Andre har nok en anden.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
på min gs ,er hjelmen ca lige så lydløs som min c3pro, måske en anelse bedre
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 11
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Foret i hjelmen er også elendigt. Derfor har jeg lige haft fat i forhandleren og han sørger for jeg får nyt indtræk under garantien.
Det nye jeg får tilsendt er til C4 Pro. Det skulle være en del bedre.
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 11
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 395
Lade måden er helt til grin og samtidig finder jeg det dårligt at der ikke følger en lader med i løs vægt. Denne kan selvfølgelig tilkøbes ligesom extra batterier kan. Det ligger dog en ordentlig slat oveni prisen for SC1.
Pasformen er rigtig god hos mig men foret ved hageremmene er allerede begyndt at være mærket. Jeg havde ikke forestillet mig at der var så meget støj ved mc kørsel men min C4 udmærker sig ved aerodynamikken når man drejer hovedet i cruise hastighed (f.eks. ved overhalinger osv). Har kun en billig model at sammenligne med og her er C4 noget bedre.
Schuberth C4