719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kim C
Kim C
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105

Farligt at købe ældre MC? Farligt at købe ældre MC?

Jeg sidder og kigger lidt på priser på MC på dba og synes at man kan få nogle flotte 600 ccm maskiner der er 10-12 år gamle, til billige priser. Er det en meget risikabel forretning at købe en maskine der er så gammel? Har set på især CBR 600, yamaha fzr 600 el. lign.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farligt at købe ældre MC?
  • #1   8. maj 2007 Jeg har en gsxr400, den er fra '89 og må siges at være op i årende efterhånden. Den har gået omkring 40.000 og kører stadig fint. Selvfølgelig er der tit en masse småting som skal ordnes, men er man lidt fiks på fingrene gør det inted. For mig består hobbyen at køre MC også i at stå at rode med den når noget skal ordnes. Så hvis du kikker dig godt for, kan jeg ikke se noget i vejen med at købe en ældre MC

• #2   8. maj 2007 Hvis du bare ser dig godt for inden du køber så er det sku ikke farligt... en 2 år gammel bike kan være betydligt mere splittet af end en på 12... det hele kommer an på hvordan ejeren har behandlet den smiley
    cbr 600 er der mange km i det ved jeg smiley men derfor skal man stadigvæk være forsigtig .. der er jo ingen garanti !

• #3   8. maj 2007 min første cykel var fra 96, der var INGEN problemer. Men anden er fra 97 og her er heller ingen problemer... så det er bare at kigge sig godt for og være sikker på at diverse sliddele er skiftet til tiden og resten ellers er plejet godt. Heldigvis kører MC'ere ikke så mange kilometer, så du kan sagtens få noget fornuftigt fra de årgange

• #4   8. maj 2007 du skal hverfald se dig godt for.

Min så også pæn ud. men da jeg begyndte af skilde den af var der mange skruer der var ukorente eller så var de org. skruet overgevind osv..

..men det er ikke umuligt at finde en fin gammel en

og min er så også 25 år gammel.

• #5   8. maj 2007 Min første cykel var 20år da jeg fik den og den fejler stadig intet , har en fra 73 og en fra 94 nu og ingen af dem fejler mere eller mindre end de nye jeg har ejet !

• #8   9. maj 2007 Købte en hollandsk importeret CBR 600 fra ´92 sidste år. Den fejler absolut intet. Kører som en drøm.
    Gemalens ZX 10´er er fra ´89, har rundet de 80.000 km - uden problemer.

Kommentér på:
Farligt at købe ældre MC?

Annonce