725 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
MC / Farligt MC / Farligt
Hey jeg skal snart til at tage kortet (lille mc). Mange i min familie venner osv, er ikke helt så glade for det, fodi de mener det er for farligt at køre mc.
Men hvis man ikke har tænkt sig, at køre som død og helvede, men køre lige så stille og lære den at kende... så er det vel ikke så farligt... ?
I synes nok jeg lyder, som en tøsedreng... Hehe
Med Venlig Hilsen NIels :o)
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
Men trafikken består jo heldigvis ikk kun af dig, så du kan jo altså være uheldig at der er en anden der laver fejl og køre ind i dig..
men det er som du skriver en god ide at lære den at kende først. jeg har fået lov til at køre en eftermiddag på det lokale køretekninske anlæg for at lære min mc at kende, det giver god rutine.
Men du er den bløde trafikkant, det er dig der får knubsne hvis der sker noget, så derfor få en god hjelm og noget godt tøj.
Og du lyder ikk en tøse dreng hehe. det er et relevant spørgsmål når det kommer til sikkerhed.
- Mvh Kristian D
jul 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 10
kør pænt i byen og aldrig gi den gas for at nå "taxagrønt"
men fyr den heller af på landevejen/motorvejen
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
MVH Niels
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
- men det er jo statistik!
ang. en monster som start maskine vil kræve en drosling, hvilket jeg ikke ved om man kan med den model?
ellers syntes jeg det lyder som et godt (dyrt) valg, da du sikkert hurtigt bliver træt af en noget mindre maskine!
...det så mine tanker...
aug 2004
MVH Niels
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
Men som de andre siger; hold øje, og tænk på at alle andre billister er nogle tossehoveder
Hilsen ham, som selv er i gang med at tage mc-kort - det er KRÆS!
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 38
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Og det er altså svært at modstå fristelsen om lige at prøve 160 på en øde motorvej en sen aften.... bare liiige for at prøve!
Som der allerede er sagt - få noget ordentligt tøj: Hjelm, jakke, bukser og handsker som absolut minimum. Derudover vil nogen støvler være en god ide også, og rygbeskytter hvis du vil være helt beskyttet - kender dog meget få med rygbeskyttere, men de er faktisk ikke ubehagelige at køre med.
aug 2004
MVH NIels
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Først skal det lige nævnes, at selvom du køber det bedste tøj på markedet - er det altså stadig "kun" tøj med lidt/noget beskyttelse i! den bedte sikkerhed sidder stadig mellem ørene;-)
Da jeg kan se du er fra Tjæreborg - er du jo heller ikke så langt fra grænsen - så tag en tur til Hamborg (polo.de & loius.de) de har det ultimativt bedste udvalg og så kan man typisk også spare en smule. det er sku vigtigt at det tøj man vælger er noget man kan li og at det sidder ordentligt - det skal prøves først! (mener jeg)- god jagt
aug 2004
Kør forsigtigt der ude !
God Sommer
Med Venlig Hilsen Niels
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 44
1. kommer du til en side vej hvor du ikke kan se om der kommer nogle så kør ud til midder striben, det giver dig en bedre reaktions tid.
2. kommer der to modkørende biler tæt efter hinanden, så træk til højre, forvent ikke at den bagerste har set dig, hen/nuh kunne jo finde på at overhale, igen har du bedre reaktions tid, kør i grøften om ikke andet.
3. forvent ikke at bilisterne har set dig, kikker de ikke på dig nor de holder tilbage, så vær vågen
4. der kan ligge grus i svinget, så vil du se hvor hurtigt du kan tage svinget, kør en stille tur gennem først, og så spænd kablet, men tænk altid på at det kunne gå galt, og i så fald sikre dig at du ikke kan køre ind i trære og ligende.
Egentlig kunne jeg nok blive ved, pointen er at alle køre ikke lige så godt som dig, gør du det har du mindsket faren betydeligt.
Held og lykke med prøven
MC / Farligt